Jump to content
Sign in to follow this  
den chuck

Vakantie-kriebels

Recommended Posts

Vele mensen hebben al verlof gehad, andere moeten nog verlof krijgen, en hebben een kleine of verre reis gemaakt!

Er zullen weer vele foto's gemaakt zijn, daarom dit toppic om enkele mooie vakantiefoto's te posten!

(Ik heb verlof van 27juli tot en met 20 augustus! En wij vertrekken op 31 juli voor 10 dagen naar Mahdia! En zullen na onze reis ook enkele foto's posten, mss vinden we daar enkele mooie reptielen om enkele foto's van de posten!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope! :shoot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, maar geef me even de tijd en dan volgen ze wel :D

Druk, druk ....de meeste kennen dat hier wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze maand nog keer naart serpentarium in blankenberge:d :cheer:

jaarlijks uitje hehe

 

en anders nt weekend werken en meschien gaan kamperen in de laatste 2weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Zoals beloofd heb ik nu even de tijd gevonden om wat vakantiefoto's te plaatsen.

De keuze was moeilijk om toch enig idee te vormen over hoe onze vakantie is verlopen.

Een schifting maken uit meer dan 400 foto's is een moeilijke opgave.

Onze reis ging dit jaar naar Marocco en ons verblijf was te Agadir.

Agadir zelf is in 1960 volledig met de grond gelijk gemaakt door een aardbeving en zowat 15000 mensen kwamen onder het puin terecht.

Dus alles is nu in wederopbouw van na de aardbeving.

Dit is ook de streek van de berbers en het ligt tegen het anti Atlas gebergte, daarachter begint Algiers.

Dus een prachtige streek met heel wat excursiemogelijkheden.

 

SUC51185.jpg Ons hotel by night met uitzicht op de zwembaden "ZALIG"

SUC51215.jpg Ikzelf met een plaatselijke berber en zijn slang SUC51221.jpg

SUC51218.jpg Het enige overblijfsel na de aardbeving, de oude casbah bovenop de berg van Agadir

SUC51233b.jpg De vissershaven van Agadir

SUC51388.jpg Op weg naar tiout, met de atlas op de achtergrond

SUC51393.jpg De agarvebomen waar de geiten inklimmen om de vruchten op te eten, de berbers rapen de pitten van de grond waar ze olie van maken.

SUC51438.jpgSUC51426.jpgSUC51416.jpg

Tiout, een dorpje midden in de dorre woestijn waar een oase is in deze streek valt ongeveer 250 ml water per vierkante meter op jaar basis en dan kom je in deze oase met waterbron. "PRACHTIG"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervolg

 

Tiout waar we met ezels doortrokken en de oase.

SUC51413.jpgSUC51418a.jpg

SUC51445.jpg Taroudant, de stadsmuur

SUC51463.jpg Een plaatselijke die niet op de foto wilt.

SUC51247b.jpgSUC51250a.jpg De souks met al hun pracht aan kleuren.

SUC51537.jpg

We hadden dus een prachtvakantie B)

 

Grtzzzz :D Jo

 

O ja en deze was ik nog vergeten

Bufomauritanicus.jpg

Dit is de Bufo Mauritanicus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh jo

wat ziet dat er allemaal geweldig uit!

jullie zullen echt genoten hebben!

prachtig!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jo, jullie hebben blijkbaar ook een prachtige reis gemaakt!

Het was ook zeker veel te kort?!?

Wij zijn ook nog maar van gisterenmorgend terug thuis en het is best jammer!

Maar we hebben ook enkele foto's die we jullie ook even wilde laten zien!

We zijn naar Mahdia (Tunesi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Jo, jullie hebben blijkbaar ook een prachtige reis gemaakt!

Het was ook zeker veel te kort?!?

Hoi stefan ;)

 

Inderdaad het was een prachtvakantie, maar zoals meestal zijn alle goeie dingen te kort.

Ondertussen zijn we weeral een maand later en alles gaat weer zijn normale gangetje.

Ja we hadden op een rustjaar gerekend, maar dat was buiten onzen Bully gerekend die ons te snel af was en zodanig steken er weer 45 eieren in de broeikas.

Jullie reis zag er ook fantastisch uit en zoals je zegt heel wat een andere cultuur dan wij hier gewoon zijn.

Mooie foto's hoor :rolleyes:

Mijn vrouw is weeral plannen aan het maken en hoe zit dat bij jullie B)

Met de toekomstige baby zal dit waarschijnlijk moeilijk worden.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn vrouw is weeral plannen aan het maken en hoe zit dat bij jullie  B)

Met de toekomstige baby zal dit waarschijnlijk moeilijk worden.

 

Wij maken nu geen plannen meer voor te reizen!

