Jump to content
Sign in to follow this  
sleepy

Probleempje Met Krekels

Recommended Posts

Voor ons mattike (met dat pootje dat afsterft) hebben we momenteel een terrarium met een kurkenachterwand.

Achter die kurkenachterwand zitten zeker 15 krekels. en maken constant lawaai.

Hoe kun je die krekels dood krijgen of laten te voorschijn komen zodat hij ze mss kan opeten.

 

Ik heb al een gebeld naar het dierenparadijs en ze zeiden de kurkenwand los maken, maar dan kan hij niet meer klimmen en voor hetzelfste geld springen de krekels en dan kunnen we mss nog gaan opkuisen en achter de krekels jagen.

 

we hebben deze nacht een bakje gezet met sinaasappelen maar daar zijn ze ook niet op af gekomen.

 

Weten jullie mss nog ideetjes?

 

greatzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals het dierenparadijs al gezegd heeft de achterwand eruit halen

kurk is mooi maar is heel moeilijk in onderhoud , je krijgt het gewoon niet proper

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad slopen die kurk

het is niet alleen omdat de krekels er zich gaan in verschuilen, maar het is ook nog eens onhygienisch.

Als je er tegenop ziet om de kurk er uit te halen kan je hier ook tegellijm overgeenbrengen.

Als je nu wat fruit in het terra zet zullen de krekels zeker tevoorschijn komen maar dit doen ze s'nachts en dan slaapt je baardje natuurlijk, overdag verschuilen ze zich dan weer in de kurk.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad slopen die kurk

het is niet alleen omdat de krekels er zich gaan in verschuilen, maar het is ook nog eens onhygienisch.

Als je er tegenop ziet om de kurk er uit te halen kan je hier ook tegellijm overgeenbrengen.

Als je nu wat fruit in het terra zet zullen de krekels zeker tevoorschijn komen maar dit doen ze s'nachts en dan slaapt je baardje natuurlijk, overdag verschuilen ze zich dan weer in de kurk.

 

Grtzzz :D Jo

als je er tegellijm overeenbrengt kunnen ze er dan ook niet meer achteruit komen? gaan die dan dood? waar kun je dat kopen of maken?

 

ik denk dat stuk voor stuk de kurk gaan los maken, want het zijn al grote krekels.

maar we weten gewoon weg niet hoe, hoe je dat moet gaan doen.

 

greatzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

neem het advies aan,en slopen die achterwand!

tegelijm koop je in alle bouwmarkten,in kleine en grote verpakkingen.aanleggen met water en smeren maar.er zal wat kit achter blijven van de kurk,maar smeer daar de lijm overheen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

al hartelijke bedankt voor de antwoorden.

straks gaan we proberen voor al een stukje los te maken. en zo gaan we iedere verder doen.

we gaan dan alles uit het terra halen zodat de krekels daar niet gaan verschuilen.

 

greatzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben besloten de achterwand er uit te doen, en dan gaan we waarschijnlijk een achterwand laten maken, en die er dan tegen doen.

of best dan gewoon zo laten?

 

greatzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het helemaal geen probleem als er wat krekels in de achterwand zitten... vind het geluid wat ze maken ook wel lekker :) Dus als ik jou was zou ik gewoon die wand laten zitten. Persoonlijk vind ik het nog de meest mooie achterwand ook maar smaken verschillen... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een achterwand maken is ook leuk,

Je koopt je wat Isomoplaten in de doe het zelf, een verfbrander of een isoleerpistool om de vormen uit te snijden en natuurlijk te maken, wat sat

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar we hebben geen extra terra voor ons beestje er in te zetten. anders konden we dat eens zelf maken.

ik heb naar iemand gemaild en die wilt er voor ons eentje maken voor 20 euro. (maat van terra natuurlijk)

 

we mogen zelf kiezen hoe we het willen en kleur endergelijke.

 

greatzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slopen, baardjes zijn goede klimmers maar slechte dalers. Ze laten zich dan ook gewoon vallen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

een achterwand voor 20 euro,wat gaat hij gebruiken om een wandje te maken?

maar 20 euro is zowiezo een koopje hoor,gelijk doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het helemaal geen probleem als er wat krekels in de achterwand zitten... vind het geluid wat ze maken ook wel lekker :) Dus als ik jou was zou ik gewoon die wand laten zitten. Persoonlijk vind ik het nog de meest mooie achterwand ook maar smaken verschillen... :)

hoi

ieder het zijne natuurlijk,hier komen geen levende krekels in huis.

maar je hebt al problemen zat,dus laat die kurk want maar lekker zitten.

als de krekels hem zo gesloopt hebben dat de stukken op de grond terecht komen,en dus uiteindelijk ook in de maag van je diertjes,ben je zo van het ,,geen probleem af" onverteerde achterwandjes is niet bevordelijk voor de spijsvetering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals de kurk hoef je echt niet te verwijderen, je kan deze prima bewerken met tegellijm.

Als je je bak op zijn achterkant legt kan je probleemloos alle gaatjes laten dicht lopen als je de lijm lopend genoeg afmaakt.

Als je met een snijmes inkepingen maakt en er dan bv. isimo of zelfs stukken kurk in lijmt heb je prima plateuau's voor je baardje.

Ik zou zeggen laat je verbeeldding de vrije loop en je zult nog versteld staan van het resultaat.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jo

dat kan prima,scheelt het slopen,maar wat als er geen extra terra is? het duurt zeker een week voordat ze weer de bak in kunnen dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het helemaal geen probleem als er wat krekels in de achterwand zitten... vind het geluid wat ze maken ook wel lekker :) Dus als ik jou was zou ik gewoon die wand laten zitten. Persoonlijk vind ik het nog de meest mooie achterwand ook maar smaken verschillen... :)

Inderdaad smaken verschillen!

 

Voordeel van kurke achterwand

 

1) Het is mooi <_<

 

Nadelen van kurke achterwand

 

1) Krekels kruipen in de kurk en vreten deze op!

2) Baardjes eten soms kleine stukjes kurk op, die door de krekels afgebeten zijnof door het klimmen losgekomen zijn, en dit is zeker niet goed voor ze !

3) Baardjes zijn goede klimmers, MAAR weer naar beneden is minder goed en het gebeurd dat ze zich laten vallen waardoor ze verwondingen kunnen oplopen!

4) Als ze tegen de kurk klimmen en weer naar beneden "springen" kan het gebeuren dat de nagels in de kurk blijven hangen en deze verliezen!

 

Met andere woorden gebruik aub NOOIT kurk als achterwand of plaatst deze aan de buiten zijde van het terrarium!!!!!

Je hebt meer nadelen dan voordelen met kurk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi jo

dat kan prima,scheelt het slopen,maar wat als er geen extra terra is? het duurt zeker een week voordat ze weer de bak in kunnen dan!

Je kan natuurlijk voor even een curverbox inrichten als voorlopig terra, deze heb je nu in verschillende maten.

Ik dacht toch dat het hier om

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jo

lol ,ik ga curvers inrichten als het volgende legsel uitkomt! het zijn wat te veel babys dait jaar! dat je er gewoon effe een volwas inkan planten heb ik nog niet bedacht.

maar bij elke rommel mart koop je voor weinig een aqaruim,een klemspot er boven,werkt ook prima.

doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×