Jump to content

Recommended Posts

Binnenkort ons eerste baardagaampje, en we zijn nu een beetje aan het rondkijken naar de verschillende kleuren die er zijn.

We willen een leuke kleur, maar het mag geen honderden euro's kosten.

Kan iemand me een idee geven welke kleuren zo'n beetje betaalbaar zijn?

We vinden de rode/oranje soorten mooi (veel soorten in maar ik ken ze niet allemaal, florida orange? 'red'? 'blood' is erg mooi maar blijkbaar vrij zeldzaam (en dus duurder)

ook de wittere soorten vinden we erg mooi (hypopastel?)

 

ik weet dat de prijzen nog altijd afhankelijk zijn van hoe fel de kleuren zijn enzo, maar kan iemand mij een gemiddelde geven?

zodat ik niet ga dromen van een mooi kleurtje dat dan 1000 euro blijkt te kosten ofzo

 

op de beurzen hebben wij vele verschillende morfs gezien, maar ik vind ze niet te koop staan op kapaza of marktplaats ofzo, blijkbaar wordt dat voor baardagamen niet gedaan?

zelfs op sites vind ik niet zoveel, terwijl op de reptilica beurs was er zooo veel te koop...?

 

voor de duidelijkheid ik bedoel een kleintje, babytje, en een mannetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn voldoende mooi gekleurde baardjes voor betaalbare prijzen.

 

zelfs mooi gekleurde, standaardjes van naam omdat de ouders net gekend zijn soms zeer gekluerd

 

de prijzen liggen ver uit elkaar,hoe zeldzamer hoe duurder.

 

een standard vind je voor ongeveer 45euro wel

een het voor hypo rond de 100euro,naargelang de kleur

voor bloedlijn beestjes zal je vlug over de 200 euro zitten

""de witte "zoals u aangeefd,staan dit jaar al vlug 500 euro

de keus is aan u wat u zelf het liefst ziet,en wil of kan betalen.

 

soms zijn er ook zeer mooie bloedlijnbaardjes voor zeer wijnig,waar iets aan ontbreekt,een stukje staart of zoiets.

 

somige mensen die het niet uitmaakt dat hun beestje perfect is hebben er een mooi baardje aan,dat net zo lief en aanhankelijk is dan een perfect.

 

het is maar wat uzelf verkiesd

 

je weet het wel waneer je het ziet,eenmaal verliefd,vergeet je de prijs vlug,al kan het gewoon eentje zijn van 10euro waar je voor vald.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoelt u met een 'bloedlijn' beest?

vb blood op blood?

dus als ik het goed begrijp, is vb een gele op een rode dan goedkoper dan rood op rood?

om het nu ff simpel te stellen...

 

ik heb ook al eens hele zwarte babybaardjes gezien

is dit gewoon een donkere standaard?

blijven die zo zwart?

 

vind het zeer moeilijk te kiezen, als standaard van effen grijs tot zelf een oranje baard kan hebben

 

de echte genetica maakt mij niet zoveel uit, ik ga toch niet kweken, het is puur op uiterlijk dat ik zal kiezen

maar ik wil wel een volledig intacte

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een bloedlijn bedoelen we eentje dat een naam heefd,en gekoppeld is met dezelfde

voorbeeld

 

de rode die u zag op de beurs ,zijn een bloedlijn.

dat is blood x blood

bij het koppelen (kweeken)van een bloedlijn komt er ook een bloedlijn uit

je hebt citrus xsitrus,sandfire x sandfire,florida orange x florida orange,leucistic x leucistic enz enz

 

als u nu een sandfire met een citrus kweekt heb je geen zuivere bloedlijn meer,maar een sanfire x citrus,dus gemengd bloed.

 

hoop dat het wat duidelijk overkomt

 

een voledige zwarte heb ik nog niet gezien,weet u zeker dat het een baardagaam was,want er zijn nog soorten agaamen,en daar zitten wel zwarete soorten bij,maar deze zijn zeer schuw

 

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nu begrijp ik het, dankuwel

 

het waren geen volledig zwarte, maar ipv een grijze tekening zoals een gewone standaard waren deze heel donkergrijs tot zwart getekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je geinteresseerd zijn, ik heb nog hele mooie gele mannen en florida orange dieren zitten, voor een redelijke prijs

 

Verder zijn er op het forum een heleboel mensen die mooie gekleurde nakweek aanbieden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben nakweek zitten van een hypo man (geelachtige met witte nagels) en een sandfire x yellow vrouw. Het zijn dus HET. voor hypo. Ze zijn 5 weken oud en al 24 cm groot.

