Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Winterrust

Recommended Posts

Ik merk dat mn baardjes minder gaan eten en ook een stuk minder actief worden.

Komt dit doordat ze in winterrust/slaap gaan?

 

Wat kan ik ze nu het beste te eten geven als ze nog eten?

Fruit of vlees(krekels wasmotlarven enz)

 

En hoe komen de baardjes in deze periode aan hun vitamen en vocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou is de winterrust voor mij nog ook 1 groot raadsel,maar wat ik doe is gewoon elke dag nog groente aanbieden,en al ze even echt wakker zijn wat dubia geven.

m,n man is al 2 weken in rust,de vrouw nog niet. nu verbruiken ze niks ,dus hebben ze ook niet veel nodig.dus concrete antwoorden heb ik niet voor je,maar ik hoop dat de ,,rust' geen maanden duurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het toch al een dikke maand aan de gang.

1x per week komt ie even kijken en krijgt hij sprinkhanen. 2 eet ie maximum dan. Groente kijkt hij niet naar op dit moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mijne baardagamen liggen nu ook bijna alleen maar te slapen bijna de heledag

 

Kan ik ze dan gewoon het beste laten liggen waar ze liggen op hun koele plek of kan ik ze beter zelf onder hun warmte spot leggen???

 

En kan ik dan de brand uren van de lampen minder lang aan houden of gewoon zo laten zoals ze nu zijn????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik verander niets aan de terr,maar je kan de branduren minderen als je het wilt,je zou ze zelfs 3 weken zonder lamp laten zitten.en dan na 3 weken de lampen vol aan zetten om de baardjes weer op gang te krijgen.

ik ga er van uit dat ze zelf weten wat het lekkerste is voor hun,en ik laat ze maar met rust waar ze liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat hem ook gewoon met rust. De winterrust is waar het baardje in rust gaat en met rust wil gelaten worden. Hij loopt nu steeds meer en meer rond. Dus het is al over hoop/denk ik.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mensen

 

Naar wat mij altijd verteld is geweest, is dat baardjes zo rond november tot maart in winterrust gaan

 

En zo heeft mijn baardje dat vorige jaar ook gedaan

 

 

Vele groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja maar met de koudere zomer wat we hebben gehad kan hun ritme ook een beetje door de war zijn. Bij mij staat ie op een kamer die wel temperatuurgevoelig is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij gingen ze vroeger ook een drie maanden op winterrust en dan gaf ik enkel wat groenten te eten waarvan ze in die drie maanden bijna niets aten de tempratuur ging bij mij dan naar 15 tot 18 graden ik heb er nooit problemen mee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×