Jump to content
Sign in to follow this  
Red Bull

Hoe Nu Verder?

Recommended Posts

Ik heb even een vraagje..............Ik heb 2 baardagamen bij elkaar van ongeveer 7 a 8 maanden de 1 is een mannetje en de ander vrouwtje. Dus de kans zit erin dat ze gaan paren maar wat als ik niet wil fokken met mijn baardjes? en waar legt het vrowutje haar eieren? kan iemand mij helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik weet is dan baardjes met 2 jaar paringsrijp zijn.

Maar als je geen eitjes wil moet je ze niet bij elkaar zetten.

Mochten ze toch gaan paren dan gaat het vrouwtje graaven en daar leg zei haar eitjes.

Mijn vrouwtje heeft vorig jaar 3x gelegt, de eerts heb ik zelf uitgebroed, de 2e leg heb ik opgestuurt naar mensen die graag eitjes wilde uit broeden, en de 3e leg heb ik weggegooit.

Maar als je niet wilt fokken moet je ze uitelkaar houden.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult ze toch uit elkaar moeten houden. Anders wordt het vrouwtje op veel te jonge leeftijd bevrucht en dan kan ze serieuze problemen krijgen met het leggen.

Dus een tweede terrarium aanschaffen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad!

uit elkaar houden,ze kan al eerder geslachts rijp worden,en beginnen met leggen.

dan krijgt ze niet 1 x eitjes,maar miss wel 3 of 4 keer!de natuur is grillig.vrouwtjes slaan zaad op,voor het geval dat!dus kan ze een tweede ronde gewoon weer leggen,ook al zit ze dan al alleen.

nu dus al uit elkaar halen.

als ze moet gaan leggen doet ze dat in een berg vochtig speelzand,maar ze zal eerst dagen graven,en niet meer eten.dus tegen die tijd heb je het hopelijk door wat er gaat gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Red Bull ;)

 

Je baardjes zijn op een leeftijd gekomen dat ze paringsdrift gaan vertonen en dus ook geslachtsrijp zijn of worden.

De enige optie op zekerheid is dat je de dieren uit elkaar haalt.

Het vrouwtje is immers nog veel te jong (bij mannetjes speelt dit geen rol) om eitjes te dragen.

Daar ze nog zelf in haar ontwikkelingsfase zit om uit te groeien, ze gaat dan haar broodnodige stoffen in de eitjes stoppen.

Dat dan weer heel nadelig is voor haar ontwikkeling.

Dus zeker hiermee nog een jaartje wachten, en als je echt geen eitjes wilt zal je ze steeds gescheiden moeten houden.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D zoals iedereen hier al zegt uit elkaar halen en nog een bak kopen is de eenigste optie gr budy 26 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×