Jump to content
evelien_tim

3 Mannetjes Bijeen?

Recommended Posts

Wij hebben 3 volwassen mannetjes (2 van 1 jaar en 1 van 3 jaar) en ze zitten samen in een terrarium. Ik lees op vele forums dat dit eigenlijk niet mag/kan.

Is dit echt erg? Want ze maken geen ruzie en eten en zijn alle 3 supergezond.

 

 

groetjes,

evelien

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom op het forum.

wat leuk dat het bij jou tot nu toe goed gaat,zo zie je maar weer.

maar hou er rekening mee dat er binnekort kans op macht strijd komt.de jonge mannetjes worden ook ouder,en er kan er uiteindelijk maar 1 de baas zijn.

dat er hommeles komt staat buiten kijf,dat komt vanzelf wel,al weet je nooit precies wanneer.

ik raad je aan om toch een extra bak aan te schaffen als je die nog niet hebt.als ze gaan vechten zitten de baardjes en jij in de problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn het niet 3 vrouwtjes ? :P

 

het kan wel goed gaan

raad je alleen af om er een vrouw bij te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zou er geen vrouwtje bijzetten want dan gaan ze denk ik daarom om vechten

maar het beste kun je ze gewoon apart gaan zetten.

want als je da pas doet als ze gaan vechte dan is het al te laat

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo evelien_tim en ben je er zeker van dat het 3 mannetjes zijn en hoelang zitten deze dieren al tesamen en hoe groot is je terrarium.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Dit kan wel een tijdje goed gaan, zeker wat je eerste mannetjes betreft en dit omdat ze samen zijn opgegroeid, de bak is ook redelijk groot dus ieder kan zijn plaats (territorium) kiezen.

Het probleem is nu dat er een derde is bijgekomen die totaal vreemd is en hier gaat het mis en dit vraagt om problemen.

Deze laatste is nu nog in een wenningsfase, maar eenmaal hij zijn draai vind zal hij zich ook gegarandeerd laten gelden en zijn plaats opeisen.

Dus als ik jou was zou ik deze laatste apart huisvesten.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kennis had ook drie mannen bij elkaar zitten

 

ging drie jaar perfect

 

tot de terarium heringerichd werd

 

er zijn er twee het leven bij ingeschoten,en de overblijver was niet om aan te zien,en is ingeslapen

het terarium is 4 meter lang 1,30breed en 180hoog,met zeer veel schuilmogelijkheden,zodat ze elkaar niet steets hoefden te zien.

toch zaten ze steets dicht bij elkaar

 

ook deze mensen waren er van overtuigd dat ze hun dieren kenden

 

ze zijn er zo in teleurgesteld dat ze nu nog steets met een leeg terarium staan,en geregeld bij ons baardjes komen bekijken,maar er geen meer nemen.

 

we hebben wel bij een ander een zeer groot terarium gezien waar enkel mannen inzaten,en deze leven ook al hun leven lang al samenzitten,en waar geen problemen zijn

 

dus alles kan rustig en in orde lijken,maar vroeg of laat gaat het mis,en dan is het te laat

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×