Jump to content
Sign in to follow this  
gbf

Kopen..verkopen ..weer Kopen ..weer Verkopen

Recommended Posts

hoi allemaal

naar aanleiding van een ander topic

vroeg ik me af hoe je jullie over het volgende denken

het valt mij op dat veel mensen met dieren omgaan alsof het spullen zijn

een auto die je beu bent ruil je in voor een andere

het lijkt wel of steeds meer mensen dieren gaan zien als materieele zaken

ach ik wil wat anders doe ik deze weer weg

of oh ik vind het toch niet zo leuk ik doe ze weer weg om het volgende dier aan te schaffen

kijk als jij twee baardjes koopt en je vraagt om man en vrouw en ze verkopen je twee mannen snap ik het heel goed dat je er een weg doet

maar wat ik dus niet snap

is dat mensen dieren weg doen om aan een nieuw soort te beginnen

en vaak die weer verkopen omdat dat ook niet was wat ze zochten

ik bedoel we hebben het hier wel over dieren

die ook gevoel hebben

en er word op marktplaats mee geleurd alsof het om een stuk speelgoed gaat

ik kan me daar vreselijk druk over maken

en zou alle gedumpte dieren wel in huis willen halen

zeker de stumpers die door gebrek aan belangstelling ook niet goed verzorgd zijn

maar ja das niet reeel en zeker niet haalbaar

ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover

grtjsssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is net hoe je het op wil vatten he

Er zijn mensen die de ruimte niet hebben om meer bakken neer te zetten

Of het blijkt dat sommige dieren toch anders zijn/reageren als dat men van te voren dacht

Ook het feit dat een dier bij iemand heel rustig kan zijn en men heeft het dier in huis en hij vliegt tegen de ramen omhoog als je er langs loopt

Ook het feit dat een partner er in het begin achter stond en toch later er bang van wordt

Dat zijn allemaal dingen die je nooit van te voren weet en door anderen weer uitgelegd wordt van kijk hij blijft wisselen van dieren of hij is een handelaar

Ik heb in mijn topic over kameleons gezegd dat ik Misschien een paar slangen weg doe, maar dat is nog lang niet zeker

Ik voel me er ook zeker niet door aangevallen hoor

Dus mensen roep van te voren niet te snel, want de omstandigheden kunnen per mens verschillen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi rene

op sommige punten ben ik het met je eens

en wel zover dat sommige situatie,s ontstaan zonder dat je daar invloed op hebt

maar er zijn teveel situatie,s waarin mensen vluchten in een smoes

we gaan emmigreren dus de hond moet weg (ja met honden gaat het net zo als met reptielen)

raar nog geen zes maanden laten gaan die mensen weer emigreren of is de vrouw zwanger en hebben ze ruimte tekort

kijk ik snap heel goed dat je niet kan oordelelen als je de situatie niet kent

maar je zult het met me eens zijn dat het grootste gedeelte van de mensen die hun dier verkopen om markplaats en dergelijke

dit niet doen omdat het moet maar omdat ze het dier beu zijn

of wat anders willen of snel geld willen verdienen

men doet teveel aan impuls aankopen

men koopt een dier zonder zich ervan te voren in te verdiepen

dus ja dat ze dan voor verrassingen komen te staan mag duidelijk zijn

mijn motto is dan ook bezint eer ge begint

grtjssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt in veel punten gelijk gbf!!

Zien ze een klein schatig lief diertje leuk maar word ie groot en geen babyvacht zoals honden en ze zijn dan ineens lelijk weg er mee.Net zoals reptielen klein lief schatig worden ze te groot ojee tja nu kan ie niet meer in zijn hok verkopen ofzoals je het met schildpadden doet in de vijer ermee ze redden zich wel.

Dat doe je toch ook niet met baby's????? :angry:

Tja dat zijn ook geen dierenliefhebbers.

Oke als je teveel dieren hebt en ruimte tekort zorg in ieder geval dat ze goed terecht komen.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt in veel punten gelijk gbf!!

Zien ze een klein schatig lief diertje leuk maar word ie groot en geen babyvacht zoals honden en ze zijn dan ineens lelijk weg er mee.Net zoals reptielen klein lief schatig worden ze te groot ojee tja nu kan ie niet meer in zijn hok verkopen ofzoals je het met schildpadden doet in de vijer ermee ze redden zich wel.

Dat doe je toch ook niet met baby's????? :angry:

Tja dat zijn ook geen dierenliefhebbers.

