Jump to content
Sign in to follow this  
Lotte

Terra Schoonmaken

Recommended Posts

Hoevaak maken jullie je terra schoon? Ruitjes, grotjes etc. En hoe doen jullie dat? Waar laat je op dat moment je baardje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zand zeef, dan blijft Dommel er gewoon bij. Hij vangt alle insecten die zich verstopt hebben :lol: De ramen en zijn grotje e.d. maak ik schoon met schoonmaakazijn. Dit dood vele bacterieen en is niet schadelijk voor m'n baardje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi ik maak het schoon met terraruim schhonmaak spul kun je bijna elke dierenspeciaalzaak krijgen en zand gewoon zeven en naar een maand of 2 3 gooi ik er nieuwen in gr budy :lol::D:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lya,

 

Hoe doe je dat met die azijn? Gaat dat niet stinken? Ik neem aan dat je baardje uit het terra gaat als je de ramen doet. Waar laat je die dan? Hoe kan je de ramen trouwens schoonmaken zonder dat je zand nat wordt? Pfff.... wat een vragen.... Maar ja zal binnenkort toch schoon moeten gaan maken. Het zand zeef ik inderdaad ook gewoon waar het baardje bij zit. Hoe kan het dat daar voedseldieren tussen zitten. Laat je die loslopen? Is dat niet slecht voor je terra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

de ramen doe ik met een keukendoekje , zon gele :P

maak ik nat wring het uit

dan poets ik de ramen en wrijf er met een theedoek over heen zo krijg je geen strepen en de bak word er niet nat van .

teminste dat doet mijn moeder :D ik niet

baardjes laat ik gewoon in de bak zitten .

 

de tejus haal ik er wel uit anders hangen ze aan het doekje :lol:

die laat ik dan even in de kamer rondlopen .

 

edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo doe ik de ramen ook, geel doekje met schoonmaak azijn en schone droge theedoek erna. Zijn andere atributen haal ik uit het terra en schrob ik af met schoonmaakazijn en een borstel, dit spoel ik na met schoon water.

Soms krijgt Dommel niet alle krekels te pakken en weten er 1 of 2 krekels zich te verstoppen in zijn (echte) plant. Dus die plant schud ik dan even uit en zo eet hij alsnog de ontsnapte krekels. En als Dommel buffalow wormpjes eet (uit een schaaltje) dan doet hij dat zo woest dat de wormen door de lucht vliegen.

Deze worden met het zand zeven omhoog geschept en door een wachtende Dommel opgepeuzeld :D

Ik heb een klein terra over, waar ik hem eventueel in kan zetten, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Hij helpt goed mee met opruimen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, vooral voor jongere baardjes zijn ze wat meer geschikt. Maar ook hiervan geef ik af en toe een schaaltje. De hoofdmaaltijd blijft krekels en sprinkhanen en iedere dag verse groente met wat fruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok dank je!

 

Zijn buffalowormpjes trouwens beter dan morio en meelwormen?

buffalowormpjes zijn bedoeld voor kleine opgroeiende baardjes

en ook eerder bedoeld om tussen de maaltijden door ook voedsel ter beschikking te hebben, zodat deze kleintjes niet aan elkaar gaan knagen

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×