Jump to content

Recommended Posts

hoi alemaal

 

ik heb is een vraagje

op me achter want heb ik een houten plaat met tegellijm

van mij terra die ik nu heb wil ik verfen

maar hebben jullie tips welke het beste is want het moet wel ruikloos zijn.

en moet naartuulijk ook lak hebben er voor.

hebben jullie surgesties!!!

 

alvast bedankt

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

betonverf is sterk op een grondverf,maar is tijdens het verwerken niet reukloos

 

je kan met alle verven werken en overschilderen met twee componenten epoxy hars(test eerst wel even uit,dat het niet tegen elkaar inwerkt)

 

wij hebben epoxi gebruikt op betonplex,en is nu zelfs geschikt om water in te doen

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi erwin

 

bedankt voor je reactie

ik ga de spullen kopen en dan ik ik wat klussen

 

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites
epoxy ?

Epoxy is een thermohardende kunststof, die kan worden gebruikt om composieten mee te vervaardigen. Tijdens productie is het materiaal dun-vloeibaar en leent het zich tot het impregneren van vezelmateriaal. De op deze manier vervaardigde composieten zijn weer- en waterbestendig en worden gebruikt voor de vervaardiging van onder andere zeilboten. Daarnaast wordt epoxy toegepast als basis voor veel producten. Een paar voorbeelden daarvan zijn: epoxylijm, verf en printplaten voor elektronische schakelingen.

 

Epoxy heeft een druk- en treksterkte dat twee keer groter is dan beton. Door haar vloeistofdichtheid kan het worden toegepast in vele bewerkingen, waaronder als vloertoepassing[1]. Zowel in de industrie als in de esthetische markt vindt dit materiaal zijn weg. Nadelen zijn wel dat epoxy onder UV-licht verkleurt.

 

(even opgezocht voor u)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet wat het is of hoe het werkt ik heb mijn terra's er ook allemaal mee bewerkt. en ik merk helemaal niks van t verkleuren hoor...

wat ik wil zeggen is dat het misschien makkelijker is om epoxy te mengen met kleurstoffen dat je meten klaar bent dan eerst weer laagje dit verf dan weer dat verf dan weer lak enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons hebben we de bodem twee lagen zuiver gedaan,en de achtertkant een laag

in de tweede laag(achterkant) kan je terariumzand ingooien(hoe meer verschillende kleuren hoe beter)

waneer dit droog is heb je een mooie achterkant,die(door de onderste laag)ook water,en krekelvast is

 

er bestaan zeer veel soorten epoxi hars,dus eerst even uittesten op een proefstukje

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

geweldig van de reactie's hier kan ik veel mee

bedankt allemaal

 

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×