Jump to content
pris

2e Legsel Dasja Ook Al Niet Goed!

Recommended Posts

hoi lieve mensen, ik heb even een tijdje niet gereageerd. dasja had tijdje terug na een slecht legsel gelukig nog een keer gelecht, helaas moet ik zeggen dat deze ook niet zijn uitgekomen enz, ze hebben 2 mooie weken gehad (de eitjes) maar helaas vielen ze stuk voor stuk in en werden bruin!

ik heb gekeken met een lampje maar je zag duidelijk een soort rood/bruinig gingetje. :(

mischien is t tog de stoof, ik ga zeker een andere aanschaffen en dan volgend seisoen weer probeeren groetjes pris :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

er moet dan duidelijk iets mis zijn.

 

omschrijf even wat u voor broedstoof hebt?wat voor termostaat erinzit

 

hoe vuld u de uitbroeibakjes?

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een nate stoof zelfgemaakt doorde peningmeester van de kameleon vereniging nederland, ik vul zogenaamde nasie bakjes met vermuculiet en water 1 op 1 en de stoof temp, is 30 graden

 

ik zet de dekseltjes er schuin op niet dicht. als u t weet hoor ik t graag :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi pris

wat sneu nu weer!

ik heb een droge stoof maar,je moet de vermulcillte goed weken,voor een kwartiertje dan uit lekken en uitknijpen ,de stoof al een paar dagen van te voren aan zetten.en goed meten!! in het water een pompje hangen,zodat het in beweging blijft,anders is het met een paar dagen al echt niet goed meer,komt door de warmte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temp van 30 is wat hoog vind ik ?

en deze is in de broedstoof zelf gemeten ? dan zal de temp in de bakjes met eieren nog een paar graden hoger liggen .

 

leg je de eiren precies in de broedstoof net zo als je e uit de bak haalt ?

zonder te draaien ?

 

is de vermiculiet al voorverwarmd in de broedstoof voordat je de eieren erin legt ?

 

heb je een deksel op de bakjes waar de eitjes in liggen ?

zoja is het dan niet te vochtig in de bakjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ja ik heb een meter in t vermuculiet zelf liggen en dat was 30 graden stabiel,

de dekseltjes staan schuin zodat t goed kan luchten en niet gaat schimmelen.

 

de eitjes heb ik niet gedraait ik haal ze er uiterst voorzichtig uit met een lepeltje en leg ze dan zo precies mogelijk neer, de stoof stond al aan voor de eitjes er waren, ik zou t dus niet weten mischien dat met een andere stoof wel goed gaat volgende keer beter :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je zeker dat de eitjes bevrucht waren <_<

Heb je de eitjes al eens opengemaakt ?

Onbevruchte eitjes gaan ook na twee weken verkleuren en als je ze openmaakt komt er een kaasachtige massa uit.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn twijfels ook rond de 30 graden dit vind ik misscchien toch ook wel vrij hoge temperatuur

en ik lees ook dat je je dekseltjes loslaat is de vermiculiet dan niet uitgedroogd op 2 weken heb ik ook al tegengekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×