Jump to content
Sign in to follow this  
daru1974

Eieren Bevrucht Of Niet?

Recommended Posts

Hallo!

 

Gisteren zijn bij ons koninginne-eieren gelegd door ons vrouwtje :D Terwijl Maxima van haar kleine koninginnetje aan het bevallen was, was ons vrouwtje ook bezig :) 17 stuks waarvan helaas 2 kapot. Jammer maar het is niet anders.

Mijn vraag is eigenlijk of je gelijk kan zien dmv een schouwlampje of ze wel of niet bevrucht zijn! De eieren die al een tijdje in de broedstoof staan en bijna uitkomen kleuren mooi roze als je erop schijnt en je ziet de adertjes lopen, de niet bevruchte eieren van dat legsel kleuren geel.

Deze eieren kleuren allemaal geel of is dat zo snel na de leg nog niet te zien? De eieren zijn trouwens ook behoorlijk gedeukt, was bij het vorige legsel ook niet zo.

( Voor meer foto's graag op de onderstaande link klikken :) )

 

Groetjes Dani

post-5-1176272863.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

gefeliciteert hoor!

meestal kan je na een dag of 3 met een schouwlampje zien of ze bevrucht zijn.dan zie je fijne rode adertjes lopen.als de eieren gewoon geel zijn zit er niks in. pas wel op tegen de tijd dat de eitjes uitkomen hoor,als je dan de lamp eropzet schrikken ze echt!

hoe warm heb je de stoof staan als ik vragen mag.

sucses met de uikomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel :)

Ik dacht al dat je dat misschien niet gelijk kon zien. Maar die anderen, die bijna uit gaan komen dus maar niet meer beschijnen als ze er echt van schrikken... :s arme beestjes dan...

De stoof staat nu op 29 graden. Hij heeft vanaf het begin rond de 31 graden gestaan maar omdat het 1e legsel binnenkort uit gaat komen hebben we er een extra bescherming ingezet waardoor de temperatuur wat daalde maar nog steeds warm genoeg volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×