Jump to content
erwin

Terariumhuis

Recommended Posts

eindelijk zijn de probleemen van de baan,en sinds het weekend draaid ons terariumhuisje,dat we sinds het voorjaar aan gestart zijn vol automatic,en zo goed als afgewerkt

 

de bedoeling was en is onze volwass dieren voldoende ruimte te geven,in een zo aangenaam mogelijke huisvesting(hoop dat ze tevreden zullen zijn na hun winterrust :rolleyes: )

 

voor het eerst staan er 15 meter terarium leeg,die aan het proefdraaien zijn

zalig gevoel ,voldoende plaats te hebben(gelukig hebben we een aankoopstop <_< )

de dames zullen sammen in een 65 hoog 80breed 800 lang samenzitten

elke mannen zal elk 65 hoog 80 breed 125 lang hebben

om de nakweek te huisvesten(er ontbreken er nog een paar,deze brengen we gelijdelijk mee waneer we bij REPTIE-FARM op bezoek gaan)

8 volglas meterterariums

8 volglas 50X50X80 cm

2 volglas 50X50X60 cm

4 volglas 50X50X50 cm

3 volglas 35X35X50 cm(ziekenboeg)

3 volglas 40X40X40 cm(ziekenboeg)

 

een klein invetarisje

800 meter xvb 2,5 kabel was er nodig om alles aan elkaar te breien

70 inbouwstopcontakten(20 uv/ 20spot/ 20 tl / 8 continu/2 voor de koeling-afzuiging)

54 warmtespots

38 spaarlampen

30 uv lampen

12 TL (2X 58)

2 floed 100W lampen(moeten er 8 worden)

 

rondom is alles dubbel geisoleerd(om de warmte in de zomer buiten te houden)

dubbele inbraak alarminstalatie

brand en rook detectie

klimaatregeling

 

hoop nu maar dat we niets zijn vergeten inbouwen zijn <_<

 

foto's volgen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
eindelijk zijn de probleemen van de baan,en sinds het weekend draaid ons terariumhuisje,dat we sinds het voorjaar aan gestart zijn vol automatic,en zo goed als afgewerkt

 

de bedoeling was en is onze volwass dieren voldoende ruimte te geven,in een zo aangenaam mogelijke huisvesting(hoop dat ze tevreden zullen zijn na hun winterrust :rolleyes: )

 

voor het eerst staan er 15 meter terarium leeg,die aan het proefdraaien zijn

zalig gevoel ,voldoende plaats te hebben(gelukig hebben we een aankoopstop <_< )

de dames zullen sammen in een 65 hoog 80breed 800 lang samenzitten

elke mannen zal elk 65 hoog 80 breed 125 lang hebben

om de nakweek te huisvesten(er ontbreken er nog een paar,deze brengen we gelijdelijk mee waneer we bij REPTIE-FARM op bezoek gaan)

8 volglas meterterariums

8 volglas 50X50X80 cm

2 volglas 50X50X60 cm

4 volglas 50X50X50 cm

3 volglas 35X35X50 cm(ziekenboeg)

3 volglas 40X40X40 cm(ziekenboeg)

 

een klein invetarisje

800 meter xvb 2,5 kabel was er nodig om alles aan elkaar te breien

70 inbouwstopcontakten(20 uv/ 20spot/ 20 tl / 8 continu/2 voor de koeling-afzuiging)

54 warmtespots

38 spaarlampen

30 uv lampen

12 TL (2X 58)

2 floed 100W lampen(moeten er 8 worden)

 

rondom is alles dubbel geisoleerd(om de warmte in de zomer buiten te houden)

dubbele inbraak alarminstalatie

brand en rook detectie

klimaatregeling

 

hoop nu maar dat we niets zijn vergeten inbouwen zijn <_<

 

foto's volgen

 

groetjes

erwin&sonja

De beesjes hebben zo te lezen ruimte genoeg Erwin ;) Toppie!! Leuk als iemand zo alles super voor elkaar heeft. Wat ik overgens wel denk is dat de energieleverancier zeer gelukkig met jullie zijn :D;)

 

Maar nogmaals je bent echt iemand met hart voor zijn dieren.kunnen er een hoop een voorbeeld aan nemen ;)

 

Groeten Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja watte, dat is nogal een huis!

 

Mooie ruimtes hebben de dieren ter beschikking! Hopelijk hebben jullie zelf nog wat ruimte in huis om te bewegen :P

 

Veel succes en ben zeker benieuwd naar al de foto's!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin ;)

 

Een hele installatie, hier zal heel wat tijd en geld insteken.

Nu maar hopen dat de dieren het naar hun zin gaan krijgen, maar dat zal wel lukken denk ik.

De energiemaatschappij zal inderdaad een goede klant aan jullie hebben.

Normaal gezien zou dit jaar ook bij ons het jaar geweest zijn voor de aparte kamer en de grote verandereingen, maar door gezondheidomstandigheden heeft dit werk een grote vertraging opgelopen en we kunnen er dus alleen maar op hopen dat het volgend jaar beter gaat.

Iets vergeten ik denk het niet zo op het eerste zicht, misschien nuttig om een ups er op te zetten bij stroompanne.

Succes met je terrariumhuis.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin

Klinkt echt goed..

Zou wel een baardje willen zijn en in jou huisje willen wonen :P ..

Echt mooi dat je er ruimte voor hebt.

ben benieuwd naar de foto's.

groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat klinkt echt al een paradijsje voor de baardjes. Zo te horen krijgen ze ruimte genoeg!! Ben zeer benieuwd naar de foto's. We komen zeker een keer langs om alles eens te komen bekijken, want je hebt me nu wel heel nieuwsgierig gemaakt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lijkt me ook wel wat maar inderdaad een hobby mag geld kosten beter dan het allemaal op te drinken :D:D:D:cheer::cheer: Nu heb met mijn cactussen ook zo een investering gedaan staan nu twee grote serres van 3 x9 meter ,en dit alles werd eerst verwarmd met 8000 watt en heb dan een 3 jaar geleden een volledige verwarmingssysteem gekregen van mijn vrouwtje ter waarde van een 7000 euro .Nu moesten die ooit buiten vliegen heb ik massas plaats voor de reptielen met al wat erbij hoort .Is zelfs volledig gevloerd en met gemetste tabletten voorzien .Nu ben benieuwd naar wat fotos want heb ook uitbreiding voorzien maar heb nog niet veel reactie bekomen op mijn vraag en weet het nog niet zo goed welke richting ik uit moet .

Groeten

patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×