Jump to content

Recommended Posts

Hoi , mijn baardje zit momenteel op beukensnippers of zoiets.

 

Nu wil ik overstappen naar zand omdat dit woestijndieren zijn, maar de meningen zijn daar over verdeeld, dus was mijn vraag welk zand je het beste kan gebruiken.

Er word door mijn reptielenwinkel waar ik altijd kom, geadviseerd om aquariumzand te gebruiken (gele kleur) omdat de kans op verstoppingen minder zijn met dit zand. Graag jullie meningen of adviezen. Groetjes william

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoeken -> zand

Op het forum staat veel.

 

Ik gebruik zelf gewoon speelzand(wit), niet duur in aankoop.

Beukensnippers kunnen meer aanrichten dan welk soort zand ook dus die beuksnippers is niet zo een geweldig idee.

 

Er zijn ook mensen die kunstgras gebruiken.

 

Grtz F

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu van dat calsuim zand maar normaal gebruik ik speelzand wit gewoon bij de bouwmarkt te halen gr budy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeker GEEN voorstander van beukensnippers!

Dit omdat baardjes deze soms kunnen inslikken! De beukensnippers verteren niet en rot in de maag wat de dood tot gevolg kan hebben!

Ik gebruik al enkele jaren schelpenzand (met anijs, wat men normaal voor vogels gebruiken) En heb daar nog nooit problemen mee gehad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je schelpenzand gebruikt raad ik toch aan om eerst door een fijne zeef te doen zodat de grootte stukjes eruit zijn.

 

calcizand is ook wel goed .het zijn kleine bolletjes , als je baardje dit inslikt , komt het er langs achter terug uit.voordeel het stoft niet

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIJ GEBRUIKEN HET ZAND VAN DE ONLINE SHOP,EN ZIJN ER ZEER TEVREDEN OVER.

 

SCHELPENZAND GEBRUIKEN WE VOOR ZIEKE DIERTJES DIE GEREGELD MOETEN VERVERST WORDEN(IS GOEDKOPER)

 

SPEELZAND IS VOOR ONZE LEGBAK,GEMENGD MET TRUF

 

 

GROETJES

 

ERWIN&SONJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×