Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Mannetje Of Vrouwtje

Recommended Posts

hoi

idd,ze hebben je 2 mannen verkocht.misschien niet met opzet.maar toch!

sterkte met de beslissing,dat zal niet meevallen,ze zijn allemaal leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Saybia en spijtig genoeg heb je 2 mannetjes in je bezit en zul je ze zo snel mogelijk moeten uit elkaar halen want anders zul je problemen krijgen en dat is het minste wat je wilt meemaken.

Volgende keer misschien bij een kweker je dieren aanschaffen en dan zal dit probleem zich minder voordoen want een eerlijke kweker zal je dan wel uit de nood helpen.

Groetjes en nog veel succes gewenst met je beslissing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen 2 mannen dan onder geen enkele omstandigheid bij elkaar?

Ik heb namelijk weleens gelezen, dat ze dan welis elkaar zullen imponeren en een beetje elkaar proberen te bijten maar dat dit niet een reden hoeft te zijn om ze te scheiden.

De rest van de tijd zitten ze lief samen en zelfs al lopen ze los gaan ze nog bij elkaar zitten...

Zal ik het anders gewoon nog even aankijken hoe het de komenden tijd gaat, en als het idd echt vechten word kan ik er altijd nog 1 weg doen.

toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik er zoveel vragen over stel, maar ik wil geen overhaastte beslissing nemen.

En er misschien over een paar weken achter komen dat het hartstikke goed gaat samen en dat ze msschn af en toe wel een kibbel zullen hebben maar dat het verder goed gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Saybia ;)

 

Geen twijfel mogelijk dit zijn 2 mannetjes.

Wat de gevolgen zullen zijn is moeilijk te voorspellen.

Dit kan een hele tijd goed gaan, maar dan kan je opeens op de feiten gedrukt worden en de gevolgen kunnen groot zijn.

m.a.w. dit houd een heel groot risico in en is nooit te voorspellen.

Als het twee dieren uit hetzelfde nest (zeg maar 2 broers) zijn kan het een hele tijd goed gaan, maar de problemen gaan zich tonen als de dieren geslachtsrijp zijn en ze hun territorium gaan verdedigen.

Er zijn gevallen waar dit best goed gaat maar dan heb je wel een heel grote huisvesting (kamerterrarium, serre) nodig zodat ieder dier zijn eigen plaats heeft.

Hoe oud zijn de dieren nu ? en hoe groot zitten ze ?

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bak is ruim genoeg voor 2 baardagamen (heb ik mij laten vertellen)

1.20 cm lang bij 60 cm breed en 80 cm hoog.

het zijn idd broertje's en zitten altijd al bij elkaar.

Ik heb het even nagerekent ( de precieze leeftijd weet ik niet) maar volgens mij zijn ze nu rond de 6 of 7 maanden oud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de bak is ruim genoeg voor 2 baardagamen, maar weldra zit je met twee volwassen mannetjes.

Je dieren zijn bijna geslachtsrijp en zullen weldra paringsdrift gaan vertonen, dus ook de dominantie om hun plaats te veroveren.

Blijf zeker op je hoede, maar ik veronderstel dat je ze niet de ganse dag kunt gadeslaan.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

lieffie

we kunnen je alleen maar raad geven,meestal helaas uit eigen ervaring,maar waarom zou je het risico nemen? een beet in een pootje,dat ontsteekt,je gaat naar de dierenarts,en miss overleeft hij het.je kan net zo lang blijven redeneren dat je het zelf gaat geloven,maar ondertussen leven je diertjes met veel onnodige ongemak en stress.neem het risico gewoon niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de baardjes niet wil wegdoen kan je best een terrarium bij kopen/maken en ze bijde appart zetten! Of 1 van hen omwisselen voor een vrouw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een groter terra maken.

Net zoals hier nogal is gezegd.

Maar ik denk dat het makkelijker is om een 2de terra erbij te nemen.

Moet je zowiezo, ook als je een vrouwtje had.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×