Jump to content
Sign in to follow this  
nicole-roger

Ons Kleintje Wil Niet Eten?

Recommended Posts

Hou je baardje uit de hand een buffalowwormpje voor en kijkt of hij hem pakt.

Kleine krekeltjes kun je ook uit de hand voeren. Houdt het maar voor z'n neus.

En 2x per dag je baardje met lekker warm water sproeien. Heel veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet dat een baardje dat net uit het ei komt al 10 cm is weet je dat het natuurlijk nooit kan kloppen dat jou baardje 12 weken is!

Wij zetten de pas geboren baardjes in een kleine terrarium (50 x 50 x 50) op keukenrol (dat elke dag of 2x per dag word vervangen), zoals al vermeld besproeien we ze meerdere keren per dag met een plantensproeier (handwarm water zoals Jo al zei!) Een schaaltje met heel fijn gesneden groenten en geven we ze voldoende kleine krekels of buffalowormen! Die we elke dag met poeder bewerken (de ene dag met vitamine de andere dag met calcium) We geven ze eten en houden ze allemaal goed in het oog (bij jou is het maar 1 dus je ziet onmiddellijk of hij/zij eet!

Zolang ze eten mag je ze ook laten eten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag hebben we enkele krekeltjes met vitaminenpoeder bepoederd en in z'n bakje gezet.

We hebben gezien dat hij er 3 heeft gegeten. Waarschijnlijk meer.

Ook heeft hij vandaag 6 wormpjes gegeten met gistocal. Dit komt dus wel goed.

Ik ga vandaag een kleiner bakje voor hem halen.

 

Allemaal vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

Als het nodig is zullen we hem zeker met de hand voeren.

Groente staat ook altijd klaar, maar daar wil hij nog niet van eten.

 

Bedankt allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,een vraagje,je hebt hem bij stelo gekocht,zei je,in welke terrarium zat hij daar?achteraan en onderin?deze baardjes zitten er zeker al drie weken als het niet langer is,dus is hij niet meer zo heeeel erg jong,misschien een achterblijvertje,kom zelf iedere week en ben tevreden,groetjes Mandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik kom ook vaak bij Stelo.

Die kleintjes onderin zitten er al zeker 6 weken. Degenen die er nu nog zaten waren nog steeds erg klein.

 

Ik ben zelf heel tevreden over Stelo. Ze geven altijd goede informatie als je er om vraagt!

 

Groetjes

Wendy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ons baardje zat inderdaad onderin.

Daar zaten er nu nog 4 en volgens de mevrouw die mij altijd goed advies geeft waren deze 12 weken oud.

Normaal gesproken krijg ik altijd hele goede info bij Stelo en ik ben er al jaren klant.

Ik ga er speciaal 40 km voor in de auto omdat ik vertrouwen in deze mensen heb en omdat ik nog nooit slechte ervaringen heb gehad.

 

Nu ga ik echt twijfelen. Ik zal volgende keer nog eens aan ze vragen hoe het precies zit.

 

Weten jullie trouwens nog meer goede reptielen zaken/ kwekers in Limburg?

 

Met vriendelijke groet,

Roger Timmermans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het spijt me hoor, maar jullie spreken elkaar tegn.

De 1 zegt 3 weken de ander 6. En de verkoper zegt 12.

Een baardje van 12weken kan nooit ng maar 12 cm meten, ook als het een achterblijver is.

 

@ Nicole-Roger: Heb je al een mestonderzoekje laten doen?

Je kan het beste van een hobbyist reptielen kopen, die weten er meer van dan reptielenzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er word idd afgedwaald.het maakt eigenlijk niet uit hoe het nu zit,ook al zou roger er achterkomen hoe oud het diertje eigenlijk was zet geen zoden aand de dijk.

het diertje was te klein om verkocht te worden,nu ben je hoeveel dagen verder,en heeft het beestje een achterstand op gelopen,en het zal dus langer duren voordat je een gezond stevig dier hebt.

ik vraag me af hoe het nu met het diertje gaat?

en be kwekers zat,ook hier op het forum.

dat is het meest idiale natuurlijk,men kent elkaar al,e n je weet dus waar je diertje vandaan komt,en je kan ter plekke gaan zien hoe de verzorging is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat heel erg goed met onze kleine.

Niet ideaal, maar nu maakt hij het prima en eet redelijk wat krekeltjes en wormpjes met voldoende calcium en vitaminen. Dus hij komt er wel.

Jammer dat het niet allemaal vlekkeloos verliep, maarja:

"Wie niet leert van zijn fouten zal nooit slimmer worden."

Dus volgende keer (mocht die er komen) dieren altijd bij mensen kopen waarvan je zeker weet dat het ze om de dieren gaat, en niet om de centen.

 

In ieder geval hartelijk dank voor jullie reacties en wij spreken elkaar vast nog tijdens andere topics.

 

Trouwens, Geweldige site en een geweldig forum.

 

Met vriendelijke groet,

Nicole en Roger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×