Jump to content

Recommended Posts

hallo

nu kom ik net uit m,n werk,komr er een vrouw met 3 russiche vierteen eitjes aanzettten! zelf heeft ze geen stoof(ik had net de stekker eindelijk uit de mijne getrokken),en of ik ze wilde!

nu heb ik ze in de stoof, in de vermulcillite op 30 graden,is dat oke?

of ze bevrucht zijn kan ik niet zien,dat ze gigas zijn wel ha ha. m,n man zegd nog:nah de stoof op mp !! gaat niet op dus !!!

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita ;)

 

Leuk voor jou :rolleyes:

Heb even gezocht en ben ertoe gekomen dat je bij een temperatuur van +/- 31

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jo

dank je voor je antwoord,ik had dat ook alo gevonden,maar nu begin ik te twijfelen over de vermulcillite? de eieren zijn kei hard,vreemd hoor,en nu denk ik,nou miss moetten ze wel droog liggen,hihi,heel wat anders hoor

nou,ik weet waar zo woont,ze heeft een grote vijver met zo,n 17 schildjes,en dan vierteen binnen zitten.we hebben het over citus gehad,en zij heeft papieren,dat zal het probleem niet zijn,maar hoe dat dat precies moet,hebben we dus 60 dagen voor om uit te zoekken! doeggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dat de eieren keihard zijn klopt; eieren van landschildpadden (bijna alle) hebben een kalkschaal.

Ik zou de eieren inderdaad iets warmer leggen zo tussen 31 en 32 graden.

in vermiculite water 1:1 gewicht met het deksel een klein beetje open.

Als papieren heb je alleen een overdrachtsverklaring nodig, maar formeel heb je die ook al voor de eieren nodig.

 

Succes met uitbroeden

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou

ik heb nu al de zenuwen,met schouwen zie ik dus echt niks! nou ja,wel het eiwit,maar geen adertjes,weet jij of dit gewoon is gerrit H?

ik weet nog toen m,n vriendin net sulcata babys had,echt zo leuk!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita ,

 

en lekker spannend weer als ze je overvallen met eitjes waarop je niet voorbereid was , hou ons zeker op de hoogte met de afloop ervan en veel succes met het uitbroeden ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol,maak me nog zenuw achtiger,piep schildjes zijn zo leuk!

al wil ik ze zelf niet,ze vervuilen veel,leven langer dan ik,en heb je wel eens bronstige whoopie maken schildjes gehoord :o

maar weer 60 dagen gezonde spanning,toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyla,

 

ZIjn de diertjes te koop of niet??

Op google vind ik er niet voldoende info over. Wel wt ze eten enzo maar nix over de grootte van de bak, warmte die ze nodig hebben enz..

 

Ik zou der graag ng een schilpadje bij...

 

Maar dure diertjes in de winkels :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

echt,vandaag bloedvaatjes gezien! ze zijn dus bevrucht! de broed tijd staat ook op zo,n 60 dagen,en mogen ze leven gaan ze idd in de verkoop! als het eenmaal zover mocht zijn heb ik dus niets aan winkel prijzen,ik wil er wat voor beuren,maar een goed tehuis en een mooi terra is ook niet onbelangrijk.

als je echt intresse hebt kunnen we straks hopelijk wat regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Maar dure diertjes in de winkels :)

Hoi, adertjes zijn mooi, maar niet teveel schouwen en de eieren gewoon met rust laten is het beste. Eieren niet te koud leggen; dan worden het mannetjes en daar is al een overschot aan omdat je ze bijna niet kunt combineren.

 

Fragrancy,

Het onderhoud van deze dieren is aanmerkelijk duurder dan de aankoop; alleen al de noodzakelijke warmte en UV lamp zullen 80-100 euro per jaar gaan kosten, ik heb altijd ernstige twijfels over de verzorging van dieren bij mensen die er geen geld voor over hebben. Niets ten nadele van jou, ik ken jouw situatie niet maar het komt een beetje vreemd over.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou weet ik van je frag dat je goed voor je diertjes bent,en idd veel rondvraagt en leert!

200 euro is idd te gortig,zelf dacht ik dat de prijs(op mp ) 125 euro is.

verder weet ik ook niet veel van schildjes,en de eitjes zijn me gegeven.

dat ze puinruimers en cliqos zijn weet ik wel!

maar het is nog niet zo ver,lees nog wat verder,en als het zover is hebben we wel contact,en zien we wel wat het word,oke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog wat geduld hebt hoop binnen een maand de eerst uit het ei te hebben (griekse) en dan laat je maar iets weten .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bij mij is het eerste eitje(griekse) aan het openbreken dus de volgende dagen moet er weer eentje meer rondlopen op deze aarde.

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met deze nakweek :cheer:

Zou er wel eens een fototje willen van zien.

Is altijd prachtig als de eerste kopjes uit het ei komen :rolleyes:

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het met de eitjes, heb ook Griekjes, moren, kolenbranders en sulcata zitten :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoe zit het met de eitjes, heb ook Griekjes, moren, kolenbranders en sulcata zitten :unsure:

Heb momenteel van de 12 eitjes maar eentje dat het heel goed stelt en wel alleen is maar heb nog een deel grote zitten ga wel een volwassen grieks vrouwtje verkopen (beetje afbouwen) .De sulcatas en kolenbranders zijn ook reeds buiten .Heb dus enkel nog maar grieken en indische (twee koppels)?vanaf ik tijd heb zet ik wel eens wat fotos .

groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn schoonbroer heeft nu ook 2schildpadden gekocht(vraag me niet welke soort daar een schildpad een schildpad voor me is :rolleyes:

maar die heeft ze 125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×