Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Wat Gebeurt Er Nou!?

Recommended Posts

Yanou kreeg net helemaal een zwarte baard en begon heel hard met zn hoofd op en neer te knikken, terwijl Luna rustig bleef zitten en naar hem terug zwaaide!

Betekend dit dat ze elkaar zitten te verleiden? Want ik ben namelijk bang dat het 2 mannetjes zijn, maar dan had Luna ook wel zn baard op gezet lijkt me toch?

 

Ze zijn nu 8 maanden oud, dus al geslachts rijp of niet?

 

Pff ik schrok er wel een beetje van hoor om dat zo te zien, Yanou werd helemaal wild haha :lol:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu rennen ze achter elkaar aan en lijkt t net of ze elkaar staart proberen te grijpen, Luna heeft nu ook een klein beetje een opgezette baard...

Ow moet ik ze uit elkaar halen?

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Saybia,

 

Als het 2 mannetjes zijn zul je ze moeten scheiden.

 

Ook als het een koppeltje is zul je ze moeten scheiden, ze zijn

nog te jong om te paren en op deze leeftijd zijn ze al geslachtsrijp.

 

Gr Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mannetje is al geslachtsrijp vanaf zijn 8ste maand. Een vrouwtje iets later!

Een zwarte baard opzetten is een teken van paargedrag, dit doen bijna altijd de man!

Als een baardje wuift en/of knikt is het meestal een vrouwtje!

Bij jonge dieren doen ze soms het omgekeerde!

Als het een koppel is zou ik ze best appart zetten om een te vroege zwangerschap te voorkomen! Ook zeker als het 2 mannetjes zijn! Maar dan gaan ze meestal bijde een zwarte baard opzetten en is het een echt gevecht ipv paringdrang!

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej ik ga ze nu uit elkaar halen, ik heb het mannetje in een andere bak gezet, kan ik ze uiteindelijk wel weer bij elkaar zetten?

en hoe oud moeten ze dan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een koppel is en je wil er mee paren zou ik best wachten tot het vrouwtje +/- 16/18 maand is!

Als het 2 mannetjes zouden zijn zet je ze beter nooit meer samen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan moeten ze dus nog 10 maanden apart zitten? vet zielig!

 

En als ik ze dan weer bij elkaar zet he, hoeven ze dan niet meer uit elkaaR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze oud genoeg kunnen ze best samen, alleen als het mannetje teveel paringsdrang heeft zet je ze beter appart!

Bij ons zitten mannetjes altijd appart! Om zo geen ongewenste zwangere vrouwen te hebben! Als je een koppel bijeen zet heb je de kans op enkele keren per jaar eieren dat kan oplopen tot 30 (en meer) per legsel! Hou dan hier wel rekening mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej bedankt!

Ik vind het wel zeilig hoor, heb ze even bij elkaar gezet en ze zitten altijd zo lief te koekkelen samen en nu zullen ze elkaar 10 maanden niet zien! :(

als het mannetje nou weer terug gezet word bij het vrouwtje over een tijd, en hij heeft idd een sterke parings drang is het dan msschn een idee, om er nog een vrouwtje bij te zetten?

Kan het mannetje niet gecastreerd worden trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er een vrouwtje bijzetten zodat de man twee vrouwtjes heeft!

Toen wij begonnen met baardjes hadden wij ook 2 vrouwtjes en 1 mannetje in 1 terrarium zitten en dat ging prima!

Hou wel rekening met de eieren die kunnen volgen! Zeker als je 2 vrouwtjes hebt!

Ook de nakweek moet verzorgt worden en die blijven de eerste 6 (tot 8 weken) bij jou voordat ze mogen verkocht worden! Kleintje kosten ook veel geld voor de verzorging!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

natuurlijk zou het ventje geholpen kunnen worden,maar het is een riscante en dure ingreep!

door ze tijdelijk uit elkaar te houden doe je juist wat verantwoordelijk is ,en het is niet zielig.

dat ze elkaar verwonden,of een te vroege zwangerschap is veel erger!

maar je zal je kleine bonnie herinneren.als ik die samen met sullige rudie in lolas terra zet,is het bonnie die de zwarte baard krijgt,en het is schattige bonnie die rudie aanvalt!dus zo klein als ze is,alles werkt prima,en gaan ze braaf weer in hun eigen terra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×