Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Uit Elkaar

Recommended Posts

Hallo,

Ik had vanmiddag een bericht geplaatst over dat mn baardjes paringdrang vertoonde, of msschn aan het vechten waren, dat weet ik zelf ook niet zeker wat het was.

Maar anyway, ik heb ze apart gezet, nu zit de ene nog wel constant te zwaaien maar ze kunnen elkaar niet eens meer zien <_<

 

Ik vind het wel zielig want Yanou zit nu in een bak van 60 bij 40 bij 50 cm

Opzich genoeg ruimte, maar hij was die grote bak gewend.

Kan ik ze niet om de week ruilen van bak? zodat ze om de week allebei ff lekker de ruimte hebben?

 

Verder nog tips of dingen die ik absoluut niet moet of mag doen?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De terrarium vind ik persoonlijk iets te klein!

Maar om ze elke week gaan te verplaatsen ben ik zeker geen voorstander! De dieren gaan dan veel stress krijgen! Baardagamen zijn stress gevoelig.

Best wat je kan doen is een grotere terrarium kopen zodat ze bijde een grotere leefruimte hebben en ze zich kunnen thuis voelen zonder telkens te moeten veranderen van plekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nogmaals,neem ten harte wat hier gezegd word!

het alternatief is echt drama!

wat den chuck zegd,het terra is echt aan de krappe kant,maar wel veilig!

hou ze apart op hun eigen stekkie,tot je wilt dat er jongen komen,en dan zet je ze even bij elkaar! helaas dat is hun natuur,ze leefde lang en gelukkig samen is dus niet zo bij baardjes!ze paren en gaan hun eigen weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou ze inderdaad ook niet elke week van terra verwisselen want anders gaan je baardjes zich elke week opnieuw moeten aan passen aan een andere omgeving en ja dat brengt veel stress met zich mee.

Ook vind ik het terra aan de kleine kant maar voorlopig beter zo dan dat je ene baardje het andere bespringt of dat ze gaan vechten zonder dat te willen, ook bijvoorbeeld omdat het nog te jong is,...

Hou ze in elk geval apart en dat zwaaien gaat ook wel weer over hoor.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier het zelfde met cizmo.

Hij wil paren maar dena niet, en hij gaat ook bijten naar haar en niet zachtjes ook, zei zijn ook uit elkaar gezet, hij is er niet mee eens maar het kan niet anders.

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×