Jump to content
Sign in to follow this  
cabasa

Baby Baardjes Eten Niet

Recommended Posts

hallo,

 

er zijn nu 9 eitjes uitgekomen van de 22 verspreid over de hele week.

 

maar omdat ik niet precies weet welke de eerste is zeg maar, heb ik ze allemaal 1 voor 1 eten aan geboden in een aparte bak, maar geen van allen willen de kleine krekels en groente eten.

 

wat kan dit zijn???

 

er lopen ook krekels door het terra heen die ik savonds soms weer vang en ik bied groente elke dag aan vers.

 

eten ze misschien op het moment dat ik niet kijk hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit kan een tijdje duren. de eidooier van het eitje zit nu nog in de maag van het baardje waar ze ongeveern tot nu van leven, je zal ze gouw wel eens zien jagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ze hebben de navelstreng en en de rest van het eitje(behalve de schaal) geabsobeert,daar leven ze van de eerste paar dagen,het kan soms wel een week duren voordat ze gaan eten.

aanbieden in een andere bak buiten het terra kan,maar niet bij zulke jonge diertjes.zet potjes neer met kleinere voedsel dieren zoals buffalo wormpjes.eerst in de ijskast,dan onder lamp in het terra,zodat je flink gaan bewegen,verder,neem de tijd!ga op een stoel voor het terra ziten,neem een pincetje,scheur kleine stukjes andyvie,en wapperen maar.maak het levend.

je kan ook een bordje nemen ,met een heel klein laagje water,zodat de andijvie er een beetje op drijft.dat beweegt ook.

maar asjeblieft.neem ze niet uit het terra!zoveel stress,ze zijn nog geen week oud!

heb geduld!!!

sproei ze wel,met lauw water,!en de eerste paar dagen niet al te heet in het terra,begin met de stoof warmte,en voer de temp dan lamgzaam op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen ons hebben ze altijd gezegd dat je baby baardjes de eerste 3 weken geen andijvie mag geven

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×