Jump to content
Sign in to follow this  
nolfke

Help :p

Recommended Posts

mijn Japalura Splendida vroutje is erg dik ze zal bijna moetn haar eiren leggen hoe moet ik me voorberijden ik vind niet zoveel info over die dieren op het web

 

wil iemand me helpen

 

alvast bedank om te antwoorden :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik ken deze diertjes niet maar heb dit gevonden .http://www.sujo.nl/reptielen/page.php?33

sucses ermee hoor.erg spannend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Nolfke zoals ik in je eerdere bericht al duidelijk maakte, zorg dat je substraat (een mengeling van potgrond of dergelijke) dik genoeg is en vochtig.

Deze dieren gaan diep graven om de eitjes te deponeren.

Indien het ganse terra hiervan niet voorzien is zet er dan een bak in met deze mengeling.

Het uitbroeden van de eitjes gebeurd ook op een lagere temperatuur dan bij baardagamen.

Je bent toch zeker dat ze eitjes draagd h

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben heel zeker :) er staat al een bakje in wat moet ik dan doen met die eitjes gewoon laten zitten ?

 

 

thx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik ben heel zeker :) er staat al een bakje in wat moet ik dan doen met die eitjes gewoon laten zitten ?

 

 

thx ;)

Nee, deze moet je in de broeikas onderbrengen

de temperatuursschommelingen in het terra zijn niet gunstig

Share this post


Link to post
Share on other sites

och hemel!

je hebt toch wel een stoof??

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eitjes moet je heel voorzichtig uitgraven en in dezelfde positie overbrengen in een bakje met (vochtig)vermiculiet.

Het bakje vermiculiet laat je het eerst best op temperatuur komen in de broedstoof.

Je kan ook ander uitbroeisubstraat nemen bv. vochtig mos, maar het betrouwbaarste is toch vermiculiet aangezien dit de vochtigheid goed vasthoud.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alle geval minder dan bij baardagamen

rond een graad of 25 zit je wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze is aan het leggen :o heb er gisteren een watervaletje in gezet en ze legt ze er onder moet ik ze uit halen of laten liggen

 

nu volg ik het echt niet meer!

je vraagt wat te doen,jo legt denk ik simpel uit wat te doen.

een water valletje,waar heb je dat gelezen?een vochtig substraat,na de leg markeer de eitjes,en zonder te keren,leg ze in de vermucillite bakjes,die al op tempratuur gekomen zijn in de stoof.

nu liggen de eitjes dus onder een waterbakje,waar ze dus onderuit gegraven moeten worden,en hoe doe je dat nu zonder de boel zijknat of de eitjes gekeerd te krijgen.

dus waar de vraag nu vandaan komt wat je er nu mee moet doen.

goed lezen allereerst,en dan doen wat er gezegd word,tenzij je het eigenlijk zelf al beter weet,en jo voor niks haar tijd verdoed.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

ik snap het al,ik,anita heb op de verkeerde knop gedrukt! en nolfkes bericht geedit geloof ik!

van nolfke niks meer vernomen,ik heb 46 gezonde baby baardjes rond huppelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay dat verklaart het dus.

wouw gefeliciteerd !!

die van mij liggen nog in de stoof,duim duim duim..

 

edit:een fontijn voldoet goed voor de rv bij Japalura's alleen een echte fogger zou nog beter voor ze zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×