Jump to content
erwin

Gruwelhuis

Recommended Posts

toen we eind voorig jaar even met spinnetjes wilden proberen ,hebben we een paar fotorolletjes vol kleine spinnetjes gekregen.

 

daar deze diertjes me al langer aanspraken,maar door schrik voor beten werd dit steets uitgesteld.

 

had me er goed op voorberijd,alles wat er te lezen was gelezen,en dan maar de stap gezet(met tegenzin van de vrouw des huizes :( )

 

terarium stelling gekocht,alles ingericht en dan maar uitkijken naar de eerst spin

 

daar ik geregeld spinnen koop voor onze portugeese vrienden(deze zijn daar zeer duur)en deze ongeopend doorstuur naar daar,kreeg ik van de spinneman de belofte dat hij me er een paar zou opsturen ,die ik kon zien opgroeien,(beginners soort)

 

toen deze per post toekwamen bleken er zoveel te zijn,dat ik glazen potjes tekort had :blink:

 

alle potjes gevuld met turf,een takje,een fotorolletje,en de dekseltjes voorzien van benzienegaas verluchting

 

had 45 dezelfde glazen potjes :unsure:

weet dat er een ontsnapt is bij het in de bokaals steken :ph34r: maar lekker niets gezegd (om de huisvrede te bewaren :D )

 

deze maar voor de veiligheid in de terariums geplaatst(er zou maar een ontsnappen he :ph34r: )

 

kon er uren mee bezig zijn om ze een voor een te verzorgen,maar de schrik bleef.

 

daar het bij moeder des huizes de schrik te hoog werd,kon ik op zeer korte tijd mijn spinnetjes het huis uitdoen(we zouden grootouders worden,en dit was niet gepast vond iedereen)

dus met medewerking van het dierenhuisje (heefd ze in zijn winkel geplaatst)nieuwe eigenaars gezocht

 

eindelijk was het huiselijke geluk teruggekeerd :cheer:

 

NU ENKELE MAANDEN LATER(deze week)

 

bij het telefoneeren naar mark(reptie-farm) zit ik omhoog te kijken,en zie ik iets bewegen op de schouw :blink::blink::blink:

 

blijkt het een spin van ongeveer 6 A 7 cm groot te zijn

 

heb deze jammergenoeg niet kunnen wegvangen zonder gezien te worden van de vrouw des huizes :(:(

 

wie beweerd er dat ze mooi in een terarium moeten zitten met gepaste vochtigheid en al om te overleven???????

 

NATUURLIJK WORD IK NU NIET GELOOFD,MET MIJN BEWEERING DAT HET ER MAAR EEN WAS

 

SLAPEN DOEN ER ER HIER EEN PAAR ZEER SLECHT DE LAASTE NACHTEN :blink:

 

MAAR ZELDEN ZO GELACHEN ALS DE LAASTE DAGEN,OVERAL ZIEN ZE VANALLES BEWEGEN :D

 

Dus maar enkele dagen verlof genomen om alles wat er leefd in huis te verhuizen,en spuiten(jammer voor de huisspinnetjes) maar het zal even moeten voor de huisvrede :rolleyes:

 

wie nu nog op de koffie wil komen zal wel onbevreesd moeten zijn :D:D

 

dus wie een spinnetje halfwas zoekt,,,,ik heb er eentje te geven.

soort ken ik niet,maar ze heefd nog niemand gebeten,een echte huisvogelspin dus

 

groetjes

erwin&ongeruste sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha,

 

ja da komt ervan als je nie direct eerlijk zegt dat je er eentje kwijt bent, ik hoop voor het beestje dat je het kan vangen zodat het niet verdelgt hoeft te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan me voorstellen dat jullie niet meer rustig slapen!

maar zo zie je dus wel weer hoe sterk dat diertjes kunnen zijn,al zal de warme winter en voorjaar ook wel geolpen zal hebben.

hopelijk vind je snel een goed tehuis voor het diertje,en dat het niet ergens toch nog een vriendinetje heeft verstopt!

emn vergeet niet om even goed je eigen nestje te controleren voor dat je er in kruipt.hihi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahha leuk verhaal...maar waar heb je het spinnetje nu zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, kan me voorstellen dat je thuis iedereen aardig hebt laten schrikken. Dit is ook precies de reden dat ze er niet inkomen, zou ook echt geen oog meer dichtdoen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze (hij) zit veilig in een mooi zeeeeeeeeer veilig terarium doos :rolleyes:

 

is in blijde verwachting op een nieuw baasje

 

of ik het nu wildvang moet noemen weet ik ook niet hoor :D

 

na de voledige ontsmetting van het huis zien we zelfs geen klein krekeltje meer <_<

 

tijdens het voeren word er goed opgelet ;) heb toezicht gekregen :blink:

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij mag ook nix :P

 

ik wil ook graag spinnen maar mag ik ook niet

 

tuurlijk zelfs met spinnen kom ik graag op de koffie

 

su6

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe altijd leuk :P

 

ik had er persoonlijk gewoon een heel mooi verhaal aan gedraaid dat ze de muggen en loslopende krekels op eten ofzo :P

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×