Jump to content
Sign in to follow this  
Punkybaard

Territoriaalgedrag Man Vs Man

Recommended Posts

Vanaf welke leeftijd gaan mannetjes zich territoriaal gedragen? Is dit vanaf het moment dat de mannetjes (en de vrouwtjes in de omgeving) vruchtbaar worden of kan dat al eerder?

 

Wij twijfelen namelijk over het geslacht van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die hier iets over heeft te zeggen :huh:

 

Gisteren eens goed de onderkantjes bekeken, maar we durven we nog niet zeker het geslacht te bepalen bij alle drie de baardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Bij mannetjes die samen opgegroeid zijn kan het een tijdje goed gaan.

Maar je mag toch stellen als het paringsgedrag naar boven komt, men echt hun teritorium gaat afbakenen en dan kan het mis lopen.

Zeker als er een nieuwkomer bij komt.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wachten tot de baardjes 6 maanden zijn en laten dan het geslacht opnieuw bepalen, omdat wij zelf die kennis niet hebben.

 

Hopelijk is het een mannetje met twee vrouwtjes en kunnen ze bij elkaar blijven en anders zal er een tweede bak worden ingericht en een ander baardje erbij voor de gezelschap.

 

Kan een goede kweker bij ca. 8 weken oude baardjes goed bepalen of het een man of vrouw is of is het dan eigenlijk nog een beetje een gok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

 

ook als je geluk hebt en het zijn 1 man en 2 vrouwen , moeten ze nog uit elkaar .

dit om te voorkomen dat de vrouwtjes te vroeg zwanger raken .

 

en hoe bedoel je dat als het tog mannetjes zijn , ze appart moeten , en dan nog een baardje erbij voor de gezelschap ?

 

uit eigen ervaring weet ik dat ik met 4 weken tog wel bijna zeker het geslacht kan bepalen . ( nooit gehoord dat ik het mis had trouwens )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ze straks uit elkaar moeten vanwege te vroege zwangerschap, maar daarna kunnen ze weer bijelkaar...dat is wat mij is verteld...

 

Als we twee mannetjes zouden hebben, gaan die voor altijd uit elkaar en dan wil ik voor het mannetje wat alleen komt een vrouwtje erbij, zodat er twee koppeltjes ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan je dan bij zo een kleine beesjes het geslacht herkennen.

Heb nu 2 kleintjes zitten van 9 weken. Maar zou ni weten hoe je het geslacht kan zien. vind ook nergens terug hoe je bij kleine baardjes dit kan zien

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×