Jump to content
Sign in to follow this  
hot-ice

Bradypodion Fischeri Weigerd Voedsel

Recommended Posts

Hiz,

 

Mijn Bradypodion Fischeri weigert te eten! ik begin me erg zorgen te maken omdat zijn ogen er minder gezond uit beginnen te zien. ik kan ze duidelijk onderscheiden van de oogkassen. wat ik probeer te doen is dat hij voldoende water binnen krijgt. hij begind er ook zwakjes uit te zien. wat denken jullie? dwangvoederen?

 

idd, mestonderzoek laten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,waar moet het heen? is het een slang?

geen idee ,hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hot-ice ;)

 

topic is verplaatst, ik denk dat hij hier op de juiste plaats staat

 

Wat het probleem betreft zou ik toch afwachten wat de mestuitslag als resultaat heeft, alvorens onmiddelijk te starten met dwangvoeren.

Zorg wel zoals jezelf zegt dat hij genoeg vloeistof krijgt om uitdroging tegen te gaan.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol::lol:

jo wist het!!!

raad het plaatje zonder een plaatje :o .

maar wat ik weet is dat kammis tere stress gevoelige diertjes zijn.

raad kan ik je niet geven,maar heel veel sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hot-ice en raad je aan om zovlug mogelijk een mestonderzoek te laten doen want dwangvoederen is een heel gestreste bedoening voor je diertje maar als het niet anders kan moet je het toch doen hoor.

Zorg ervoor dat je diertje genoeg te drinken krijgt en probeer even met een pipetje en zie wat hij doet.

Moest je toch moeten overgaan op dwangvoederen gebruik dan : A/D canine feline van het merk ( Hills ) wat je bij de drogist kunt vinden en dit zijn potjes van 156g. misschien moeten ze deze bestellen maar meestal hebben ze deze op voorraad want het gaat om katten-en hondenvoeding.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas, vandaag gaat het echt niet goed en het zal niet lang meer duren :( wat ik graag zou willen doen, is het mogenlijk om het beestje te laten onderzoeken om precies te weten wat er mis was.hoe gaat dit in zijn werk en hoeveel kost het.

 

het rare is, vandaag gaat men kammie sterven maar ook vandaag gaat men baardje eitjes leggen(normaal tog)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfft

das pas balen!

sterkte met het verlies van je dier,het valt toch nooit mee!

maar hoe dubbel dat het is ,de natuur gaat door,en alvast gefeliciteert met de eitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is slecht nieuws, maar langs de andere kant weer goed nieuws en dit door de eileg van je baardagame

Heb je eigenlijk nog een mestonderzoek laten doen of was dit al te laat <_<

zo ja, heb je een uitslag

hoe oud was je Bradypodion eigenlijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hot-ice en dit is natuurlijk een spijtige zaak want het is nooit leuk om een diertje te verliezen.

Kameleons houden is niet zo gemakkelijk als men denkt en meestal als je bij een kameleon ziet dat er iets aan de hand is is het meestal al te laat om er nog iets tegen te ondernemen.

Zelfs de meeste dierenartsen zullen niet weten wat er met je diertje aan de hand is en zullen er dan maar een inspuiting voor geven zonder te beseffen dat ze daar meer kwaad dan goed mee doen en ik spreek uit ondervinding want heb er zo al verscheidene van mijn kameleons onder door weten gaan omdat meestal de dosering die ze toedienen te hoog is en dan is het dus nog een kwestie van een paar uren vooralleer je diertje zal sterven.

Je kan met je diertje nog naar de dierenarts gaan maar dan moest je het wel dadelijk in de koelkast gelegd hebben en dan heb je nog 24 uur om een onderzoek te kunnen laten doen , wat de vraagprijs daarvan is hangt af van dierenarts tot dierenarts maar dit zal je toch vlug tussen de 50 en de 100 euro minimum kosten.

Nog veel sterkte gewenst en hopelijk ben je niet ontmoedigd want het zou zonde zijn om met deze dieren te stoppen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen, ik had geen onlasting van het dier :( en hou oud ie was weet ik niet.. kans dat het wildvang is is ookgroot denk ik. als ik het zou weten, zeker heid zou ik dus ook niet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen, ik ben zeker niet ontmoedigd. van al de terrarium dieren die ik heb

was ie zowat de enige dat ik verloren ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hot-ice ;)

 

Aan je uitleg te horen zal het waarschijnlijk wel wildvang geweest zijn.

Spijtig dat je dit niet gevraagd of bevestigd kreeg bij aankoop van het dier.

Bij wildvangdieren is het altijd aan te raden om onmiddelijk te starten met een wormenkuur, aangezien wildvangdieren meestal of beter nog bijna altijd parasieten met zich meedragen.

Iedereen kan hier een les uit trekken en dat is "vraag steeds naar de oorsprong van het dier".

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×