Jump to content

Recommended Posts

zelfs duncan bevestigd dat LEUCISTICS niet bestaan in de baard agamen scene.... en dus gewoon een hypo is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar het om gaat is het volgende:

 

het maakt niks uit of de Leucistic (Marketed Leucistic)nou een "witte hypo" is of niet. Het is gewoon een feit dat er op dit moment zeer moeilijk aan te komen is (en dan bedoel ik dus niet lichte hypo's, maar witte<--spierwitte uit de bloedlijn). En een Mark. Leucistic gekruist met een "gewone lichte Hypo" is nog geen Mark. Leucistic, dus wat ik bedoel is dat het wel uit de bloedlijn moet komen (dus Mark. Leucistic x Mark. Leucistic). Ja de Mark. Leucistic is waarschijnlijk een witte Hypo, maar wel 1 uit een bloedlijn en op dit moment is er makkelijker aan translucents te komen dan aan de mark. Leucistic (of witte hypo).

 

De Mark. Leucistic kan op 2 of meerdere manieren onstaan zijn (en dit is een voorbeeld hoe het gegaan kan zijn):

 

uit een nest Hypo's onstonden zeer witte hypo's en daar is op doorgekweekt totdat er een witte bloedlijn onstond genaamd de Leucistic (tegenwoordig de Mark. Leucistic).

 

of

 

het kan net zo goed zijn dat er wel degelijk een echte Leucistic bij zat in het begin en dat die is gekruist met een witte of zeer lichte hypo (om een witte bloedlijn op te zetten of te verkrijgen, niet wetende wat het verschil was tussen Leucistic en hypo, omdat ze beiden bijna dezelfde uiterlijke kenmerken hebben), waardoor er dus Het voor Hypo's en Het voor Leucistic onstonden (met zwarte nagels). Door die weer op een witte hypo te zetten ontstonden er uiteraard weer hypo's (witte nagels). enz.

 

ik kan hier nog wel ff op doorgaan, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen. Helaas is het voor ons gissen wat en hoe de Mark. Leucistic (of witte Hypo) onstaan is en er zullen allicht meerdere mogelijkheden zijn van zijn onstaan. Daarom is het zo belangrijk waarneer iemand een nieuw iets ontdekt, dat dit opgeschreven wordt over hoe deze ontdekking tot stand is gekomen (een logboek)

 

Wat de prijzen betreft: als een mark. Leucistic met een lichte hypo is gekruisd is, zal de prijs tussen de .... en ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej mijn teksten worden gejat herken dat stukje direkt das tekst van duncan met mijn eigen toevoegingen :D

 

p.s wel heel leerzaam vind ik ;)

 

 

Maar waar maakt iedereen zich nu zo druk om iedereen in nederland en belgie weet nu toch wel dat mark.leucistic spierwitte hypos zijn als ze zuiver gekweekt worden en zijn ook iets duurder omdat onverwante moeilijk te vinden zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,en daar ben ik het mee eens... een spierwitte hypo is niet makkelijk te vinden,maar dan is het nog geen leucistic in het gen.

 

 

btw een mark leucistic hoeft echt niet wit te zijn hoor..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heej mijn teksten worden gejat herken dat stukje direkt das tekst van duncan met mijn eigen toevoegingen :D

 

p.s wel heel leerzaam vind ik ;)

 

 

Maar waar maakt iedereen zich nu zo druk om iedereen in nederland en belgie weet nu toch wel dat mark.leucistic spierwitte hypos zijn als ze zuiver gekweekt worden en zijn ook iets duurder omdat onverwante moeilijk te vinden zijn

dan ben ik benieuwd wat jouw toevoegingen zijn: als het is over dat rood niet bij hypo's voorkomt, zal ik dit moeten bestrijden (kijk maar eens bij bijv. Dachiu) en bij een hypo moeten alle nagels wit zijn en niet vanaf 1 aan elke poot.

overigens als dit niet jouw toevoegingen zijn dan bestrijd ik het ook hoor, want het klopt gewoon niet.

 

maar dit was puur een "wist je datje" :D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad,en daar ben ik het mee eens... een spierwitte hypo is niet makkelijk te vinden,maar dan is het nog geen leucistic in het gen.

en helaas is dit denk ik ook niet meer te achterhalen (van het gen)

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorbeeld.....

 

dit was mijn mark. leucistic van dachiu...

