Jump to content
Sign in to follow this  
Tonweya

Welk Voedsel Kan Ik Het Beste Nemen.

Recommended Posts

Oke om het even overzichttelijker te maken heb ik even een nieuw topic gemaakt.

Ik ben verder over de vragen van terrarium, lampen enz wel uit hoe ik het moet doen enzo.

 

Maar ik heb 1 vraag waar ik niet uit kom. Ook vanwege men ouders.

Ik snap dat je wormen en krekels(sprinkhanen)enz ongeveer 20graden moet houwden.Ik mag ze niet in huis hebben dus op men slaapkamer enz omdat de krekels "herrie maken" en ze kunnen ontsnappen.

Hoe kan ik dit oplossen? Oke ik heb een schuur en een aparte schuur tot men beschikking.

 

Verder hebben of eerder gezegd ik een kat maar ik vind kattenvoer niet echt voer voor een baardagaam of zie ik dat verkeerd.

Oke het zouw wel makkelijk zijn.

 

Fruit en groente is geen probleem hebben we hier genoeg maar wat zijn jullie adviezen wordt op vele site's ook wel verkeerd antwoord gegeven.

 

Alvast meer bedankt Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

zet een ouwe koelkast in je schuur met bv een 15 wattt lampje en een thermometer

als je nu ook nog een tijd klok plaatst op de stekker dan kan je zelf regelen dat het daar bv 20 graden blijft

hier kan je dan je krekels en sprinkhanen in zetten

groetjes michel

 

ps als je veel voedseldieren hebt staan voer ze dan goed en zorg dat ze een stukje wortel,appel of komkommer hebben voor het vocht(krekelvoer van marc kan ik je zeker aanbevelen)

 

zorg ook voor voldoende ventilatie dit tervoorkoming van voedselmijt

ook alsemkruid is goed ter voorkoming van

Share this post


Link to post
Share on other sites

O voor een ouwe koelkast kan men pa wel aankomen en die termoter enz wil ie vast ook wel voormij aanleggen hartstikke bedankt

 

Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tonweya!

Ik heb zelf een aquarium staan waar ik een tussenwand in heb gekit van plexiglas.

Ook op de bovenkant heb ik een plexiglazen plaat met aan iedere kant van het tussenschot een gat dat afgesloten wordt met klepjes. In die klepjes zit ook weer een gat met daarover een stuk panty.Aan de ene zijde van de tussenwand heb ik een lampje zitten van 25 watt. Daar zet ik mn bakjes met potgrond neer waar mn krekels eieren ingelegd hebben en aan de andere kant van het schot zitten de volwassen krekels.Ook staat de bak vlak bij de verwarming. Met het ontsnappen valt het wel mee. Het lawaai hangt ook van het soort krekel af. En alleen de mannetjes tjirpen. Die selecteer ik er altijd direkt uit en voer die op.Soms ontsnapt er een in het terrarium maar das dus effe pech. Duurt een paar daagjes voor de baardjes hem vangen.

Om ze te selecteren zet ik ze even een 10 a 15 minuten in de koelkast. Dan lopen ze ff niet meer. Dat doe ik nu ook vaak als ik ze aan mn baardjes voer.

Maar omdat jij ze niet in huis mag hebben lijkt mij de oplossing van gbf het beste voor jou. Ik heb zo geen andere oplossing voor jou. :unsure: Sorry!!

Groetjes Stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkel zwarte krekels maken geluid(dach tik toch :blink: ) en ze stinken nog ook(beetje)

 

en hier een voorbeeld van z'n frigo

post-3-1111522817.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ook de ander krekels maken geluid hoor alleen de ene soort meer dan de andere

veldkrekels en bandkrekels zijn de herrieschoppers

dan heb je de huiskrekel nog en de steppekrekel

die laatste is naar mijn mening de stilste

die hoor je haast niet

koop eens een bakje zet hem op je slaapkamer in een donkere kast

en test of je ouders er last van hebben

en vertel ze dan als ze het niet door hebben na en paar dagen van pa en ma weet je wat er in mn kast staat

wie weet mag het dan toch

donker weg zetten helpt wel om ze stiller te houden

en ja ontdekken ze het toch vertel je van je test en beloof je het in de schuur te gaan doen

wie weet het is het proberen waard

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en heb ook nog een luik op men kamer daarachter zitten allemaal verwarmingsbuizen dus zat ook aan te denken om daar een bak met sluitbare deksel en daar bakjes met dier krekels enz in te zetten......zouw volgens mij ook kunnen zitten in ieder geval genoeg spinnen zilvervosjes enz enz brrrrr maarja moet wat he

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een cruverbak pakt en daar wat kleine ventilatie gaatjes in maakt en je zet je bakjes krekels ed daar in

ontsnappen ze echt niet

en geloof niet dat je ouders ze dan nog horen

gewoon effe testen

desnoods met hun toestemming als je dat beter lijkt

succes

en we horen wel of het gelukt is

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een klein aquarium en zit eraan te denken om deze eerst op het balkon te zetten en in de winter in onze berging beneden waar allemaal verwarmingsbuizen door lopen. Enige nadeel is dus het lopen maarja je moet er wat voor over hebben he :). Weet alleen nog niet wat ik er allemaal in zal doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een bak met daarin die bakjes het makelijkst is met die verwarmingsbuizen.Tja heb ook nog een 6of 8 hoeking aquarium met lamp oke zit een deksel op.Maar denk niet dat ik hem gebruik. enne vers is toch beter he en dan moet ik een aparte vriezer hebben ja ouders. Maarja zouw wel veranderen als het beesje eris.

Bedankt voor jullie reacties. Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Tonweya!

Als je nu gewoon die spinnen en zilvervosjes voert heb je ook vers voedsel haha!

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ja ook een idee die vieze spinnen ook. Ja sorry zijn niet mijn diertjes. Ik vind ze vresenlijk.

 

Groetjes tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×