Kelly is vandaag 20 weken en 2 dagen (of 5 maand) zwanger dus daar hebben we nu onze zinnen opstaan. We zien er zo naar uit! :rolleyes:

We hebben nog veel werk aan de kinderkamer! Maar we hebben goed kunnen uitrusten nu h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was naar Turkije, naar een klein vissersplaatsje Turunc genaamd

 

Hier was ons appartement midden in de bergen:

115-1535_IMG.jpg

 

Dit is het uitzicht vanaf ons balkon naar rechts:

115-1534_IMG.jpg

 

En hier naar links:

115-1547_IMG.jpg

 

En het strand:

115-1574_IMG.jpg

 

Het plaatsje ligt ingesloten in de bergen aan een baai. En ondanks de constante warmte is het zo prachtig groen. Er groeien daar zoveel verschillende soorten bomen op de hellingen. En heel, heel veel hagedisjes.

Werkelijk prachtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lya ;)

 

Prachtig is wel het minste wat je hier kunt van zeggen.

Gewoon schitterend.

Een prachtig plaatsje om een schitterende vakantie door te brengen lijkt mij.

 

Grtzzz :D Jo

 

Ps. hou wel even rekening met de grote van de foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net geboekt!

we gaan 5 dagen naar istanbul.het is niet echt een vakantie,want fred gaat gelasert worden.ik ben zelf vorig jaar okt geweest,en van -12,75 naar -3 gegaan,en dat is heel wat,ik ga even voor controle,want je weet maar nooit of er nog wat af kan!

we verbijven op het mooie schiereiland sirckesi,op korte afstand van de aya sophia,de blauwe moskee,en natuurlijk de grand bazaar,waar ik persoonlijk een beetje een fobie gekregen heb vorig jaar.het is er een gekkenhuis,maar we zullen nog ruim tijd hebben om veel moois te kunnen gaan beleven!!

oja,we vertrekken op zondag 16 sept!

toch nog even er tussen uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb net geboekt!

we gaan 5 dagen naar istanbul.het is niet echt een vakantie,want fred gaat gelasert worden.ik ben zelf vorig jaar okt geweest,en van -12,75 naar -3 gegaan,en dat is heel wat,ik ga even voor controle,want je weet maar nooit of er nog wat af kan!

we verbijven op het mooie schiereiland sirckesi,op korte afstand van de aya sophia,de blauwe moskee,en natuurlijk de grand bazaar,waar ik persoonlijk een beetje een fobie gekregen heb vorig jaar.het is er een gekkenhuis,maar we zullen nog ruim tijd hebben om veel moois te kunnen gaan beleven!!

oja,we vertrekken op zondag 16 sept!

toch nog even er tussen uit!

Is toch geweldig! Lekker even helemaal weg. Geniet er maar van :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

dat jij naar huis bent gekomen snap ik niet,wat een paradijsje lya!!!maar ja werken he!! enz enz.maar istanbul is fun,er tot rust komen moet thuis maar gebeuren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

dat jij naar huis bent gekomen snap ik niet,wat een paradijsje lya!!!maar ja werken he!! enz enz.maar istanbul is fun,er tot rust komen moet thuis maar gebeuren!

Ik wilde ook echt niet naar huis, zelfs m'n opstanige puber zoon niet :)

Idd, werken, school, etc. Maar het is al heerlijk om te weten dat er nog van die pareltjes op de wereld bestaan :D

Maar in ieder geval heb jij nog een lekker vooruitzicht :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo aan de foto's te zien zijn er aardig wat mooie reizen gemaakt, kan niet wacht tot wij eindelijk wegkunnen.

 

Wij hebben ook eindelijk geboekt, we gaan 3 februari 16 dagen rondtrekken in Costa Rica! Heb er nu al helemaal zin in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo aan de foto's te zien zijn er aardig wat mooie reizen gemaakt, kan niet wacht tot wij eindelijk wegkunnen.

 

Wij hebben ook eindelijk geboekt, we gaan 3 februari 16 dagen rondtrekken in Costa Rica! Heb er nu al helemaal zin in.

Wat een heerlijk vooruitzicht. De voorpret is natuurlijk ookal een beetje vakantie hebben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

costa rica nog wel!

geweldig hoor,vergeet je foto cameraatje niet! ik ben benieuwd wat je er gaat zien!! alvast veel voorpret gewenst!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa Rica :blink: Wauw, wat een vooruitzicht :rolleyes:

Vergeet alvast jullie fototoestel niet, want dit is een pracht aan fauna en flora.

Probeer zeker een paar foto's te schieten van de dendrobaten, heb er hier thuis zitten die oorspronkelijk van Costa Rica afkomstig zijn en zou je heel dankbaar zijn om deze dieren in hun oorspronkelijke omgeving te mogen bewonderen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Costa Rica :blink: Wauw, wat een vooruitzicht :rolleyes:

Vergeet alvast jullie fototoestel niet, want dit is een pracht aan fauna en flora.

Probeer zeker een paar foto's te schieten van de dendrobaten, heb er hier thuis zitten die oorspronkelijk van Costa Rica afkomstig zijn en zou je heel dankbaar zijn om deze dieren in hun oorspronkelijke omgeving te mogen bewonderen.

 

Grtzzzz :D Jo

:cheer: als we dan toch pics gaan bestellen,vergeet de iguana niet!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×