Oke als je teveel dieren hebt en ruimte tekort zorg in ieder geval dat ze goed terecht komen.

 

Groetjes Tonweya

Is dit een aanval op mij?

Begint er een beetje op te lijken

Zoja wees dan eerlijk

:angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi rene V

 

Nee is geen aanval op jouw.

Ten eertse als ik je berichten lees op dit forum heb je er vanstand van.

Ten 2e Ik merk dat je van dieren houd

Ten 3e Ik weet zeker dat je voor je slangen een goed plekje gaat vinden.

Kortom ik heb niks op je tegen ik hoop jij ook niet op mij.

Oke als je teveel dieren hebt en ruimte tekort zorg in ieder geval dat ze goed terecht komen.

Heb ik er toch ook bijgezegd.

Jij neemt volgens mij geen dieren omdat ze klein blabla zijn en omdat ze tegroot worden.

 

 

Groetjes Tonweya

P.S Ik vind als je op iemand wat tegen heb vermeld dat er dan even bij!! En waarom.

 

Nog even mijn excuses als het zo leek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok

Dan heb ik niks gezegd

Kijk ik heb al een hele redelijk tijd dieren en weet meestal wel wat ik doe

Maar ik moet nu eerlijk toegeven dat ik me met de Elaphe obseleta lindheimeri in de vingers gesneden heb

Ze zijn hier redelijk tot zwaar agressief en zodra je langs de bak loopt knallen ze tegen de ruiten omhoog

Dat maakt het er niet leuker/makkelijker op

Maar wegdoen doe ik niet/nog niet

Ik heb hier redelijk de ruimte dus ik kan de dieren wel kwijt, ik heb er een aparte kamer voor

Feit is wel dat ik ook nog kameleons wil en misschien een keuze moet maken, maar tot die tijd blijven de dieren hier gewoon zitten

Wel ben ik in ieder geval nog op zoek naar een elaphe guttata man, maar geen wildkleur

Tot zover deze uitleg

Wie meer info wil of met me wil chatten, mijn msnadres is rwvos@wanadoo.nl

Tot horens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit een aanval op mij?

Begint er een beetje op te lijken

Zoja wees dan eerlijk

 

hey rene

ik heb je expres een pm gestuurd om duidelijk te maken dat

door jou topic ik een punt vond waar we met zn allen eens over konden discuseren

ik heb er heel duidelijk bij gezet dat ik je een pm stuurde

omdat ik wilde voorkomen dat je dacht dat dit een aanval op jou was

en dat het puur een onderwerp is waar de meningen over verschillen

en daadoor een zeer goed discussie onderwerp

dus nogmaals dit heeft niets maar dan ook niets met jou persoonlijke beslissingen of opmerkingen te maken

maar meer over de manier hoe mensen met hun dieren omgaan in het algemeen

je bent het toch wel met me eens dat het niet normaal is hoeveel volwassen dieren er te koop staan omdat mensen ze beu zijn

wat tonweya zegt omdat ze niet meer schattig en wollig zijn

of omdat die slang toch wel erg groot word voor dat terra

vaak omdat mensen niet van te voren hebben gelzen dat die slang wel 3 meter kan worden

dus nogmaals geen persoonlijke aanval

maar een hopelijk intressante discussie

als het wel persoonlijk zou zijn zou ik dat wel zeggen hoor

ik hoop dat je nu gelooft dat het geen aanval op jou is

als je dat zo opvatten

dat was zeker niet mijn bedoeling met het openen van dit topic

dus ik hoop dat we er nu een goed discussie topic van kunnen maken

grtjssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GBF,

Deze was niet voor jou bedoeld hoor

Maar zoals wel vaker bij mij, moet ik sommige dingen iets langzamer lezen

Ik heb je pm idd goed gelezen, daarom toen ook mijn uitleg erover he

No hard feelings voor niemand, en een goede discussie ben ik altijd voor te vinden

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi rene je liet me wel even schrikken hoor

ik dacht die rene brengt me een perfexct discussie onderwerp

en laat ik het netjes doen hem even daar van op de hoogte te brengen

en toen zag ik je berichtjes ik dacht ojee dit was niet mn bedoeling

maar geluk is alles opgelost

en inderdaad dit bewijst maar weer eens dat goed lezen soms heel belangrijk kan zijn

ik vind het wel erg tof dat we hier gewoon blijven praten op een normale manier

en dat we er dan samen ook uitkomen tof hoor

en nu maar discuseren ;)

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nou nou wat een discussie zeg, hihi.

