Jump to content

Recommended Posts

Bij de controle bij de DA werden er wormen gevonden ze hebben nu 2x flagyl gehad

Voordekuur merkteikniks aan ze maar na de kuur zijn ze sloom en slapen / hangen ze veel

ze eten wel maar niet zoveel als ze deden

Ik henb gelezen dat dit normaal is na de kuur maar hoelang duurd zo iets ?

 

Gr Duif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi duif ;)

 

Het klopt dat de dieren tijdens de kuur van flagyl loom worden.

Het is dan ook een zwaar product, die je goed gedosseerd dient te geven.

Overdosering is dan ook uit den boze en kan fataal zijn.

Dus je baardjes goed wegen en de dosering aangepast toe dienen.

Hoe oud zijn je dieren nu ? en hoe lang en in welke dosering dien je deze te gebruiken?

Ook mag je tijdens de kuur geen suplementen zoals vitaminen geven, omdat deze elkaar gaan tegenwerken en de medicatie haar doel niet meer kan bereiken.

Je moet rekening houden dat ze na de kuur toch nog een weekje de tijd nodig hebben om weer actief te worden.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal krijg je flagyl voor flagelaten (parasieten), voor ontwormen krijg ik bij de dierenarts panacur,

Ik vind het raar dat je flagyl hebt gekregen voor het ontwormen, heb zelf ook ooit eens een baardje gehad met flagelaten en wormen, ik moest toen flagyl gebruiken voor de flagelaten en daarna een kuur panacur voor de wormen.

Zou toch maar even navragen, voordat je baardje straks de kuur voor niks krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt natuurlijk snel gezegt dat je dieren wormen hebben, terwijl men bedoeld flagellaten.

Meestal plakt de DA er snel wormen op omdat men ervan uit gaat dat men dit anders toch niet snapt.

Maar Flagellaten zijn inderdaad inwendige eencellige parasieten en geen wormen.

Symptomen van flagellaten kunnen zijn, slijmerige ontlasting, braken en of niet eten en sloom.

Als dit zo was is de kans groot, anders kan je het inderdaad nog eens navragen.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DA hat het over flagellaten ja dat klopt bij de man was het te zien bij het vrouwdje niet

ze zijn 3 en 3,5 jaar oud en verzot op elkaar

Ik heb van de de 4spuitjes gekregen twee voor elk met de juiste doseering ik moest 3dagen wachten met de tweede spuit (in de bek)

Maar ik vind zenu erg sloomen ze jagen niet ik moet het eten voorhun bekhouden en dan paken ze wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen inderdaad sloom worden van flagyl, maar zodra de kuur erop zit knappen ze wel snel weer op als het goed is,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kuur is nu 9 dagen geleden afgelopen ik heb voorde zekerheid maar weer mest naar de DA gebracht

ik moet vandaag nog antwoord krijgen of ze "schoon" zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben inderdaad erg benieuwd, soms moeten ze toch nog aan een herhaalkuur, ik hoop voor je dat het bij de baardje nu weg is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn niet geheel "schoon " er zit nog een parasiet in de darmen de DA twijvelt tussen twee beestjes morgen zijn er nog twee extra DA aanwezig die kijken dan ook

er staat morgen een nieuw middeltje klaar voor de baartjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang duurde de eerste behandeling en hoe hoog was de dosis ?

Als er twijfel is kan men de mest op kweek zetten, dit duurd dan wel een paar dagen voor de uitslag.

Succes.

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste behandeling bestont uit twee dosisen deze zaten per der in een spuitje voor in de bek

tussen de twee spuitje zaten 3 dagen

Deze parasiet is waarschijnlijk gekomen dor dat de flagyl niet alleen de slechte maar ook de goede heeft gedood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×