Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

Mn Broer Heeft Een Kameleon Aangeschaft In Houte

Recommended Posts

hey hey :P

 

Mn broer een kameleon gekocht in houte

echt een kei lief beesje maar heb echt nog nooit zn kameleon gezien

2 van die uitsteeksels op zn voorhoofdje

als et goed is is ut een Gralilies.. tenminste da staat op et doosje

hebbe jullie misschien meer informatie voor mij over dit soort..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een Gralilies kan ik niets op het inernet vinden. hopelijk heeft u broer de kameleon dan niet in een opwelling gekocht! het zijn geen simpele beestjes. een foto kan mess helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Waarschijnlijk zul je wel de driehoornkameleon bedoelen.

De wetenschappelijke naam is Chamaeleo Jacksonii.

Deze bestaat in drie ondersoorten nl;

Chamaeleo Jacksonii Jacksonii

Chamaeleo Jacksonii Merimontanus

Chamaeleo Jacksonii Xantholophus

en een vorm die wetenschappelijk nog niet beschreven is, maar die door de liefhebbers de naam Chamaeleo Jacksonii Willegensis heeft mee gekregen.

Zoek even op deze namen en kijk of het deze soort is.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
2hoorns kan ook hoor. ik heb een tweehoornkameleon :P

De tweehoornkameleon of de Bradypodion tavetanum zul je dan bedoelen.

Dit is inderdaad ook een mogelijkheid.

Dat ik deze over het hoofd zag :lol:

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk als hij Chamaeleo Jacksonii of Bradypodion opzoekt hij toch al een eind op weg is om welk dier het nu gaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah hij heeft 2 dingen uit zn koppie steke :P

maar et lijkt op alles behalve hoorns

haha ziet er wel grappig uit net een soort volsprieten ofzo alleen dan wat dikker

maar mn foto camera ligt nog in de auto van mn broer omdat we naar houte waren geweest en hij heeft em er nog niej uitgehaald..

zodra ik em ziej zal ik em zegge em te pakke

en dan zet ik er meteen fotos op

 

groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah zou eigenlijk wel moeten maarjah

hij weet er nog minder van als ik en heeft em gekocht want hij zach er "vet" uit..

is ook wel heel mooi maarjah..

denk dat iej uit eindelijk toch bij mij terecht zal komen

want hij zal er wel zo op uitgekeken zijn..

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je broer beter eens had moeten nadenken voor hem te kopen, ik heb een Bradypodion Fischeri. kans is groot dat het dezelfde is!

 

en het zijn niet van de makkelijkste.

 

hoe groot is het terrarium enz? wat is de luchtvochtigheid, temperatuur, ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet maar heel weinig van kammies,maar genoeg om er niet aan te beginnen!

hou het asjeblieft goed in de gaten,anders is het zo gebeurt met de pret!

jammer hoor!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou ut ook goed in de gate allemaal... ben overal alweer informatie aan et zoeken enzo.. en moet zaterdag nog een luchtvochtigheid meter kopen.. maar sproei goed elke dag een paar keer en dan dan zie je em steeds al die druppeltjes van et raam likken enzo echt kei schattig.. zal er morge fotos van maken en ook van mn iggy :D

 

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd hoor.

heet hij nu iggy?

en hoe is zijn gedrag nu,naar jou toe! is de kleine nu weg?

eet hij goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal vooral smorgens moeten sproeien... in de natuur drinken ze smorgens douw van de blaadjes omdat het snachts regend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah dat dacht ik al, spoei smorgens smiddags en savonds haha heel leuk om te zien want hij zorgt wel dat die alle druppels opdrinkt met zn tongetje over et raam haha...

 

7902445.jpg

 

hahaha vind et echt een schitterend beest..:P

als de fotos te groot zijn zou je dan ff sie stire willen geven waar ik ze kan verkleine ben em kwijt geraakt :unsure:

 

 

 

 

Heb eigenlijk nog geen naam voor mn iggy maar noem em wel altijd zow..:P

dus denk wel dat hij zo zal gaan heten jah

maar iggy is opzich wel lief nou de laatste tijd gaat steeds beter vanmorge kwam hij ook niet meteen zo hoog toen ik em ging aaie enzo en bleef iej rustig ligge en doet iej zn oogjes dicht als ik em ga aaie echt kei lief

maar hij is nog niej uit zn bak gekomen...:( maarjah laat em er zelf uitkome... hij eet ook heel goed.. kan em ook steeds uit mn hand voere maar als ik dat doe word iej volgens mij boos.. gaat ie blazen en dan duw ik mn hand met eten onder zn neus en dan kijkt die me echt aan van wat doe je nou.. en dan gaat iej gewoon eten haha heb wel lol met em samen...

en de kleine iggy is weg nou ..:( opzich wel jammer maarjah is beter heb mn hande al vol aan 1

heb eeb mooie foto gemaakt heb dr nog wel meer maar laat et ff hier bij want ik weet niet of ze te groot zijn zo...

