Jump to content
Sign in to follow this  
Lotte

Cakeblik

Recommended Posts

Zijn er mensen die een cakeblik gebruiken voor hun UV. ik had gehoord dat het licht dan beter verdeeld wordt. Wordt het dan ook lichter in het terra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn er mensen die een cakeblik gebruiken voor hun UV. ik had gehoord dat het licht dan beter verdeeld wordt. Wordt het dan ook lichter in het terra?

ligt er wel aan wat voor lampen je hebt en hoe ze hangen. Je kan er ook gewoon een speciaal reflectie kapje voor kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als je je uvb spaarlamp horizontaal ophangt in een cakeblik dan gaat al het licht en de straling naar beneden (naar je dier die eronder zit en verspil je dit niet, omdat het alle kanten opgaat. Bovendien voorkom je dat als je baardje op gelijke hoogte met de lamp zit dat hij recht het licht inkijkt en oogproblemen krijgt.

En het is ook heel prettig dat je zelf niet recht in dat licht kijkt, persoonlijk wordt ik er altijd een beetje misselijk van :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Als je je uvb spaarlamp horizontaal ophangt in een cakeblik dan gaat al het licht en de straling naar beneden (naar je dier die eronder zit en verspil je dit niet, omdat het alle kanten opgaat. Bovendien voorkom je dat als je baardje op gelijke hoogte met de lamp zit dat hij recht het licht inkijkt en oogproblemen krijgt.

En het is ook heel prettig dat je zelf niet recht in dat licht kijkt, persoonlijk wordt ik er altijd een beetje misselijk van :blink:

ja dat snapt ze ook wel maar dat was niet haar vraag.... volgens mij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nee het word niet lichter in het terra,het dier zal direct onder het cakeblik moetten zitten om er profijt van te hebben.

wat je ook kan doen is een stukje spiegel tegen het plafond te plakken(achter het bescherm kapje) zodat er optimaal licht gereflecteerd word.

maar zoals je er zelf al achter gekomen bent,het is niet lekker om er de hele dag in te kijken zonder wat bescherming.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf geen last van het licht hoor.... Heb een lichtlijst door het hele terra... Maar mijn baardje zit steeds vrij hoog in het terra vlakbij de lamp (ik weet niet waarom hij dit doet....). Ben dus bang dat zijn ogen beschadigen. Ik heb de lamp vandaag uitstaan en ga morgen een cakeblik kopen. Nog tips om het te bevestigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij der steeds dichtbij zit en dit al voor een paar dagen en hij heeft zijn ogen niet constant dicht zou ik me niet te veel zorgen maken over dat hij der last van heeft, anders zouden zijn ogen nu heel de tijd pottoe moeten zijn, maar een reflector kan nooit kwaad cakeblik ook niet maar je dan verlies je toch wat licht in je bak, ikzelf heb een reflector voor een uv-tl lamp in stukjes geknipt, aangezien die 90 cm lang was, en die erboven gehangen en vooraan wat geplooid zodat ik niet steeds in dat fel licht hoef te kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×