 

aaaaamisensap003.jpg

 

 

en dit de nakweek van gerrit

de ouders zijn mark. leucistic X mark. leucistic beide afkomstig van Dragons Den

toermalijn011.jpg

toermalijn012.jpg

toermalijn013.jpg

 

 

 

 

duidelijk kleurberschil dacht ik zo.... en zeer zeker geen wit!!!!

al is ie wel erg mooi natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat rode klopt (ik heb zelf ook een rode hypo) dat moet er nog uit dat stond in de originele tekst rood is er later ingekweekt en hypos kunnen ook zwart aanmaken in de baard dit is bij de rode hypos heel duidenlijk te zien ;) dingen veranderen nu eenmaal :D maar het princiepen van het gen klopt zo ongeveer nog

 

dit vind ik een mooie mark.leucistic deze wordt de ''Le G

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad,en daar ben ik het mee eens... een spierwitte hypo is niet makkelijk te vinden,maar dan is het nog geen leucistic in het gen.

en helaas is dit denk ik ook niet meer te achterhalen (van het gen)

:D

dat is juist wel te achterhalen....

in een dierentuin in ik dacht japan.... hebben ze een hypo krokodil met een leucistic krokodil gekruist.... en wat denk je.... er kwam een wildkleur krokodil uit die dus heterozygoot was voor leucistic en heterozygoot voor hypo ;)

 

 

is zelfs nog op animal planet geweest...

 

sterker nog ben pas in amerika geweest... en heb in de dierentuin van salt lake cite dieren zien zitten van beide gen fouten

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad,en daar ben ik het mee eens... een spierwitte hypo is niet makkelijk te vinden,maar dan is het nog geen leucistic in het gen.

en helaas is dit denk ik ook niet meer te achterhalen (van het gen)

:D

dat is juist wel te achterhalen....

in een dierentuin in ik dacht japan.... hebben ze een hypo krokodil met een leucistic krokodil gekruist.... en wat denk je.... er kwam een wildkleur krokodil uit die dus heterozygoot was voor leucistic en heterozygoot voor hypo ;)

 

 

is zelfs nog op animal planet geweest...

 

sterker nog ben pas in amerika geweest... en heb in de dierentuin van salt lake cite dieren zien zitten van beide gen fouten

ik bedoelde bij baardjes Kuno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is uit hetzelfde nest van gerrit

 

LEUCISTIC2-1.jpg

GINA.jpg

MARC5.jpg

MARC12.jpg

MARC21.jpg

HAMM-3.jpg

LEUCISTIC3.jpg

 

dus weet niet goed wat witter is hoor,zelfs met opgezette baard is er geen zwart te bekennen

bij het vervellen worden ze eerst geel,en op hetlaaste zelfs roos,en eenmaal verveld zeer wit dus :cheer::cheer:

 

met deze worden zeker volgend jaar gekweekt door het reptie-farm breeders team, :rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige dieren die jullie gepost hebben, zowel jewel dragons en erwin!!! ;)

 

Toch blijf ik erbij dat je een al dan niet mark. Leucistic zn vorm herkent.

 

Van kop begint de mijne overigens een beetje op de nakweek die jewel dragons poste te gelijken. ( gelig met wat orange achter de mond )

 

Gr. G

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawadde als dat elke keer dat ik een vraag stel, hier zo'n discussie wordt, dan gaan jullie aan mij nog een vette kluif hebben zeg

 

ivm de genetica, ik zou ook eraan denken dat je ook nog zoiets hebt als moza

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ geelektrokuted....

 

vertel mij nou eens het verschil tussen deze 3 dieren.... (de kop bedoel ik dan he...)

 

Mark. Leucistic

aaaaamisensap003.jpg

 

Red Gold

pearl005.jpg

 

Sandfire

aaaajewelicious002.jpg

 

ben benieuwd wat er nou anders is aan de Mark. Leucistic behalve de kleur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
moet je ze eigenlijk allemaal van boven maken zelfde hoek enz. anders is het moeilijk te zien lijkt me

dat valt niet mee.... mijn leucistic vrouw is helaas al een tijdje dood.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens kan het best zijn dat de Mark. Leucistics van kevin dunne gelijkenissen hebben... aangezien er daar waarschijnlijk een tijdje met 1 of 2 lijnen doorgefokt is...

 

maar de dieren van dachiu zijn totaal anders van model,laat staan die uit japan vandaan...

 

een mark. leucistic is dus niet zo specifiek te herkennen aan een model,misschien wel van een bepaalde kweker vandaan ;-)

 

 

bijvoorbeeld de pastel van de SDR is niet meer dan een hypomelanistic red gold...

 

kijk maar naar het model hoofd van beide

 

dit is een red gold,bloed afkomstig van de SDR (dit was 1 van mijn vrouwen)

pearl005.jpg

 

 

en dit is een pastel van de SDR (deze heb ik nu nog)

pastelusa002.jpg

coral2.jpg

 

 

de koppen zijn nagenoeg het zelfde model....

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT DOET DE PRIJS ERTOE VAN EEN BAARDJE ALS U "ZO" NAAR UW EIGEN BEESTJES KIJKT

 

ECHTE LIEFDE :D

 

HET GELUK EN FIERHEID DRUIPT ERAF :cheer:

 

DENK NIET DAT DEZE MAN NA TWEE JAAR ZO NAAR ZIJN SUPPERDUURE FERARI ZOU KIJKEN(als hij ereen moest hebben)

BLOODSREPTIEFARM11.jpg

 

 

 

groetjes

erwin & sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheer:

daar krijg je idd een big smile van,wat een dier zeg!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×