 

 

7902401.jpg

 

Mn Iggy :D :D

 

 

groetjesssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal je kameleon tog veel meer takken enz moete geven! en zet er maar een groote fycus in!! ik zie ook dat je een waterbakje hebt? doe maar weg, drinken ze tog niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan eventueel wel een watervalletje bij je kameleon zetten. Hier drinkt onze kameleon ook goed uit het watervalletje.

Inderdaad veel planten. Daar kan hij zich ook in verschuilen als hij dat nodig vind. Goed sproeien en het liefst uit de hand voeren, zodat niet alle krekels door je terra gaan lopen, want zeker alsje er veel planten in hebt, vind je die niet zo snel meer terug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een hele mooie, niet dat ik er een kenner van ben hoor!

Ik vind ze heel mooi om naar te kijken maar zal ze nooit kopen!

Ik stel me toch de vraag waarom mensen reptielen kopen omdat ze "vet" zijn.

Zonder er iets van de dieren te weten!!!

Dit vind ik een beetje erg! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

iggy is een knapper hoor,een beetje dik voor een dier van 3jaar,geef maar even geen banaan of andere dikmakers.ook jammer dat z,n stekels al afgestorven zijn,en vant ene teentje! stekeltjes goed los houden,veel sproeien mmar,en een lekker warm badje onder de lamp.

is hij wel ontwormd!!

maar terecht een mooi dier hoor,goed laten wennen,speel zelf voor baas dan komt het wel goed!

veel plezier samen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was inderdaad een waterbakje..:P ik zal em eruit halen..

ik heb me vader gister nog een nep plantje laten halen

en ga zaterdag nog naar een retielen winkel waar ze heel mooi kienhout hebben dan kan ik dat er nog bij zetten en dan is ut bakje mooi gevuld

 

dank je dankje.. :D:D was zelf ook helemaal verkocht toen ik em zag..

maar dan zal ik mn iggy dat niej meer voeren de komende dagen :D

vond et ook wel jammer dat zn stekels afgebroken zijn en van zn nageltjes mist er 2 in totaal.. :(

maarjah kan niej alles hebben

ga niet werken vandaag.. ga mooi de hele dag met mn iggy bezig zijn..

hoop stiekem toch dat die vandaag uit zich zelf eruit komt :unsure:

zal dr nog fotos van maken maar dat zet ik wel weer bij ut topic leguanen neer..:P

 

 

en nog een vraag trouwenws.. mn broer had sprinkhanen aan de kameleon gevoerd maar hij heeft ze niet allemaal op gegeten en toen zag ik er 3 op hem zitte.. ?! heb ze er meteen af gehaald en een jacht door de bak gehad em ze terug in et doosje te doen want et leek net of ze aan de kameleon aan ut eten waren.. denk dat ze dat ook wel deden dus dan moet ik de volgende keer beter opletten en niet zoveel sprinkhanen in de bak doen

 

Groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

de stekels breken niet af,maar rotten eraf!

als de vervelling niet soepel gaat blijft het op de stekel zitten!zo kan het gebeuren dat er dus zo drie vervellingen blijven zitten!dan verstikt de stekel,raakt ontstoken en sterft af.daarom moet je dat een beetje helpen,goed vochtig houden,sproeien en badjes enzo,en als hij het toelaat gewoon een beetje masseren.

ik heb het bij de baardjes ok wel eens,zitten ze met eem sprinkaan op de kop,en niets in de gaten!maar kammies hebben veel meer stress dan baardjes,en om achter voer aan te moeten jagen in de bak zal hij niet prettig vinden,hij heeft erg veel rust nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh... ik dacht dat ze afgebroken waren... dat verklaard denk ik ook waarom iej zo op zn kopje krabt..

wist niej wat ik zag echt mooi net een hond heb et op foto vast gelegd..:D lag helemaal in een deuk zal em eens laten zien

 

 

7941629.jpg..

 

 

Hier Is zn vaste slaap plek

 

7941671.jpg

 

maar als ik em in een badje wil doen... moek em dan gewoon pakke want heb tot nu toe altijd gewacht tot iej uit zich zelf kwam en dat heeft iej nog niej gedaan of moet ik gewoon een warm badje erin zette en em zelf erin laten gaan als iej dat wil...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een kwestie van wennen!

lola zit opgerolt in een afwastijl,zou groter moetten zijn,maar hij poept er ook in,je blijft dus slepen.

je hebt hem nog maar kort,je kan dus wat warm water neerzetten en kijken wat hij doet.onder tussen sproei goed,en smeer betadine op de basis van de stekels.ontsmet het maar goed.dan kan je de rest miss nog redden.

je woont natuurlijk niet bij me in de buurt,anders kon ik even komen kijken en de oude vervellingen eraf halen.dat is een hels karweitje,waar een beginner nog even niet aan moet beginnen.maar hij heeft er dus goed last van,jammer hoor,smeren maar!!!

maar het is een prachtig dier,en een mooie stronk,geen wonder dat hij er gek op is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×