Maar als je op marktplaats kijkt is het zeker niet normaal. Er was pas een advertentie dat er een engelse bulldog te koop stond omdat ze toch maar liever een andere hond wilde. Dit vind ik dus echt niet normaal meer. Maar ja kijk als mensen hun dieren weg doen omdat ze geen geld meer hebben vind ik een ander verhaal. Mijn moeder heeft een franse bulldog van marktplaats opgehaald omdat die vrouw MS had gekregen en er straks echt niet meer voor kon zorgen. Het puppy was toen 5 maanden dus kon nog makkelijker wennen ergnes anders. Uit voorzorg had ze hem dus weg gedaan. Dat vind ik een goede reden. Heb al heel wat keer ruzie gehad met mensen die hun hond verkopen op marktplaats. Dan stuur ik een boze mail en krijg ik er weer een terug. Alleen ik moet uitkijken, want je komt een keer de verkeerde tegen.

 

groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste

 

Je moet een reptiel niet verwarren met een hond of kat.

 

een reptiel geeft niets omje ,net zo als vissen die geven ook niets om je.

 

een kat en hond geeft wel wat om je ,dus daar raak je dan meer aangebonden.

 

Wat betrefd handel in dieren !!.

 

als je daarwat tegen heb dan moet je ook geen dieren houden.

 

reptielen kweken, voedsel dieren kweken.

 

Er zijn ook mensen die hun dieren niet weg doen aan andere mensen , maar

die ze vast binden aan een boom of zelfs gewoon in de natuur vrijlaten.

 

dus wat is beter als je een reptiel neemt en je bent het beu -> maar vrij laten in de natuur ??

 

ik zou het niet weten.

 

ikzelf ben er wat gemakelijker er mee als een ander en dat is een ander zijn goed recht ( gelukkig leven we in nederland )(vrijheid van menings uiting enzo.

 

Kijk iemand mag me een klootzak vinden dat ik wat slangen verkoop.

dat is zijn goed recht . Maar hou dan wel aan je principes en doe het dan zelf ook niet. want zelfs bij de meest principieele mensen kan dit gebeuren.

 

dus verkoop de huid niet voordat je geschoten heb enz.

 

peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Valerie

 

Ha volgens mij hoeven ze niet voor jouw deur te komen staat heel reptie- farm forum er ook hahaha.

 

En er is een verschil in natuur doen als ze zich daar kunnen redden maar de meesten kunnen dat niet meer omdat ze telang in een hok hebben gezeten. en honden aan een boom is altijd zielig meestal schijnt de zon zo 30 graden geen eten en drinken dus pijnlijke dood.Net zoals stieren vechten ook zo zielig, stier word in een donker hok gestopt daar een touw om de ballen geknoopt gemarteld en gepijnigd en dan mag ie de ring in.

 

Op dieren verkopen heb ik niks op tegen maar zorg er dan wel voor dat ze een goed plekje krijgen.

Netzoals paarden worden verkocht op de markt worden met veel te veel in een wagen gestopt zonder eten en drinken ze vertrappen elkaar en de helft komt levend aan als ze b.v in frankrijk aankomen.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk met die reptielen heb je gelijk die hechten zich toch niet aan hun baasje, maar dan alsnog doe je ze toch niet zomaar weg, want je hecht zelf toch wel waarde aan zo een beestje.Maar GBF heeft het toch ook niet specifiek over reptielen, die heeft het over de dieren algemeen. En als je eitjes hebt verkoop je de diertjes ook of als je puppy's hebt. Maar dit is nog al een heftige discussie geloof ik. Iedereen heeft zo weer zn eigen mening. Ik ben gewoon super dol op dieren en vind het erger als er een dier aan gereden wordt dan een mens. Dus voor mij is het weg doen van dieren moeilijk te begrijpen, tenzij je er niet meer goed voor kan zorgen. Wij zelf hebben 2 honden, 3 halsbandleguanen, 2 baardagamen en hadden 2 ratten en nu nog maar 1. Die nog leeft hebben we nog maar pas en daar heb ik nog geen band mee. Maar ik heb teveel dieren om dat ratje ook nog genoeg aandacht te geven, dus zoek daar een goed huisje voor.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ron las vandaag op een site (weet niet meer welke) dat iemand een terra en baardje weg deed voor een goedwerkende nokia, nou daar kan ik me dus echt over opwinden :angry:

Volgens mij typisch iemand die een inpuls aankoop heeft gedaan en er nu vanaf wil.

