Jump to content
DragonPalace

Opkweekbakken

Recommended Posts

Johan en Ik waren wel eens benieuwd hoe groot jullie opkweekbakken zijn. En hoeveel baby baardjes jullie dan in die bak doen.

 

Wij hebben nu 2 opkweekbakken in de ene zitten er 9 en in de andere 8 dit vinden wij net mooi, hebben ze alle ruimte om te bewegen. De bakken zijn trouwens 80*40*40. wij zouden maximaal tot de 10 per bak gaan.

 

Onze opkweekbakken plaats ik even zo snel mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

dit is mijn opkweek bak.

van marktplaatst geplukt,net op tijd,want ik kreeg 2 legsels van 36 eitjes.

het terra is 80 breed,de bakjes zijn niet allemaal even hoog. hoeveel diertjes erin gaan verschild naar grote van de babys. ik heb er ondertussen wel wandjes in gemaakt,maar daar heb ik geen foto van!

ik vind het zowie zo idiaal om zo,n bak te hebben,als je dieren moet scheiden heb je altijd snel tijdelijke ruimte zonder met grote glazen bakken te moetten slepen.

post-2-1188287657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

super mooie bak, ja ik probeer met dit topic er een beetje achter te komen hoeveel mensen baardjes in de bak doen. Mijn baardjes zijn geboren met 10,5 cm en zitten nu na 4 weken op de 17,5 cm. Die groeien niet normaal gewoon. Maar gelukkig heb ik nog 2 bakken klaar staan voor als ze uit de kluit groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons gaan de kleintjes in een 80 cm terarium

NAKWEEKAUGUSTUS5.jpg

daar blijven ze zeker twee weken allemaal samen

 

als ze geschijden worden ,zitten ze terug twee weken in een 80cm terarium,maar den maar met de helfd

 

op zes weken proberen we het geslacht te bepalen,en gaan de mannen en vrouwen apart,in de grote terarium(160 CM)

 

als ze geen ruzie maken blijven ze daar tot ze een nieuwe thuis gevonden hebben

(de ruziemakers gaan in (50X50X50 terariums

 

wat we wel zeer belangrijk vinden is dat ze in de huiskamer zitten,en alle dagelijkse bewegingen-geluiden en geuren leren kennen,en gewoon zijn aan mensen.

zo hopen we op minder stress bij de baardjes,zodat ze niet zo vlug bang zijn ,en gaan stressen als ze in hun nieuwe thuis komen.

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×