Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

De Gelukkigste Man Op Aarde

Recommended Posts

Yes Yes... ben aan ut zoeke geweest en heb een 2 leguane gekocht

1 van 3 jaar en de anders is 10 maanden.. maar die gaat naar een goeie vriend van mij toe..

zal vanmiddag als ik klaar ben met werke eens wat fotos late zien..

toen ik em net thuis had kon ik nie eens bij de bak in de buurt komen

dan begon iej al met zn staart te slaan

en nou kan ik em gewoon overal aaie enzo en heb ik steeds et idee dat ik em er wel uit kan pakke.. maar ben dan bang dat hij dat niet wil en ik em dan alleen maar verder van me afstoot.. want lijkt me toch beter als ie uit zich zelf naar me toe komt..

mijn vraagje dus..:P kan ik em er gewoon uit hale als ik denk da we dr klaar voor zijn of gewoon geduld hebbe tot ie zelf komt kijke

hoor et wel groetjessss ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben geen expert in de leguanen, maar ik zou eerst zien of ik in de bak kan komen en zien of ie rustig blijft daarna proberen uit de hand te laten eten(kan een tijdje duren voor het lukt) dan pas eens proberen hem vast te nemen

 

maar jij kan hem al aaien, eet ie ook uit de hand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee :)

 

Een leguaan is een zeer stress gevoelig reptiel. Hij moet eerst rustig aan de nieuwe situatie wennen en die tijd moet je hem ook echt geven. Verzorg hem rustig iedere dag, zodat hij op een rustige manier aan jou kan wennen. Als je z'n vertrouwen hebt gewonnen komt hij vanzelf wel naar je toe. Een goede relatie met wederzijds vertrouwen moet je echt langzaam opbouwen en je zult veel tijd en aandacht aan je dier moeten besteden. Maar nooit jezelf opdringen, tenzij het noodzakelijk is voor medicatie of een DA bezoek.

Je zult versteld staan hoelang een leguaan zich een "foute" behandeling herinnerd :lol:

Bij leguanen is het vaak een kwestie van maanden en jaren en niet van dagen of weken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

laat hem eerst maar eens een poosje wennen!

waar heb je hem nu in zitten?

waar heb je hem vandaan,en wat staat er op de citus?

je weet dat iguanas een heel eigen wil hebben,en een sterk karakter,maar het belangrijktse op dit moment is dat hij tot rust komt in zijn nieuwe situatie,en dat kan even duren.

ben benieuwd naar de fotos,en gefeliciteert hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi :P

 

gefeliciteerd met je aanwinst :P nog 1 tip, als je probeerd je leguaan te pakken en die begint te slaan met zijn staart, moet je hem gewoon pakken en niet bang worden, leguanen slaan dit op, dus elke keer als je hem wilt pakken blijft ie met zn staart slaan.

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey ;)

 

weet niej precies de maat van de bak..

maar hij is ongeveer 1 meter hoog 1,20 meter breed en 80 cm diep

en de kleine zit mooi bij de grote op de rug en loopt zo meej door ut hok.. :P

en hij heeft wel al uit mn hande gegete.. toen pakte die een stukje andijvie met mn vinger erbij..:P

maar steeds als ik bij em in de buurt kom en schuif de bak open..

dan gaat ie helemaal omhoog en blijft iej niet lekker rustig ligge..

ik kan em dan wel gewoon aaie enzo en onder zn kam aaie en dan gaat iej naar een poosje gewoon weer liggen..

maar denk dat die gewoon nog moet wennen enzo..???????

heb wel et idee dat et steeds beter gaat..

als jullie nog tips hebbe voor me zou ik ze graag horen..:P:P

want ik ben nog niej zn expert met leguane.. :lol:

 

vind ze wel echt schitterend ben niej meer voor et hok weg te slaan..:P

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus,sorry hoor,maar heb je een 3 jarige iguana in een bakkie zitten met eem piep dier van 10 maanden!!

ik dacht dat je verder ging kijken dan je neus lang was!!

het is dat ze nog moetten wennen,maar dit word een bloedbad!

ik kan je tips geven,maar ik vraag je wat simpels,en daar krijg ik al geen antwoord op!

sorry hoor,nogmaals,maar dit is schand!,je had ze beter in de winkel kunnen laten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb hier heel sterk mijn bedekingen over!

Zet NOOIT een heel jong dier bij een volwassen dier!

Het kan mss even goed gaan, maar als het eens fout loopt loopt het ook goed fout!

Je zegt; want ik ben nog niej zn expert met leguane..

Mijn meening, had eerst info verzameld zoveel je maar kan vinden!

Wij hebben zelf 7 Baardagamen en regelmatig een deel nakweken.

Als ik een baardje van 10 maand in een terra zou zetten met een baardje van 3 jaar, dan heb ik 's avonds er maar 1 meer inzitten en dat is die van 3 jaar die dan goed gegeten heeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan..

da wist ik nie.. zo zate ze toen ik ze kocht...

maar de kleine gaat naar een goeie vriend van mij toe woensdag..

als et goed is komt dan zn bak binne

ik heb ze gekocht bij ene simone in hoensbroek

die vertelde mij dat ze goed samen kunnen

maar als ik dat zo van jullie lees lijkt me dat ook wel logisch

 

 

op de cites staat

 

verkoper : dierenzaak stelo

maarstraat 4

6444 les beunssum

 

 

koper : verhapen

lagstraat 80

honsbroek

 

diersoort : 2 x iguana

 

citusnummer 2006 be 413/pe

datum : 18-09-06

 

kan zijn da de straten anders heten ofzo want ik kan et moeilijk ontcijferen allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het probleem met leguanen is dat ze onvoorspelbaar zijn. Als het fout gaat kunnen ze elkaar echt heel erg verwonden en dan maakt zo'n jong dier natuurlijk geen enkele kans.....

