Jump to content
Sign in to follow this  
daru1974

Soorten Baardagamen

Recommended Posts

Ik lees hier heel veel over de verschillende soorten baardagamen die er zijn buiten de standaard baardagaam qua kleur dan, maar hoeveel soorten zijn er en hoe zien die er uit? Is daar een site van met naam en toenaam en foto erbij?

Want het duizelt me nu wel heel erg al die verschillende soortnamen :blink::D

Dus wie kan mij wijzer maken?? :rolleyes:

 

Groetjes Dani

Share this post


Link to post
Share on other sites

de soort is baardagaam (pogona vitticeps)

 

Echter hierbinnen heb je meerdere lijnen.

Sommige lijnen geven een kleur aan, sommige lijnen een genen-pakket, sommige lijnen de afkomst.

 

Het ligt er maar net aan wat je wilt weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn zeer verschillde "soorten" bloods, sandfire, albino, white, snow, ... er komen er elke dag nieuwe bij.

 

noem maar op. maar zoals al eerder vermeld, hang ervan af wat je wilt weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het gaat mij om de lijnen inderdaad... wil weten welke lijnen er onder de Pogona Vitticeps vallen, dus namen en kleurenfoto's daarbij.

Dus afkomst en genen vind ik niet belangrijk. Ik wil gewoon weten hoe een sandfire eruit ziet en een Hypo en ga zo maar door. Dus de naam bij een plaatje :)

Kan ik nergens vinden...of ik zoek niet goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan al rond kijken op het forum(i kweet niet zo direct foto's). ook op sites van kwekers kan je gauw foto's zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind het zelf niet erg duidelijk, heb wel wat site's zelf gevonden maar ik hoopte op nog meer duidelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah, srry, ik kan er zelf niet veel over zeggen. maar heb wat geduld, er zijn mensen die er meer van weten op dit forum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee harstikke gaaf!! :D Dank je wel.... zal er eens goed naar gaan kijken!

Even een andere vraag... wat betekenen al die cijfers als handtekening bij jou en anderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh leuk dat ik nu weet wat dat betekend :)

En ja, ik zoek meestal op baardagamen, zal eens gaan zoeken onder Bearded Dragons inderdaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus afkomst en genen vind ik niet belangrijk.

Dat is juist de basis van alles.

 

Sandfires zijn de dieren die gekweekt worden op de Sandfire Dragon Ranch (dus afkomst) Als dieren geen relatie hebben tot de SDR (Sandfire Dragon Ranch) mogen ze officieel geen Sandfire genoemd worden.

 

Duncan (ex pogona-specialties) nam voor zichzelf de regel : maximaal 3 generaties verwijderd om aan te kunnen tonen dat het om een dier van een bepaalde kweker gaat. Zo denk ik er ook over.

 

Op Marktplaats zie je veel aangeboden Sandfires, die zo worden genoemd omdat ze dan interesanter zouden zijn voor de verkoop, terwijl het echter gewoon om standaard of wildkleur dieren gaat. Echter een Sandfire heet een speciefiek uiterlijk en moet zijn oorsprong hebben op de SDR, of anders zijn ouders of OPA en OMA, anders mag je het geen Sandfire noemen.Althans naar mijn richtlijn (de 3 generaties richtlijn)

 

Hoe een hypo eruit ziet. Kijk dat is een heel verhaal, want hypo's heb je in vele kleuren. Het enige uiterlijke kenmerk voor een hypo is verminderd tot geen zwart pigment en de heldere/witte nagels. Dit verhaal zit hem in de genen.

 

 

Echter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tuurlijk is dat de basis maar ik wil eerst een beeld vormen voordat ik verder ga tot die basis. Ik ga me niet verdiepen in beesten die ik wel mooi vind maar zelf niet zou willen hebben. Ik wil er ook niet mee gaan kweken ofzo, nog niet althans ;) Maar gewoon eens zien hoe alle lijnen er uit zien.... maar ik snap wat je bedoelt ja... bedankt voor de info...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×