Voor foto's van de ouders enzo kan je kijken bij nakweek en dan onze nakweek.

Je mag ook altijd vrijblijvend langskomen!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allen voor de info!

 

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Florida Orange

Vandaag gaan kijken bij Place On Earth Dragons en gelijk een knap baardje gereserveerd, binnenkort als onze terra af is, kunnen we hem ophalen!

Het is in het begin altijd even zoeken, maar we zijn nu zeer blij met onze keuze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn hypo's gaan ook vanaf 100 euro nu,en zijn zeer licht van kleur,sommige zelfs tegen het witte aan....

500euro is mss wel wat veel maar 100 is dan weer veel te goedkoop!

ik heb een roodkleur hypovrouwtje zitten en die kosten ongeveer 200/250

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kunno

 

veel geluk op uw zoektocht voor een witte leucistic voor 100 euro

 

de prijzen zijn voor het ogenblik tussen de 500 en650 euro

indien zoals uzelf aanhaald ze voor 100 euro kan leveren voor mij mogen het er 10 zijn

 

de bijna witte zijn geen witte,hoe mooi ze ook zijn ,een leucistic herken je zo.

en dit niet enkel aan de kleur,maar ook de specefiece vorm van kop vald op.

 

wijzelf zijn al een geruime tijd aan het zoeken naar een 100% zuiver prachtexenplaar,om onze groep te versterken in de breete,en zien overal deze prijzen opduiken.

 

u weet ook dat u ze in america zelfs nog iets meer betaald voor ze bij ons thuis zitten,en deze zijn zeker niet de mooiste,want deze houden ze zelf.(de mooiste moeten wezelf hieruit kweken)

 

indien u 100%, 100 witte leucistic's hier op het forum aanbied voor 350 EURO,ben je ze zeker deze week nog allemaal kwijt.

 

JAMMER MAAR ZE ZIJN ER NIET ZE ZIJN NIET TE VINDEN(en ik weet ondertussen ook al zo een beetje mijn weg te vinden in het grensoverschrijdend baardjesland :rolleyes: )

 

van uw nakweek van voorig jaar worden er zelfs nu al nakweek aangeboden alszijnde zuivere leusistic's.

buiten dat het geen zuivere leucistc's zijn(hoe mooi ze ook mogen zijn)en warschijnlijk ook nog eens broer en zus zijn ,en veeeeeeel te jong ,worden deze reedts te koop aangeboden voor veel te veel geld.(500 EURO)

 

dus voor de zuivere moet je of iemand vinden die niets van de prijs afweet,of veel geluk hebben.

 

voorig jaar was er ineens veel aanbod,en nu wil iedereen deze ook,maar dit jaar is het aanbod veeeeel minder.

(en wat er wel zit word voor hamm bewaard)

 

hoop op een pm van u :rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik bedoel dus wel degelijk een hypo pastel hoor

en iedereen is toch vrij om zijn eigen prijs te bepalen? :blink:

tuurlijk mag iedereen zn eigen prijzen betalen maar voor een bloedlijn betaal je nou eenmaal veel geld

zelf hebben we ook veel geld betaald voor onze diertjes

erwin weet waar ik over praat

 

baardjes die echt mooi op kleur zijn en ook nog eens een nieuwe vaste bloedlijn hebben

kan de prijs behoorlijk oplopen soms wel eens tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk mag iedereen zn eigen prijzen betalen maar voor een bloedlijn betaal je nou eenmaal veel geld

 

en als je de gekleurde baardjes dan nog eens voor en spt prijs weg doet ben je eigenlijk een beetje de markt aan het vernielen mijn mening is dit al gedaan er is echt een overvloed aan baardagamen

wie heeft nou niet mooie kleuren en tegenwoordig kweekt ook iedereen

 

als er meer mensen kweken met bepaalde kleuren, is het toch normaal dat de prijzen dalen? je moet er immers ook vanaf geraken

er zullen altijd wel nieuwe kleuren uitkomen, of dingen zoals die silkbacks, die heel duur zullen zijn.

het is natuurlijk niet leuk als je veel geld betaald voor een bepaalde kleur, en dat je de jongen een paar jaar later voor veel minder moet verkopen, maar zo is de markt nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heb ik niets meer an toe te voegen :D:cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vind ik ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan me anders nog goed herinneren dat gerrit er zeker niet van zulke absurde bedragen voor vroeg....

