Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Rattenslang

Recommended Posts

Hallo,

ik wil binnekort een rattenslang aanschaffen en heb al op veel site's naar info gezocht.

Op de ene site staat dat een bak van 40 , 40 ,40 volstaat en op een andere site staat weer dat een bak van 100, 60,70 minimaal nodig is voor een rattenslang.

 

Ik kan een bak kopen die 40cm breed is 30 cm diep en 85 cm hoog is.

Zou dit een goede bak zijn voor 1 ratten slang?

Of kan hier en nog een 1 bij?

 

Er staan zoveel verschillende dingen op internet dat ik echt niet weet welk advies ik moet volgen. Wel heb ik begrepen dat de bodem niet heel breed hoeft te zijn maar dat het belangrijk is dat de slang ook kan "klimmen". Dus het fijn is als de bak hoog is.

 

Ik heb in de dierenwinkel een rood met oranje slang gezien en was gelijk verliefd, wat een mooi beestje zeg! Voor 25 euro maar, deze week krijgen ze nog andere kleurvariaties binnen. Dus dan ga ik nog eens kijken.

 

 

Owja en tot slot, wat is het beste als bodem bedekking?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps:

Zelf heb ik nog een bak van 60cm breed, 40 cm hoog en 40 cm diep staan.

Zou ik hiermee kunnen beginnen en naarmate de slang groter word een grotere bak kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

al weer ik niets van slangen,maar ben ooit bij iemand geweest die ratteslangen kweekte,en er zitten zeker hele mooie dieren bij,en ze zijn voordelig.

als je nu een klein dier koopt volstaat je eigen bak wel voor een poosje.

maar de bak van maar 40cm,en 85 hoog lijkt me niks,dan moet hij wel omhoog gaan en blijven,want hoe krijg je de bodem verwarmd.

kijk het eens aan hoe een slang je bevalt,en als je er dan 1 bij wilt plaatsen,denk ik toch zeker aan een terra van 100 cm,je moet wel bedenken dat je een slang niet kan laten ,,wandelen"zoals een baardje.dus zitten ze veel langer in het terra,en hebben toch wel de ruimte nodig.

ben benieuwd!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

ik wil binnekort een rattenslang aanschaffen en heb al op veel site's naar info gezocht.

Op de ene site staat dat een bak van 40 , 40 ,40 volstaat en op een andere site staat weer dat een bak van 100, 60,70 minimaal nodig is voor een rattenslang.

 

Ik kan een bak kopen die 40cm breed is 30 cm diep en 85 cm hoog is.

Zou dit een goede bak zijn voor 1 ratten slang?

Of kan hier en nog een 1 bij?

 

Er staan zoveel verschillende dingen op internet dat ik echt niet weet welk advies ik moet volgen. Wel heb ik begrepen dat de bodem niet heel breed hoeft te zijn maar dat het belangrijk is dat de slang ook kan "klimmen". Dus het fijn is als de bak hoog is.

 

Ik heb in de dierenwinkel een rood met oranje slang gezien en was gelijk verliefd, wat een mooi beestje zeg! Voor 25 euro maar, deze week krijgen ze nog andere kleurvariaties binnen. Dus dan ga ik nog eens kijken.

 

 

Owja en tot slot, wat is het beste als bodem bedekking?

 

Groetjes

Hoi.

 

Ik heb zelf 2 volwassen ratteslangen zitten, en die zitten in een terra van 80x50x100 ( lengte,diepte,hoogte ) en die doen het er zeer goed in.

Ik zelf gebruik beukesnippers.

Deze terra staat dan nog eens op een terra die in een kast ingebouwd is, deze bedraagt ook nog een 100x50x70x( lengte, diepte, hoogte).

De bovenste terra word door een spot verwarmd, en de bodem krijgt dan nog eens verwarming bij van de onderste terra.

 

Greetz Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ga morgen een bak ophalen die nog helemaal nieuw is voor 30 euro!

De maten zijn 80 x 50 x 40 (LxBXH)

 

Ik ga hier boomsnippers in doen en 2 takken. Ook een schuilplek maak ik door midden van een kapotte bloempot.

 

Begrijp ik het nou goed dat een slang geen UV licht nodig heeft? Alleen een warmte lamp?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

Ik ga morgen een bak ophalen die nog helemaal nieuw is voor 30 euro!

De maten zijn 80 x 50 x 40 (LxBXH)

 

Ik ga hier boomsnippers in doen en 2 takken. Ook een schuilplek maak ik door midden van een kapotte bloempot.

 

Begrijp ik het nou goed dat een slang geen UV licht nodig heeft? Alleen een warmte lamp?

 

Groetjes

Die maten zijn wel goed om te beginnen.

Volwassen slang of babytje.

Alleen zorgen dat ze niet bij de lampen kunnen.

 

Heb het hier nog voorgehad deze morgen, 2 van de 4 babyslangskes hangden rond de lamp, gelukkig dat de lampen uit waren.

Heb ze zeer verplaatst naar een terra waar ze niet zo gemakkelijk aan de lampen kunnen.

 

Greetz Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan ik dan voorkomen dat ze bij de lampen komen? gewoon de tak er ver van af plaatsen?

 

en waar kan ik een kurken achterwand kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe kan ik dan voorkomen dat ze bij de lampen komen? gewoon de tak er ver van af plaatsen?

 

en waar kan ik een kurken achterwand kopen?

Hoi.

 

In goeie reptielenwinkels verkopen ze die dingen om lampen te beschermen.

Die dingen kosten wel een hoop geld, ongeveer een 50 euro per stuk.

En ook die kurk platen om erin te plaatsen hebben ze normaal gezien wel.

Hier in gent kosten die kurkplaten rond de 8 euro.

 

Ik heb nu mijn 4 baby ratteslangskes in een terra zitten van 100x50x70 cm

lengte, diepte, hoogte.

Dit is een glazen terra zonder achterwand in, ben ik vrij zeker dat ze niet aan de lampen kunnen, maar als ze willen hangen ze er toch nog aan.

Dus met een slang weet je eigenlijk nooit wat ze gaat doen.

Ik persoonlijk plaats er gene kurkwand in, tis langs diene wand dat ze omhoog kruipen.

 

Greetz Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Saybia

ik heb zelf ook een rattenslang

zij is iets langer als 2meter

en ze zit in een bak van 40x40x80

maar nu pas wordt die bak te klein vind ik zelf

ik haal haar er daarom ook vaak uit

en bodembedekking gebruik ik houtsnippers

groetjes kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×