Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Vechten Of Paren?

Recommended Posts

Hello allemaal,

 

Ik had tot voor kort een scheidingswand in mijn terrarium staan om te voorkomen dat ze op te jonge leeftijd gingen paren.

 

Nu kwam ik vanmorgen thuis en hebben ze zelf vakkundig de scheidingswand omgegooid en zaten ze bij elkaar.

Ze zaten allebei rustig om zich heen te kijken dus ik dacht ik laat het maar even zo om te kijken wat er gebeurt. Na een tijdje begon het mannetje ineens hevig te kopknikken en beet het vrouwtje telkens in de nek, ze gingen dus paren.

 

Nu is mijn vraag, kan ik het nu zo laten (ze zijn nu op 1,5 maand na 2 jaar oud) en hoe herken ik het als ze gaan vechten?

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrouwtje van bijna 2 jaar kunnen perfect paren! Dan zijn ze al volgroeid!

Dus je kan er perfect mee kweken!

Vrouwtjes moeten wachten met paren tot 1.5 jaar en mannetjes zijn al paringsrijp op hun +/- 8 maand (hoewel wij dat persoonlijk een beetje afkeuren!

Bij ons moeten ze 1.5 jaar zijn vooralleer ze mogen paren!

Denk erom dat er na het paren ook eieren en jonge bij komen en dit wel wat geld kost! En je moet ze bijhouden tot ze 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je dat je er maar een paar uitbroedt???

 

Gooi je de rest dan weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij halen er slechts enkele uit waaar wij van denken dat zij de mooiste zijn de rest gooien we weg!

Wij hebben er nu 16 in de broedstoof liggen van een legsel van 23 en het tweede legsel (van de zelfde paring) (25 eieren) hebben we gewoon weggegooit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik voorlopig nog helemaal geen jongen wil kan ik ze ook allemaal weggooien??

 

btw: ze zijn wel druk bezig, sinds ik thuis ben heb ik het ze al 3 keer zien doen!!! :o

Die beesten zijn ook ongegeneerd he, om het zo midden in de kamer te doen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen jongen wilt raad ik aan om ze nog even appart te zetten!

Anders kan je de eieren weggooien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het is goed dat je erover nadenkt wat je gaat doen als er eitjes gaan komen.

een stoof is zo geregeld.wat vermulcilite is zo gehaald.

maar als de eitjes eenmaal uit zijn ben je druk hoor,eerlijk gezegd is het veel werk! en zie ze maar kwijt te raken.op mp koop je een diertje tussen de 5 en 10 euro!

maar je vrouw zal nu zeker 2 of 3 legsels krijgen,als je de tijd hebt is het leuk om er een paar uit te broeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×