Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: Vr Dec 07, 2007 7:29 pm Onderwerp: Ze eet niet meer!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hoi,

 

Ik heb een probleem met 1 van mijn 2 baardagaampjes.

Ze eet niet meer!

Merry heeft altijd al moeilijk gegeten, maar de laatste paar dagen eet ze bijna niks. Ik krijg er soms met heel veel moeite 1 tebo in. Dwangvoederen gaat niet, want alles wat ik erin duw, spuugt ze er even hard weer uit. Ze is wel de hele dag druk in de weer, graven en rondrennen vooral. Ze ziet er helemaal niet ziek uit, ze wordt nu alleen wat mager.

 

Ze zijn nu ongeveer 5 maanden oud, en Pippin (mijn andere vrouwtje) is echt een stuk groter.

Merry is 80 gram en 27 cm, terwijl Pippin 152 gram is en 34,5 cm lang.

 

Iemand nog ideeen? Ik heb ze ook al apart gehouden met eten, maar ze heeft er echt geen zin in. Ik weet niet meer wat ik nog moet proberen.

 

Groetjes wendy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wendy

welkom op het forum.

wat jammer dat je diertje niet eet.

veel kan ik je niet meegeven,maar drinkt ze wel?

miss is dit diertje een achterblijvertje uit het nest,dat zie je niet altijd als ze klein zijn.

heb je al wel een mest onderzoek laten doen,net als andere dieren moetten baardjes ook ontwormd worden. het kan dus zijn dat ze wormen heeft,en in dat gevel heeft je andere diertje dat ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wendy

mijn baardje wil ook niet eten ben ermee naar de dierenarts geweest.

de punt van haar tong is wit uitgeslagen en de bek is wat slijmerig, nu heeft ze een antibioticum injectie gehad. en moet ik haar dwangvoeren met kattenvoer (pate vorm) deze aanmengen met water in een spuitje, tot ze weer zelfstandig gaat eten. mijn baardje eet dit op.

als ik jou was zou ik haar even laten nakijken bij een dierenarts.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb het vroeger met mijn chameleons ook enkele malen tegengekomen ik heb ze toen gevoed met a/d van hills het is een voeding voor zwakke dieren ik heb er goede resultaten mee gehad

post-6-1206638666.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×