Ik kan best begrijpen dat sommige mensen door omstandigheden niet meer voor een dier kan zorgen, en deze dan weg moeten doen, of als een diertje extreem gevaarlijk of agressief is, maar ikzelf zou in ieder geval dan proberen een goed huis voor het dier te vinden (wat ook maar afwachten is natuurlijk)

Als het goed is en de eieren uitkomen, willen we zelf 2 baardjes houden, de andere willen we verkopen, paar aan dierenwinkel en paar gewoon aan vrienden of kennissen, maar ik weet ook mensen in mijn buurt waar ik voor nog geen duizend euro een baardje aan zou verkopen, dan hou ik ze nog liever zelf!!!!

Maar goed ik dwaal weer af het ging dus eigenlijk over dat terra voor een nokia

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zonder dat iemand zich aangesproken gaat voelen wil ik ook wel een duit in het zakje doen.soms denk ik dat ik sites zoals marktplaats bekijk om me zelf te pesten.het is echt ongelofelijk hoe dat sommige mensen met dieren omgaan.

maar dan niet alleen met reptielen hoor,soms is het voor status ofzo denk ik dan,en als het diertje dan niet blijkt te zijn wat ze er van dachtten,of het kost een paar centen,moet het maar weg,huppekey samen met de auto onderdelen op marktplaats ofzo.maar ik heb ook buren die niet zo goed in de slappe was zittten,dus zo maar 3 nestjes honden achterelkaar.het beestje is een scharminkel,maar ja een gratis husky gehaald van marktplaats.voer van de aldie een extra snee brood en het moet maar weer!maar ja het kost zoveel om het dier te laten helpen,beuren ze echt een hoop geld voor de pups maar dat gaat op aan niks,volgend jaar maar weer een nestje.wij hebben al hele gesprekken met deze mensen gehad ,maar het is water naar de zee dragen.een heel verhaal hoor maar wind ik me op over deze praktijken zeker wel!

forums zoals deze zijn een goede zaak,je kan je hobby delen,vanalles leren,en een keer je hartje luchtten.

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi peter ik ben het met sommige dingen toch niet helemaal met je eens en met sommige dingen wel

 

*een reptiel geeft niets omje

 

daar ben ik het dus niet geheel mee eens

wij hebben een baardagaam over genomen van een man uit helmond

en we konden echt merken dat het dier hem miste

en gewend was door een man verzorgd te worden

het dier blies naar mij en moest echt wennen en dan bedoel ik niet door verandering van terra nou zal dit een uitzondering geval kunnen zijn

en natuurlijk is het niet te vergelijken met de band die je met een hond of kat op kunt bouwen een hond of kat toont dat hij om je geeft een reptiel is daar inderdaad anders in

 

*Wat betrefd handel in dieren !!.

als je daarwat tegen heb dan moet je ook geen dieren houden

 

ik ben niet tegen handel in dieren

dat bedoel ik niet met wat ik zeg

waar ik me druk over maak is dat mensen dieren kopen zonder er eerst over na te denken

en het dier als het niet aan hun wensen voldoet maar weer weg doen voor het volgende dier

tuurlijk zijn er situatie,s waarin het niet anders is

als je zonder baan komt te zitten is dat geen situatie die jij in de hand hebt en als je dan de dieren weg doet omdat jij er niet meer voor kan zorgen

vind ik dat zelfs alleen maar heel goed

maar het voorbeeld wat valerie gaf van mensen die een hond kochten maar weer weg deden was toch niet ras wat ze zochten wie wil er ruilen sorry hoor

maar daar heb ik geen goed woord voor over

 

 

*dus wat is beter als je een reptiel neemt en je bent het beu -> maar vrij laten in de natuur ??

 

nee dit is dus precies wat ik bedoel

een dier beu zijn ???

wat is dat ???

