Jump to content
Sign in to follow this  
Marielle

Gaat Dit Wel Goed?

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Ik ben mijn baardjes aan elkaar aan het laten wennen. Van de jongste is het zeker dat ze een vrouwtje is en de oudste daar heeft men lang bij getwijfeld maar de meesten denken toch ook aan een vrouwtje. Sinds enkele weken zet ik ze op de vloer bij elkaar en dat gaat altijd goed. De grote likt veel aan de kleinere en verder niks. Gisteren heb ik de kleine voor het eerst bij de grote in het terra gezet, ook dat ging goed. Vannacht heb ik ze natuurlijk weer apart gehad.

Toen ik de kleine er net echter weer bij zette kwam mijn grote baardje heel snel op hem af, zijn baard werd zwart en hij knikte een paar keer met zijn kop. Dit gebeurde twee keer, waarbij hij de kleine de tweede keer best hart aanstootte en van de tak af heeft gegooid. Ik heb ze snel uit elkaar gehaald.

Weet iemand wat dit betekend? Ik dacht dat alleen mannetjes met de kop knikken...

 

Oh ja...ik spreek wel steeds van grote en kleine maar het is niet zo dat ze elkaar op kunnen eten hoor. Het is meer om aan te geven dat ik ze bij elkaar probeer te zetten en dat de ene al iets ouder en volwassener is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook vrouwen kunnen kopknikken als je ze bij elkaar wilt zetten moet je dat in 1 x doen niet elke dag een paar uur want dat is heel erg stresvol

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je zegd er niet bij hoeveel lengete verschil er echt is,maar vrouwtjes kunnen natuurlijk ook dominant zijn.

als je ze bij elkaar wilt zetten zou dat het beste gaan is een verse bak,waar ze dus allebein nieuw in gaan. een baardje wat al een poos in een terra zit zal het niet leuk vinden om een concurente onder het favotriete hangplekje aan te treffen.en ook al kan de grote de kleine niet opeten,veel schade kan ze wel aanbrengen bij de kleine.

voorzichtig dus.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik binnenkort de bak helemaal schoonmaken en nieuwe stenen etc kopen voor erin. Het lengteverschil is enkele cm's. Ze zijn allebei al behoorlijk groot. Ik dacht dat ze dan aan elkaar zouden wennen, als ik het iedere dag een paar uur deed. Bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer.. <_< Ik was me aan het afvragen of dat, als baardagamen elkaar niet mogen, ze meteen gaan vechten of niet. Want dat hebben ze namelijk ook weer niet gedaan. Betekent dit dat ze waarschijnlijk wel vriendjes worden. Of kan het altijd nog voorkomen dat ze echt niet bij elkaar kunnen? Ik hoop echt zo dat het goed gaat en dat ze elkaar niks aandoen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vrouwen samen kunnen is een mogenlijk heid makkenlijker is ze van jongsafaan bij elkaar zetten dan werkt het bijna altijd maar ze kunnen ook zeker vechten maar niet elk gevecht is negatief er moet er ook 1 de baas zijn bij ons in de terras is ook 1 vrouw de baas van de 4 vrouwen die er inzitten hoort er nou eenmaal bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Misschien ben ik ook wel te bang. Maar das beter dan andersom. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurt. Hopelijk kunnen ze toch nog samen, ook al zitten ze niet van jongs af aan bij elkaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

dit gedrag is gewoonweg dominantie

de grotere is gewoon om haar bak alleen voor haar te hebben en daar komt nu een indringer bij

als je beslist om ze toch bij elkaar te laten zorg dan wel dat ieder dier hun plekje kan kiezen

dus twee aparte zonneplaatsen en schuilplaatsen

ook is het interressant om een hogere plaats te cree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×