Jump to content
Sign in to follow this  
zwelgje

Zwelgje

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

Even een update over zwelgje,

Hij is een stuk actiever, haal hem wat vaker eruit en dat schijnt ie wel te waarderen alleen gaat ie vaak na een klein poosje toch weer in een hoekje liggen.

 

Eten doet ie nog steeds echt niet, behalve de tauge die ik naar binnen prop

Hij heeft net weer een klein beetje ontlasting gehad (van de tauge denk ik)

 

Net in een badje gedaan, normaal ging ie dan doodstil zitten en wou er meteen weer uit, dit keer ging ie zwemmen en had de grootste lol was erg leuk om te zien,

ook begon ie te kopknikken, moet ik dit als paargedrag zien?

 

Hij probeert vaak in zn oog te krabben, duidt dit op mijt of vitaminentekort, hij doet het wel erg vaak en zit ook vaak met zn ogen dicht

 

Hopoelijk gaat ie snel weer eten,

 

Groetjes Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOERA,

 

zwelgje heeft voor het eerst in drie weken een sprinkhaan opgegeten, hij heeft een bijzonder goede dag vandaag, ligt wel veel in zn holleteje maar als ik hem eruit haal is ie best actief en net at ie dus een sprinkhaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het knopkikken heeft waarschijnlijk te maken met paargedrag! Ze kennen de bewegingen al op vrij jonge leeftijd maar weten nogniet wat ze er eigenlijk moeten mee aanvangen!

Aan het oog krabben kan zijn dat zwelgje gaat vervellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is de inrichting van je terrarium? En heb je de ontlasting laten nazien op parasieten?

 

Ons baardje wil vaak uit zijn terrarium. Hij tikt dan de hele tijd tegen het schuifdeurtje. Als we hem er dan uithalen gaat hij vaak voor het raam naar buiten zitten kijken.

Als hij in zijn buitenverblijf zit, dan is hij rustig en tevreden. Buiten in het zonnetje vindt hij echt geweldig en dat kun je duidelijk aan hem zien. Eerlijk gezegd denk ik dat baardagamen best veel afleiding nodig hebben, omdat ze zich anders gaan vervelen.

Moet ik er wel bij zeggen dat wij 1 baardagaam hebben, maar hij kan ons goed duidelijk maken wat hij wil :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet met je verlichting te maken kunnen hebben dat je baardje veel met zijn ogen dicht zit en zich veel verstopt.

Ik denk zo maar mee, omdat ik dat indertijd ook heb meegemaakt en door de lampen te verplaatsen en te vervangen was dit probleem opgelost.

Kijk dit even na en ook de temperatuur, want deze kunnen nu ook hoger gaan oplopen met dit warme weer.

Krabben aan het oog heeft dan ook meestal met vervelling te maken.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwelgje is eindelijk wat aan het herstellen lijkt het, een stuk actiever, in andere topics staat beschreven war er allemaal was.

Dat ie gaat vervellen lijkt me sterk na drie weken zeer slecht eten.

het is in elk geval geen mijt o.i.d.

Kan ik zomaar de lichtpunten verplaatsen, bv de warmtespot van links naar de rechterkant of moet je dat afbouwen ofzo

 

Groetjes Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×