Jump to content
budy26

Wat Is Het Beste?

Recommended Posts

hallo heb een vraag wat doen jullie als je baarde iets gehad heeft halen jullie ook alles nieuw of doen jullie iets anders mat het zand en de inrichting ?? gr budy26

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zand vernieuwen w'e (eerst het terra ontsmetten) en alles van hout dat in de diepvriezer past , steken we minstens 48u erin

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even tussendoor, wat voor producten gebruiken jullie om het terra te ontsmetten?

Is er ook zoiets om te spuiten ofzo. Ik doe nu Dettol van bij de apotheker met wat water en dan veeg ik hem uit, maar ik weet niet of dat wel genoeg ontsmet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad ontsmetten met dettol doen wij ook

 

als je dier met mijten zit kan je ook nog het terra spuiten met bio-kill

het nadeel hiervan is dat je voedseldieren nadien ook dood vallen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik gebruik een stoom reinger in de terras.werkt erg goed.

maar je kan ook halamid-d kopen bij de welkoop,werkt ook erg goed,maar het nadeel is dat het erg ruikt,je alles echt nat moet maken,en het dagen duurt voordat het uit gewasemt is.

mijten kan je bestrijden met front line.maar spuit dat nooit op je dieren,maar eerst op een tissue en dan pas op de dieren,en let op dat je bij de oogjes uit de buurt blijft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je begind aan een terariumirichting,moet er rekening mee gehouden worden dat hij makkelijk te rijnigen,en te ontsmetten is.

 

achterwanden die te wijnig kleefcement(tegellijm)gezien hebben,gaan vlug stuk,en zijn niet geschikt voor de stoomreiniger

 

ontsmetten deden we voorheen met DETOL.

nu met een ontsmettingsmiddel voor ziekenhuizen(waar de operatiekamer mee ontsmet word)(ruikt veel beter)

 

daarna goed met de stoomreiniger(vooral in de hoeken)

heb je geen stoomreiniger,een behangafstripper doet het evengoed,en kost een fractie van de prijs(soms in aanbieding voor minder dan 25 euro)(aldi)

 

de stoomreiniger is ook zeer geschikt om het glas van te terarium prooper te houden zonder extra middeltjes

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×