Jump to content
Sign in to follow this  
Drakentemmer

Helpppppppp Aub

Recommended Posts

Het is niet te geloven maar nu stond mijn stoof netjes al een poosje op 28,7 graden

nu liggen sinds gister eindelijk de eieren erin en dacht ik eindelijk eens een goede kweek te gaan krijgen. kijk ik net op de stoof staat hij ineens op 32,7 wat kan ik doen om dat omlaag te krijgen en is het al telaat voor mijn eieren nu??????

 

Ik heb al wat water eruit gehaald, de thermostaat lager gezet en nu staat hij nog op 31,5 ?????????? wie weet wat ik kan doen en zijn de eieren nu verloren?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

je zou je termostaat nog wat lager zetten

zodat de tempratuur van het water lager wordt

over de eitjes denk zelf dat een kleine temp wisseling niet echt zoveel kwaad kan

wat ik wel zou proberen is de broedstoof op een plek tezetten waar je weinig temp wisseling hebt dus op een plek waar zoiezo de zon niet op de stoof kan komen

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi de stoof staat op een heel stabile plek in het huis namelijk in een inbouwkast dus geen schommeling bijna van de tempratuur.

 

Ik heb de thermostaat al wat lager gezet en nu kom ik er net achter dat mijn metertje temp/hygro niet goed is ik hing er een andere in die 5 graden minder aangeeft . maarja welke van de 2 er nu goed is moet ik maar even uit zien te gaan vinden maar dat gaat wel lukken.\

 

in iedergeval bedankt voor het meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eruit hoor ik heb 4 metertjes naast de kamerthermostaat gehangen en van de 4 gaven er 2 dezelfde temp aan als die van de kamerthermostaat. deze 2 hangen nu in de stoof en geven aan 27,7 en 27,8 graden dus ik ga maar van deze 2 uit nu

 

nogmaals dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn dat je er uit bent

succes ermee

en nu heel veel geduld he

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hieraan kun je maar weer eens zien dat een goede thermometer

toch zeer belangrijk is.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de natuur hebben de eitjes ook wel last van temp. schommeling,dus het maakt niet zoveel uit.

mn eitjes liggen op 26 tot 28 grd.

op zolder staan de broedstoven onder een schuin dak. daar wil het als de zzon erop staat wel eens wat warm worden.

het gaat in die stoven al 20 jaar goed dus het is echt niet erg,een paar grd.verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esther2,

 

Ik ben het wel met je eens dat in de natuur ook temperatuurschommelingen

voorkomen, maar dit gaat wel heel geleidelijk.

 

Ik bedoel hiermee niet de ene dag 28 graden en de ander dag 32 graden.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stoof juist te warm word, moet je er juist water erbij doen.

Om je stoof warmer te krijgen, water eruit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×