Jump to content
Sign in to follow this  
Floddermousie

Timing Verlichting

Recommended Posts

hoi

doorgaans 12 uur per dag! in de zomer kan wat langer,in de winter hou ik het op 10 uur,ze slapen hier toch al vroeg dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor

tenzij je een lamp hebt van 300 watt,die brand je een uur per dag,maar ja,in een baardjes terra zal je die niet plaatsen.

bouw de uv lamp wel op! begin met een half uur,na 3 dagen er een half uur langer,enz enz.bij een volwas dier kan je beginnen met eem wat langere tijd.

en zorg ervoor dat je dier er niet recht in kan kijken,vooral de spaarlampen kunnen veel schade aan de ogen veroorzaken! owh,en laat 40 cm tusen de lamp en het dier.plaats de lamp dichtbij de gewone spot,zodat je optimale nut van je lamp hebt.

weet je zeker dat je een tl wilt gebruiken ,ik ben er geen fan van,je hebt dure starters nodig,zodat je dier geen last heeft van het flikkeren,en ze geven meestal maar 6 maanden optimale uv af,en dan mindert het al!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

wat voor UV-lamp gebruik jij dan, heb zelf net de reptisun spaarlamp van Zoomed eruit gehaald en zwelgje knapt er aanzienlijk van op (eet nog niet maar heeft zn ogen tenminste open), TL ben ik ook geen fan van.

 

Groetjes Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoiik heb 1 arcadia 23 watt spaarlamp hangen,maar dan wel bij een vowassen dier.was een prijzig lampje,maar hij brand nu ruim een jaar,dus!

maar verder roteert hier alles onder de 160 watt powersun.iggy aan de wandel en boven onder een flood licht in de vensterbank,de babys gaan in bakken eronder,tegen de tijd dat ze 8 weken zijn 2 uur per dag,de andere dier lopen los,dus basken op iggys hangplek.werkt prima,ze weten hier niet beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij gaan werken met spotjes voor de warmte (en licht natuurlijk) en een Uv-buis voor de UV

 

hoe lang moeten elk van deze lampen branden per dag?

hoi

tl verlichting is echt ideaal voor een terrarium

ik vraag je toch om HIER eens een kijkje te nemen over het idee van uvb lampen

aangezien een tl buis geen uvb meer afgeeft bij een afstand van 50 cm en ook na een half jaar de helft van het uv afgeeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

tl verlichting is echt ideaal voor een terrarium

ik vraag je toch om HIER eens een kijkje te nemen over het idee van uvb lampen

aangezien een tl buis geen uvb meer afgeeft bij een afstand van 50 cm en ook na een half jaar de helft van het uv afgeeft

bedoel je nu echt wel of echt NIET ideaal?

mijn terrarium is geen meter hoog ofzo hoor, 50 cm is prima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als je naar de foto's van die website gaat, zie je dat die mensen totaal verkeerd bezig zijn.

 

Baardagamen tussen de schildpadden, leguanen en wateragamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×