Jump to content
Sign in to follow this  
Glen

2e Agaam Bij?

Recommended Posts

hey,

 

daarstraks kwam iemand de laatste luipaardgecko's halen en hij zag natuurlijk ook onze baardagaaam.

Deze mens zei dat hij ervaring had met baardjes en hij zich ons baardje altijd tegen de ruiten lopen, en te kijken naar zijn reflectie. Deze man zei dat baardjes groepsdieren waren en ze nooit alleen mogen zitten.

Mijn vraag: Kan ik nu nog een baardje bij mijn 6maanden oud baardje doen. Het is wrs een mannetje dus moet er een vrouwtje bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat baardjes groepsdieren zijn weetg ik niet zozeer. maar ik heb gemerkt dat mijn baardje "blijer" werd met een terrarium genoot. ik denk ook niet dat het tegen de ruit springen er iets mee te maken heeft.

 

maarjah.. ja je kan er een 2de baardje bij zetten(als je terrarium groot genoeg is) en als je nu een mannetje hebt moet het een vrouwtje zijn. waar je ook nog moet op letten is dat ze even groot zijn(ongeveer)!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Glen ;)

 

Baardjes kunnen alleen zitten.

Als je nu nog een tweede baardje wil, moet je met een paar zaken rekening houden.

Als je nu een vrouwtje hebt en je wil er een mannetje bij plaatsen dan zal je gauw een tweede terra nodig hebben, je dieren zijn trouwens te jong om te paren.

Als je dit wil vermijden dan neem je het best een tweede vrouwtje.

Is het een mannetje dan plaats je er het best geen tweede mannetje bij neem je een vrouwtje dan krijg je weer met het bovenstaande te maken.

Zelfs al neem je een tweede vrouwtje is het nog niet uitgesloten dat er gevechten ontstaan, daar je steeds met dominantie te maken krijgt en je huidige baardje zijn/haar terra als haar territorium gaat beschouwen.

Dus denk nog even goed na.

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou geen baardagaam erbij nemen , voor het leuker te maken voor de ander die je al hebt ,

 

in de natuur leven ze ook alleen . en komen ze bij elkaar voor de paring .

hij heeft nu alles voor zichzelf eten , en de bak .

 

aleen als je het zelf leuk vind zou ik er 1 van het andere geslacht , ongeveer zelfde leeftijd en grote ( bouw ) erbij zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alleen nog een baardje nemen om hem blijer te maken, niet om mezelf blij te maken bij wijze van spreken.

Maar volgens mij wil hij gewoon paren of zijn dominantie tonen als hij zijn reflectie ziet, want dan wordt zijn baard helemaal zwart en zit hij tegen de ruit te krabben.

Mss dat als het paarseizoen over is dat het dan stopt.

 

Mijn baardje is 80% zeker een mannetje, dus zoui er een vrouwtje bij moeten, maar ik moet haar dan eerst apart zetten ( tot ze volwassen is), dus zit hij nog altijd alleen en is het probleem nog niet opgelost.

Dus volgens jullie zijn baardjes solitaire wezen die zeker geen nood hebben aan gezelschap?

Maar wat me wel opvalt is dat mijn baardje redelijk sloom is totdat hij zijn reflectie ziet dan wordt het precies een baardje op drugs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

dat komt denk ik omdat hij in de bak geen concurentie heeft , dus hij ook niets hoefd te verdedigen , ziet hij ineens zichzelf ziet hij het als een ander dus gaat die zen territorum verdedigen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
he

dat komt denk ik omdat hij in de bak geen concurentie heeft , dus hij ook niets hoefd te verdedigen , ziet hij ineens zichzelf ziet hij het als een ander dus gaat die zen territorum verdedigen .

moet ik de zijkanten dan afdekken of is het eens "gezond" om zijn territirium te verdedigen tegen zijn reflectie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de ramen af wil dekken zou je dit aan de binnen kant moeten doen , anders blijft het spiegelen . maar doet moet je ook je schuifruitjes afdekken anders begint die daar .

dus ik zou het gewoon zo laten .

 

beetje beweging kan geen kwaad :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ik ben dit weekend naar een beurs geweest en was onder de indruk van de mooie en verschillende baardjes die er bestaan. Dus ga ik toch een 2e baardje nemen ( in een nieuw terra). Als het terra af is een alles op punt staat ga ik weer een beurs bezoeken en wrs overgaan naar een aankoop. Maar ik had een vraagje over de verschillende morphs, bestaan er (nederlandstalige) sites waar de morphs uitvoerig beschreven staan?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×