 

daar komt bij dat ik zelf een volwassen mark. leucistic had,deze is helaas overleden,deze kwam van dachiu... heb er op dit moment wel nakweek van lopen.... gekruist met een zeer lichte hypo man....

 

 

vergeet even niet dat leucistic maar een naam is,en het eigenlijk gewoon een hypo is....

 

 

laat staan dat je het aan de kop kunt zien,dat is echt onzin... want de modellen zijn gewoon het zelfde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kuno,

 

Als leucistic maar een naam is, en eigenlijk volgens jou maar gewoon

een hypo is;

 

Waarom is er dan zo enorm veel vraag naar, en zijn de prijzen zo hoog?

 

Ik kon onlangs een jonge leucistic kopen van 10 cm inclusief staart voor

650 euro.

 

En inderdaad; Gerrit heeft ze wel heel goedkoop van de hand gedaan,

maar dat vond ik niet erg. :)

 

Volgens mij is er toch wel een verschil tussen leucistic en hypo.

 

Gr Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is er toch wel een verschil tussen leucistic en hypo.

 

kan je mij dat dan uitleggen?

ik begrijp er hier geen zak meer van :huh:

 

ik vroeg gewoon naar wat kleurtjes en dit wordt zo'n discussie? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een leucistic blijft een hypo.... hoe dan ook....

anders word het ook geen marketed leucistic genoemd...

 

als een leucistic werkelijk waar een leucistic zou zijn.... zou bij een kruising met een hypo de jongen GEEN witte nagels hebben,omdat het een totaal andere genfout is....

 

ik had een leucistic vrouw,en gekruist met een hypo,en komen allemaal hypo's uit....

 

Gerrit zijn leucistic man heb ik vorig jaar bij mijn hypo's gehad.... en ook daar kwamen allemaal hypo's uit.... dus een leucistic is gewoon een hypo... niks meer en niks minder...

 

zelfs kevin dunne is er van terug gekomen.... vandaar dat ze aangeboden horen te worden als MARKETED leucistic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

echte leucistic hebben zwarte ogen net als een translucent heeft

maar ik ben het ermee eens dat spierwitte mark.leucistics super zijn en zou er graag 1 willen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kuno

 

waar ben je mee bezich?

U HEBT ME NOG EEN NAKWEEK VERKOCHT VAN EEN LEUCISTIC VADER

HOE KAN DIT ALS DEZE NIET BESTAAT?

 

OOK HIER HEB JE DEZE NAKWEEK(die wel zeer mooi is opgegroeid) op het forum aangeprezen alszijnde nakweek leucistic X ......

 

DAT GERRIT VOORIG JAAR DE LEUCISTIC'S VERKOCHT AAN ZEER ZACHTE PRIJZEN WAS WEL OMDAT HET HIER EEN VERKOOP ONDER VRIENDEN WAS(dacht ik toch)

NIET IEDEREEN OVER DEZELFDE KAM SCHEREN

ER ZIJN OOK MENSEN DIE KWEEKEN OM DE MOOIE KLEUREN,EN DE REST VOOR EEN PRIJSJE VERKOPEN.

NIET IEDEREEN KWEEKT VOOR HET GELD(u weet als geen ander dat er nog geen enkel rijk is op geworden)

 

u kocht een leucistic in america(welke jammergenoeg is overleden),wat heb je dan gekocht?

 

herinner me de verhitte topic's nog ,waar u zo zeker was van uw gelijk dat de leucistic wel bestond.(deze zijn terug te vinden hier op het forum)

 

 

DE UITLEG VAN DE MEESTER ZELF.(door duncan zelf hier gepost in een oud maar niet verouderd topic)

 

 

 

Hypomelanic en Leucistic.

 

Ik hoop dat het in duidelijke taal is ook voor de leken onder ons.

 

Wat is een Hypomelanistische baardagaam?

Een baardagaam die geen of nauwelijks donkere kleurpigmenten heeft, en

daardoor uiterlijk lichter is dan een standaard baardagaam word Hypomelanic genoemd.

In korte taal Hypo genoemd. Hypo (vermindering) en melanistic (donkere pigment)

 

Maar niet elke lichte baardagaam behoort tot deze categorie. Er zitten enkele voorwaarden aan verbonden:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

erwin.... ik heb je een dier verkocht waarvan de vader de man van gerrit was.... er staat dan ook duidelijk bij dat het om een marketed leucistic gaat....

 

 

dit wat je hierboven plaatst bevestigd alles toch?

 

 

hier even het stuk waar het allemaal om draait....

 

Pastels, Hypo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×