Jump to content
Sign in to follow this  
Lya Tigelaar

De Split

Recommended Posts

Mijn baardje staat regelmatig tegen zijn warmtesteen aan. Het vreemde is dat hij zijn achterpootjes zo wijd uit elkaar kan zetten dat hij compleet in de split zit (een zijdelingse spagaat). Hij spreidt beide achterpootjes geheel gestrekt uit, tot aan het puntje van z'n langste tenen.....

We vinden het wel erg knap van hem, maar het ziet er wel vreemd uit :huh:

Als hij loopt zie ik geen afwijkingen aan z'n achterpoten en hij kan rennen als de beste :D

Of is dit een normale houding voor baardagamen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

al mijn baardjes doen de vreemste dingen met de achterpoten,lijkt me normaal,maar ja het zijn baardjes.

maar ik geloof dat jij de enigste bent met een warmte steen!

het zonnetje shijnt van boven af,niet van onderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een warmte steen en vinden dit lekker,

 

ik wist niet dat dat zo raar was om die te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal niet raar zijn om er 1 te hebben,maar ze zijn niet te vertrouwen,worden te heet omdat er geen termostaat in zit om de warmte te regelen.en hebben eigenlijk geen toegevoegde waarde.

baardjes,en andere reptielen hebben de warmte nodig om hun voedsel te veteren,maar onder de spot(het zonnetje)is dat genoeg.

als de temp goed is in de terra ,kan je een gevaarlijke warmte steen beter weg halen,leg er een leisteen voor in de plaats.dat is ook lekker warm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat warmte stenen onveilig kunnen zijn. Maar ik had deze al bij de leguanen, dus weet ik dat deze geen brandwonden opleveren.

Dat ik Dommel kreeg was hij onderkoeld en heel klein voor zijn leeftijd ( 4 maanden en 7gram en 15cm). Toen heb ik hem onder de uvb spaarlamp op de warmtesteen gezet. Nu gebruikt hij de warmtesteen om op uit te buiken als hij net gegeten heeft en hij gebruikt hem als toilet :D

Verder heeft hij een 60W warmte spot, een 25W warmtespot boven de warmte steen en een UVB spaarlamp.

Maar hij gaat dus regelmatig rechtop tegen z'n warmtesteen in de split....

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

al mijn baardjes doen de vreemste dingen met de achterpoten,lijkt me normaal,maar ja het zijn baardjes.

maar ik geloof dat jij de enigste bent met een warmte steen!

het zonnetje shijnt van boven af,niet van onderen.

He,He

 

Ik heb ook een warmtesteen,Hoor

:D:) !!!

 

 

Grtzzz Joriboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als een warmte steen niet te warm word kan eht geen kwaad

 

( er zijn ook warmte stenen met regelbare thermostaat )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en er zijn er velen die een warmtesteen gebruiken en iedereen heeft er zijn mening over maar ik blijf erbij dat dit geen toegevoegde waarde is voor je diertje want zoals Anita al aangaf komt in de natuur de warmte ook van boven en niet uit de grond maar daar heeft iedereen wel zijn mening over natuurlijk.

Een leisteen onder je warmtelamp neemt de ideale warmte op waar je dieren evenveel plezier van hebben , ikzelf gebruik van die grijze tuintegels welke ik ideaal vind daar ze lekker rond en groot zijn en eveneens de warmte van mijn lamp opnemen waar mijn baardjes dan dankbaar gebruik van maken.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×