je begint over een dier na te denken

en als het goed is ga je je dan inlezen over het dier wat heeft het dier nodig

hoe moet ik er voor zorgen wat zijn de nadelen en de voordelen enz enz

en dan ga je op zoek naar het dier je schaft het aan

dan ga je er heel enthousiast voor

en kijk dan komt voor mij het cruciale verschil

he beestje word wel groot : ja wat had je dan gedacht van die schildpad

he dat dier past niet meer in zn terra : ja dieren worden groot

he dat kost veel geld: ja dat had je je van te voren niet kunnen bedenken het dat het dier moet eten

he wat saai dat dier slaapt alleen maar : ja gek he met een nachtdier

 

meerdere voorbeelden van redenen die mensen tot het weg doen van hun dieren geven

alleen wel allemaal redenen waar men van te voren al bij stil had kunnen staan die men van te voren wist

en tuurlijk dan heb je de situatie,s waar niet wat aan kan doen

en die bedoel ik hier dan ook niet mee

als iemand een dier weg moet doen door een bepaalde situatie dan vind ik dat prima mits diegene probeert er voor te zorgen dat het dier goed terecht komt

met het weg doen van dieren op zich heb ik geen problemen mits daar dus echt een reden voor is

een kind wat allergisch word

verandering in de financiele situatie

ziekte,verlichte verhuizing,

noem maar op dat zijn redenen waar je zelf niet voor kiest

wij hebben onze katten ook weg moeten doen op advies van de kinderarts

ons zoontje kreeg met vijf maanden astma

nou we waren niet blij maar als het om je kind gaat doe je alles hoor

we hebben ook een bouvier van toen ruim 8 we hebben overlegd met de kinderarts om die te houden en te kijken hoe dat ging

enigste risico wat we lopen is dat ferron,s kans om een allergie voor honden te ontwikkelen flink verhoogd is

maar hij werd niet ziek van daisy

we hebben daisy dus nog steeds

en gelukkig gaat het goed

nogmaals het ligt dus geheel aan de situatie

maar dieren weg doen omdat je ze beu bent

of omdat ze groot zijn geworden en je ze nu minder leuk vind

terwijl je dus wist dat ze groot worden

vind ik dus echt geen reden

zo ga je ook niet met mensen om

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het met je eens angelique, met bijzondere gevallen bedoel ik ook

allergie, scheiding enz enz

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf 4 raskatten .

 

ik ga je dit zeggen als daar een van dood zou gaan of ziek zou zijn dan zou ik overdonderd zijn.

 

maar als er een reptiel bij me sterft dan heb ik dit niet.

 

ook bij muizen en ratten heb ik dit niet.

 

is dit cru -> neen -> een slang kent zijn baas niet , en als je naar muis ruikt dan pakt die je.

 

geheugen heeft een reptiel niet -> wel instinct. een krokodil van 7 meter heeft hersens zo groot als je duim.

 

een rat is slimmer dan een reptiel.!!

 

en wat betrefd dat verhaaltje van die nokia ->.misschien had die jongen een nokia nodig om b.v

 

gebeld te worden voor werk -> zodat hij boterhammen kan verdienen die hij kan opeten ( die nu worden opgegeten door de baardagaam .)

dus in dit geval snijd het mes aan 2 kanten.

 

ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten, wat hij doet of hoe hij handeld.

 

Over impulsiviteit: je kan een mooi plan opstellen wat je over 2 jaar gaat doen.

90 procent kans dat dit niet doorgaat of dat je je plan heb bijgesteld.

 

een mens is een mens en sommige zijn gewoonte dieren en sommige zijn veranderlijk.

 

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi daar zijn we dan anders in

als bij mij een reptiel dood gaat heb ik daar net zoveel verdriet van als bij een hond of kat

ik hecht me ook aan mn reptielen

alle baardjes hebben een naam en ook de slang heeft een naam

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat met de muizen minder heb

we hebben diverse knaagdieren die we kweken als voedseldier

(muizen,gerbils,hamsters)

en eerlijk is eerlijk ik heb er absoluut geen moeite mee om die te voeren

of als er een dood gaat

dat is de natuur de dierencirkel he de ene eet de ander op om te overleven

dus daar heb ik geen moeite mee

ook de krekels en de sprinkhanen doen mij niets

daar hecht ik me dan ook niet aan

maar zoals je zei

iedereen is anders en gelukkig wel anders werd het maar een saai boeltje

grtjssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja er zit altijd wel een verhaal achter dat je niet weet. Maar als je niks hebt en je hebt een baardagaam dan ben je toch blij met elke telefoon die het doet.

 

Achja en net zoiets mijn schoonzus heeft een britsekorthaar zo'n whiskas kat. Ons mannetje denkt haar. Zit ze te zeuren tegen ons van ze is weer zwanger maar geen 5 min later tegen haar vriend zo weer 50 euro per katje.

Die kat ziet er ook niet uit veel te mager enz door te veel zwangerschappen.

