Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Sprayen?

Recommended Posts

Moet je bij gekko's ook af en toe met water sprayen in de bak voor de luchtvochtigheid?

En nu mijn baardjes in winterrust zijn, moet ik dan alsnog sprayen met water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betreft de gekko's heb ik geen idee, maar baardjes die in rust zijn laat je best in rust!

wat je wel moet doen is wat vers water in het terrarium zetten of als ze toch even komen piepen om iets te eten dan mag je ze ook even een badje geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan een ander topic te zien van saybia (goede band trouwens) gaat het hier om luipaardgekko's. Ik raadje aan om elke dag klein beetje te sproeien. Luipaardgekko's hebben overigens ook een winterrust, hierbij mag je gewoon blijven sprayen, zolang je de dieren hierbij maar een beetje ontziet en t gedoceerd houdt.

 

Groetjes john

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zeggen ik sproei nooit in men bak,alhoewel er sommige zijn die dit wel doen,ik heb een bakje met vochtig veenmos staan waar ze inzitten,de bak word dan ook niet zo smerig dan als je sproeit vind ik en het gaat prima zo!!alle dagen sproeien bij luipjes vind ik zowiezo teveel van het goede!!!

 

greetzzzzzzzzz Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik een doos van ijs en maak boven in het deksel een gaatje

hier doe ik eerst wat potgrond in en daarop mos

ben ik enorm blij mee

(maak niet het gat aan de zijkant dan gaan ze beginnen mengen met zand en dit is dan weer niet zo leuk om uit te kuisen)

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik moet zeggen ik sproei nooit in men bak,alhoewel er sommige zijn die dit wel doen,ik heb een bakje met vochtig veenmos staan waar ze inzitten,de bak word dan ook niet zo smerig dan als je sproeit vind ik en het gaat prima zo!!alle dagen sproeien bij luipjes vind ik zowiezo teveel van het goede!!!

 

greetzzzzzzzzz Bart

klopt ik deed het ook zo veenmos in een plastiek bakje en klaar ze zaten er wel hele dagen in

gesproeid heb ik nooit gedaan en zal dit als het niet nodig is ook nooit doen in de bak zelf.

 

water zit vol bacterien dus ik hou het liever uit men bakken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×