Jump to content
Sign in to follow this  
-melissa-

Eventjes Voorstellen

Recommended Posts

Hoi allemaal!!

Ik ben Melissa en woon in Haarlem. Mijn vriend Jos (perconte) heeft me overgehaald om een baardagaam te nemen :) Ik vond het eerst nog een beetje enge beestjes vanwege die vieze krekeltjes die ze eten! Maar vandaag stonden we in de winkel en de verkoopster kwam heel enthousiast met een mooie baardagaam aanzetten! Nou ik kan je vertellen dan ben je meteen verkocht en neem je die enge krekels maar voor lief ;) Dus sinds vandaag hebben we een hele lieve maar vooral ook mooie baardagaam :) en hij vermaakt zich al prima in zijn nieuwe huisje!!

 

Groetjes Melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi melissa

ook jij welkom op dit gezellige forum

leuk dat je je ook aangemeld hebt

je konden toch niet wachten tot na de vakantie

erg he zo vertederend zijn ze

je bent op slag verliefd

en pas op je bent bij deze gewaarschuwd ze zijn zeer verslavend

in ieder geval gefeliciteerd met jullie eerste baardagaam

geniet ervan

en we willen natuurlijk heel graag foto,s zien van jullie dame of heer

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gbf!!

Dank je! We zijn ook heel erg blij met ons beestje! We konden inderdaad niet wachten tot na de vakantie! Zo'n groot leeg terrarium stond ook niet bepaald gezellig in onze woonkamer!

Onze baardagaam is nog te klein om te zien of we een heer of een dametje hebben, maar de verkoopster dacht een mannetje! Foto's komen zo spoedig mogelijk (jos is ze nu aan het maken) ondertussen ben ik jullie gezellige forum aan het bekijken :)

 

Groetjes melissa

 

p.s nog bedankt voor de tips over het geven van de krekels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jaap en Valerie!!

Dank jullie wel! De naam komt vanzelf wel inderdaad! We willen natuurlijk wel een naam die bij um past :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Melissa,

 

Welkom op ons forum. :rolleyes:

 

Ook leuk dat je je eventjes hebt voorgesteld. <_<

 

Veel plezier met het mooie baardje.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi melissa, echt een leuk beestje, ik vind hoe kleiner dat ze zijn des te schattiger vind ik ze

ik zou voor de zekerheid wel een mestonderzoekje laten doen zodat je zeker weet dat je een gezond baardje hebt, gewoon voor de zekerheid

verder wens ik u nog veel plezier met jullie baardje maar let wel op tis wel zoals gbf zegt: het is heel verslavend

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hadden het makkelijk met de namen. Bij ons hadden ze namelijk al een naam. Het mannetje heet Diablo en het vrouwtje Yester, zoals je ook kan lezen bij het stukje dat wij ons voorstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hiero.

Ik (wij) zijn ook nog maar lid sinds gisteren, dus ook een newbie hahaha.

Het is echt verslavend hoor, wij hebben ze nog geen maand en we hebben er al een terra bij moeten nemen.

We hebben dus 16 eieren erbij.

Eerst zouden we ze niet uitbroeden, maar toen mijn zwager het wou doen werd ronald (mijn vent) toch wel wat jaloers en ging zelf broedstoof bouwen.

Nou ik hoop dat je evt vragen hier beantwoord worden.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja eindelijk mijn zin gekregen en we hebben nu een lief klein mooi baardje. Toen de verkoopster met de vader van de kleintjes aankwam en men vriendin hem zo rustig bij die vrouw zag zitten werd ze gelukkig toch wel een beetje verliefd op het agaampje. Ze hadden nog een stuk of 8 kleintjes en we hebben de grootste en liefste uitgezocht :). We vonden deze zo lief omdat hij bij zijn oortjes een oranje streepje heeft :) daardoor ware we gelijk verkocht :). Ik heb de eerste krekels al gevoerd hij heeft ze alle 4 op en heb een bakje met wormpjes in zijn huisje gezet maar hij lijkt ze niet te moeten. Verder nog wat appel klaargezet maar dat is geloof ik ook niet helemaal zijn smaak. Volgens mij zittie gewoon weer lekker op zen volgende portie krekels te wachten.

Het gaat tot nu toe goed met onze nieuwe verslaving :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jij ook gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst

en je mag hem/haar gerust meer krekels geven hoor

een jong baardje moet zoveel kunnen eten als hij wil

en het is heel normaal dat jonge baardjes nog niet omkijken naar groente of fruit

gewoon blijven aanbieden op een geven moment pakt hij het wel maar dat kan effe duren

veel plezier metd e kleine grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw lief hoor.... zo klein moet ik ze even niet zien nu, ga ik geheid voor de bijl en ik ben nog niet aan baardjes toe!!! Maar zal vast niet superlang meer duren ben ik bang.... Ships erg verslavende hobby die reptielen... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi melissa!

Welkom op dit forum.

Ook leuk voor Perconte dat jij je over je angst voor de krekels hebt heengezet.

Wat een grappig beestje. Echt schattig. Gelukkig is mijn vriendin ook niet bang voor de krekels en sprinkhanen maar nog wel voor de moriowormen. Ik ga nl vanavond naar Noorwegen en dan is het wel fijn om te weten dat mn vriendin onze baardjes eten durft te geven toch? :D

Veel succes en vooral plezier met jullie nieuwe aanwinst!!

Groetjes Stiek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar wil ik wel even op inhaken :) Ze is dus wel bang voor krekels en vind de wormpjes helemaal vies :). It all depends on me zeg maar :) Hoewel ik dat helemaal niet erg vind want doe het met plezier.

Ben wel van plan om haal binnenkort een eerste stap te laten nemen met krekels pakken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nou wij hebben nu ongeveer een jaar reptielen, maar ik pak nog steeds de krekels niet met de hand hoor. Ik vind het nog steeds erg vieze beesten. Ik word gewoon kriegel van ze, maar ik geef ze wel hoor. Het is niet zo dat me vriend het moet doen. Dat is niet eerlijk en ik vind het ook wel leuk om ze eten te geven.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis inderdaad niet mijn grootste hobby...die krekels!! Erger nog ik vind spinnen, oorkruipers, zilvervliesbeestjes enz enz allemaal vreselijke dieren! Tis dan ook al een grote stap dat de krekels bij ons in de berging staan!! Maar als ik eerlijk ben begin ik er steeds meer aan te wennen! Ik vind het echt super om ons baardje te zien eten en als jos dr een keer niet is zal hij toch echt moeten eten :) dus als het moet zal ik het heus wel doen, maar voorlopig kijk ik nog even naar jos en wie weet binnenkort durf ik ze zelf te geven :) Zou voor mezelf ook een stuk prettiger zijn als ik ze niet eng meer vind....t zijn tenslotte maar kleine beessies!

 

Jullie horen het wel wanneer het me gelukt is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi melissa

misschien is het een idee om levend voor aan te bieden met een pincet! zie je ze wel even spartelen,maar hoef je ze niet zelf vast te pakken,of leef je uit met ontdooide bevroren krekels,met een pincetje even net doen of ze levend zijn,kan je ze toch goed voeren als perconte er niet is.

heel veel sterkte,je moet er toch gewoon even doorheen :P

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×