Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hoi,

 

Na lange tijd ben ik nog eens op het forum.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie aan een volwassen baardagaam van hoeveelheid voedsel geven per week.

Mijn baardje is nu 14 maanden oud en 47 cm groot alleen is hij een beetje zwaar aan het worden, hij weegt nu 500 gram.

Ze hebben mij in de winkel al afgeraden om hem appel te geven omdat er veel suikers in zitten, hier is hij nl. verzot op.

Dus hier ben ik dan ook alvast mee gestopt, maar vraag mij af hoeveel voedseldieren en andere groente (fruit) hij nu mag eten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ann,

 

Wat voor voedseldieren geef je?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wij geven net zoveel als dat onze baardjes willen

en af en toe een dagje alleen groenvoer

het ligt er zeker aan wat je voert

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi en hoeveel voer je hem dan????

47 is wel groot zie je tegenwoordig niet zo vaak meer

zit er german giant door heen

of is het echt een gewone pogona?

een foto zou wel leuk zijn

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ann,

 

Ik heb zelf ook enkele baardagamen van die grote en gewicht.

 

Dus het komt wel meer voor.

 

Een baardagame wordt in principe niet dik van krekels of sprinkhanen.

 

De echte dikmakers zijn de meeste soorten wormen, van de appel heb ik nog nooit gehoord.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Onze twee baardagamen krijgen om de dag een bakje krekels en dan de dagen tussendoor groente af en toe een nestmuisje of dola's. maar die van ons krijgen ook gewoon appel hoor. kheb er nog nooity van gehoord dat je dat niet mag geven.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het algemeen worden baardagamen veel te veel gevoerd.

Het zijn koudbloedige dieren dus ze hebben geen nood aan dagelijkse voeding.

Ik voer mijn volwas zo'n 2 dagen enkele insecten (hier wissel ik wat af : krekels, sprinkhanen, wormensoorten, insecten uit de tuin,...).

Voor de rest geef ik zo'n 2 dagen groenvoer en een 3 vastendagen in de week. Jonge en halfwas dieren hebben meer voedsel nodig voor de groei.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 vastendagen in de week ,vind ik veel hoor.zelf geef ik twee dagen groenvoer en daar 1 dag een snackje levend bij,dan levend en groen.dus groen elke dag maar levend echt niet.ik denk dat als hij echt geen behoefte heeft aan voer laat hij het groen wel staan,wetend dat hij later wel weer levend krijgt,zo slim is tie wel hoor.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 vastendagen in de week voor koudbloedige dieren is echt niet veel hoor!

Mijn Phelsuma's bv. krijgen slechts 2 dagen in de week eten.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet dus zels allemaal weten hoe je je dieren houd,we kunnen hier over in discussie gaan daar is het een forun voor,kunnen we leren van elkaar,van phelsuma heb ik geen verstand,maar ik geloof dat dat tragere diertjes zijn dan een beardy,dus verteren ze dan ook wat langzamer,een slang kan ook soms 2 weken doen op een muis of een ratje.ik weet zeker dat je top dieren hebt.maar ik ga echt geen 3 dagen in de week mijn beardy niks geven,dan maar alleen wat groen voer,kan hij kiezen.in de natuur denken ze ook heus niet o mag niks hebben tis mn vastendag vandaag.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee in de natuur is het overleven! Dat is alles pakken wat je te pakken kunt krijgen. Maar daar zullen ze heus niet elke dag te eten krijgen(hangt wss af van de tijd van het jaar). Waarom zie je anders zoveel zwaarlijvige baardagamen in gevangenschap?Omdat iedereen die teveel insecten voeren. Ik hoor dikwijls mensen geven hun volwas bv. 2 dozen krekels en dan nog wat extra's in de week!

Dat is toch overdreven?!

Ik zeg je ook niet dat je het moet doen zoals ik natuurlijk je zult wss ook de voeding wel goed bekijken want ik twijfel er ook niet aan dat je topdieren hebt. ;)

 

Groenvoer kan je wel regelmatig aanbieden daar zullen ze niet snel van verdikken lijkt me.

 

 

ps Phelsuma's zijn duizendmaal sneller en meer soepel dan Baardagamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×