Jump to content
Sign in to follow this  
onefourseven

Welk Soort Badwater?

Recommended Posts

Ik heb momenteel nog geen baardagaam, maar het zal niet lang meer duren. Het terrarium is bijna af. Nu ben ik voldoende informatie aan het verzamelen, zodat ik zeker niet voor verrassingen kom te staan.

 

Ik heb gelezen dat de baardagamen op verschillende manieren drinken. Soms uit een bakje, meestal van druppels die uit een plantenspuit komen en ook wanneer ze in bad zitten. Bij dit laatste vraag ik mij af: Is het voor dit bad gevaarlijk om water van de kraan te gebruiken? Daar zit immers veel kalk in en het kan soms slecht zijn voor de spijsvertering. Om die reden kan je als mens ook beter niet van de kraan drinken in het buitenland. Het voordeel van water uit de kraan is dat je het gemakkelijk op een lauwe temperatuur kan krijgen. Het komt gewoon uit de kraan met de juiste temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik gebruik gewoon water uit de kraan ,

 

zelf ga ik der niet dood door dus kleine kans dat dieren der wel dood door gaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Eerst en vooral welkom hier ;)

Wat het water betreft gebruik ik gewoon kraantjes water.

En dit zowel als badwater als voor het sproeien.

Het badwater diend lauw te zijn evenals het sproeiwater, een koude douche is voor niemand aangenaam :P

Het leidingwater hier in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vreesde gewoon dat er in kraantjes water eventueel een stof zit die voor baardagamen niet gezond is, maar voor mensen geen kwaad kan. Zoals het ook het geval is voor bepaalde groenten en fruit.

 

Maar ik kan gerust zijn nu, bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×