Het terrarium van een volwassen leguaan moet minimaal 2x1x2 zijn lxbxh

Leguanen lijken heel sloom en lui, omdat ze veel zonnen. Maar dit is schijn, ze hebben veel beweging nodig om hun spieren op te bouwen en in goede conditie te blijven.

Het is ook heel belangrijk om even hun ontlasting (vers van de pers) naar een goede reptielen DA te brengen en dit op parasieten laten nakijken.

Heb je wel een goede UVB lamp voor je leguanen, dit is ook heel belangrijk!

En daarnaast hebben ze een uitgebalanceerde salade nodig van bladgroente, bijgroente, fruit en bloemen. En ze houden van zwemmen en veel sproeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je hebt maar 1 citus,maar de kleine gaat woensdag weg,zonder orgineel citus bewijs!maak maar een kopie en geef dat mee.

de herkomst stond niet op het formulier?

en overleg heel snel met je ouders,zodat je snel aan een groot terra kan gaan timmeren.

ik had begrepen dat je een kleintje ging halen,en dan had je de tijd gehad om een mooi terra te bouwen!

toen je zei,ik ga even nadenken haal je binnen een week een grote,heel verstandig,maar ja,dit dier word gek van de stress is z,on klein bakkie!

ook niet onbelangrijk is om even de mest te laten controleren,je bent niet bekend met de oude eigernaar,ze moetten ontwormd worden.dat ze al met z.n tweeen zaten duid er al op dat ze ook geen benul van iguanas had!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vond ik ook al raar..

want als ik nou de kleine aan mn maat geef dan kan ik em geen originele citus bij geven..

maarjah zal em een kopie geve, wonen bij elkaar in et dorp dus als ze kome kijke zijn de echte papieren niet ver weg

maar er staat ook geen herkomst op van de iguana's

mn broer is mn nieuwe terrarium al aan ut tekene enzo...

kan niej wachte tot iej af is

en nog een vraagje :unsure: als ik bij mn igiuana ga kijke voor ut hok draait iej zn kop altijd naar me toe

en dan gaat iej met zn kop op en neer schudde enzo,.. kijk leuk om te zien maar wat betekend dat als ze da doen of waarom doen ze dat..???

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

iggys kunnen niet praten! dus op die manier praat hij tegen je in iggy taal!

lola is ook een erg spraakzaam dier,en ondertussen ken ik het verschil tussen,ik ben pisnijdig en laat me nu wandelen!of o,wat leuk,ik krijg wat lekkers.

in de paartijd ben ik het lekkers,en zitten z,n batterijen konstant in de oplader,kan niet anders,want dan trilt en schut z,n kop de hele dag door.

 

je dier zal ook niet kunnen wachten op z,n nieuwe terra(heeft hij een naam?).

als er wat is,al lijkt het maar onbenullig,post het dan.dat kan een groot verschil maken in plezier hebben van je iggy of grote problemen,en dat is niks,dan zijn jullie elkaar snel zat!vergeet niet dat het een flink dier gaat worden,en liever goed schiks dan kwaat schiks!

heb je al een fototje,en z,n poep laten nakijken!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me echt geweldig als ik zoiets straks ook zou hebbe met mn leguaan.. :rolleyes:

 

maar heb nog geen naam voor em :( heb van alles in me hoofd maar niet iets wat me geschikt lijkt :P

moet gewoon iets hebbe wat bij em past...:P

 

vind et echt super mooie beeste :rolleyes:

ook iets.. zal nog wel moete wennen enzo en ik zal wel niet alles te vlug wille en moeten doen.. maar als iej mooi boven op zn takje ligt en ik wil em aaie enzo gaat et helemaal goed.. hij heeft al uit mn hand gegeten enzo iets wat ik ook nog lang niej verwacht had... was wel leuk want hij dacht dat iej een stukje andijvie had maar daar zat ook mn pink bij en dat had iej niej gezien..:P :P toen beet iej nog iets harder en toen had iej et pas in de gaten...:P maar goed als zn voerbak bijv op de grond staan en ik wil em aaien.. dan komt iej helemaal over eind en gaat ie blazen enzo als ik gewoon verder ga met aaie word iej soms wel rustig maar soms loopt iej ook weg ofzo.. en das ook zo als iej gewoon rondloopt door zn bak dan vind ie ut ook zeker niej fijn om geaaid te worden..

 

maarjah heb em pas net een paar dage en moet niej te snel alles willen

wel mooi om te zien als iej om hoog klimt echt sterk zn.. trekt diej zich aan een arm helemaal omhoog :rolleyes:

 

maar heb nog geen fotowsz..:(:( teveel voor et hok gezeten enzo en mn camera ligt nog in de auto omdat we naar de beurs in houte zijn geweest en heb mn broer niej veel meer gezien daarna en dus ook niej naar de camera gevraagt.. maar ga erachter aan !! :)

en volgende week heb ik weer geld en laat ik meteen zn mest nakijken

zulle nog wel veel vragen gaan volgen...:P

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×