 

Tja geld speeld toch een belangrijke rol in de wereld, en wat denkt je van die bleer kinderen ( sorry voor mijn taal) ik wil zo'n beest.Ouders maar weer aanschaffen 2 maanden later zijn ze er zat van ouders er voor zorgen wat niet wil. Kind weer zeuren om een ander beest die hij krijgt tja dan moet het andere dier maar weer weg. Hoe vaak gebeurd dat wel niet!?

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies

zeker wat kinderen betreft

mam ik wil een .......

maaaaaaaaaaaammmmmmmmm

paaaaaapaaaaa

ok het word gekocht

maar na een maand is kind lief erop uit gekeken

ach ja die vis die schildpad gooien we wel in die grote vijver in het park

maar ja wat doen we met die kat ach in dat bos vangt hij wel een vogel

en ach aj die hond kan echt niet mee op vakantie

we binden hem wel op eens til weggetje vast dat niemand ons ziet als iemand hem dan vind nemen ze hem wel mee

kost het ons geen geld

dat is ook de reden dat wij onze kinderen bewust leren zijn van hun verantwoording tegen over de dieren

gilliam heeft alles zelf moeten betalen voor zn koningspython

het terrarium,de bodembedekking,de lampen ,de slang zelf alles

en eerst heeft hij er heel veel over moeten lezen

nu moet hij elke ochtend de muizen ed water geven

dit is zijn taak en tevens moet hij tussen de middag een van de honden uit laten

hij krijgt daar gratis muizen voor terug als voer voor obelix

hij moet zelf de waterbak verschonen en obelix sproeien

wij kijken over zn schouder mee

maar het is zijn verantwoording

en tot nu toe gaat dat prima

ik denk dan ook jong geleerd is oud gedaan

sommige mensen vinden dat kinderen onder de 16 jaar geen reptielen zouden mogen hebben

wij vinden dat het best kan mits de ouders er de eind verantwoording over willen nemen

als gilliam obelix niet meer zou willen

of niet goed zou verzorgen

zullen wij ervoor zorgen

dit is onze verantwoording

ik vind dan ook dat de douders in al deze gevallen fout zijn

je kan een kind niet zomaar de verantwoording geven

die moet je begeleiden

en als het fout gaat is dan naar mijn mening de fout van de ouders

en niet van het kind

die weet niet beter

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou GBF dat vind ik nou eens heel goed. Hoe jullie je kind opvoeden met dieren. Leer ze maar vroeg dat het geen speelgoed is wat ze maar weg kunnen doen als ze het niet meer leuk vinden. Nou ja het is een heftige discussie. En zo zie je maar dat ieder zijn eigen mening heeft. Daarom heb ik al een paar keer mot gehad op marktplaats.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel voor het compliment

en en goede discussie op zn tijd moet kunnen

zolang we respect blijven hebben voor elkaars mening

en gewoon beleefd tegen elkaar blijven zit het wel goed

en kan zo,n discussie wel eens heel goed zijn

want het laat je toch naar een andere kant van iets kijken

dus ik ben zeer tevreden met deze discussie en ben dan ook heel benieuwd naar de meningen van degene die die nog niet gegeven hebben

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook een zot hoor.toen mijn grote herder wacko overleed an een hartaanval,heb ik 2 jaar erover gedroomd,en maar zeggen ik neem geen hond meer!toen op een gegeven moment dacht ik dit word te gek!lang gezocht naar een leuk gezelschaps dier,toen ik blauw vond was ik gelijk verkocht,en het dromen was ook over.het hek van de dam natuurlijk. poeska is geadopteert,heb ik nu 7 jaar,en gaat nog regelmatig naast de bak.maar ja,mishandelt net zo als nelleke is nu 6 met 13 weken zaten de ogen nog dicht met een ontsteking en ik was het 4rde baasje. scheilla was meegebracht door een kermis klant uit rusland,weer het zelfde verhaal,een vreselijk lief adhd dier.maar laat maar liggen is best hoor.betaal al 159euro hondebelasting.lol

toen mijn eerste legu stierf na 6 weken wilde ik zelfs mijn andere kleine shizzel ook weg doen,ik had er geen vertouwen in.maar nu 6 maanden verder heb ik nog 2 grote legus en een beardy geadopteerd,en het loopt echt goed.elke morgen als ik beneden kom is het net kerstmis,en ben ik blij met wat ik heb. ik vind het de normaalste zaak van de wereld,geld niet voor iedereen.maar ja eigenlijk moetten we iedereen in zn waarde laten.al maak ik me vaak wel erg druk,en kan niet alles in huis nemen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×