Jump to content
Sign in to follow this  
Lotte

Sprinkhanen

Recommended Posts

Is het normaal dat sprinkhanen snel dood gaan? Ik heb maandag een doosje gehaald en ze in een faunabox gedaan. Ook heb ik ze wat gras gegeven. Sinds donderdag gaat de

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik neem aan dat het volwas sprinkhanen waren?

 

deze leven nl. maar een 2 tal weken wanneer ze "vervelt" zijn van een kleine naar een grote sprinkhaan.

 

het zou dus kunne zijn dat je grote sprinkhanen gekocht hebt die al wat ouder waren en dan blijven ze natuurlijk nog maar een paar dagen in leven.

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik sproei meestal wat water in de bakjes en gooi er een stukje sla en een beetje gras in maar goed die van mijn eten er in een keer 4 weg per stuk duss bij mijn hebben ze toch niet lang te leven haha gr :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kevin en nathalie

 

Het zijn juist nog hele kleine sprinkhaantjes. Ik heb ook nog maar een klein baardje....

 

@ de rest

 

Ze zitten in een faunabox en heb ze ook vers gras gegeven. Alleen de eerste dag heb ik andijvie gegeven. Ik wist toen nog niet dat dat niet mocht. Zou dat het kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze altijd in de doos zitten

en gooi er andijvie bij . zou niet weten wrm dat niet mag .

bij mij blijven ze zon 2 weken goed .

 

edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik dat ze je slechte kwaliteit sprinkhaan hebben verkocht. De halfwas sprinkhanen gaan hier in een grote plastic doos met vers groenvoer bepoederd met calciumlactaat en blijven hier ook zo'n twee weken in leven. Ik bewaar ze op kamer temperatuur in een ruime lade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij geven onze sprinkhanen ook altijd andijvie, in de zomer gras of korrelvoer voor baardagamen.

Bij ons zitten ze ook in een faunabox, het kan al wel is zijn dat er eentje dood gaat maar wij kunnen onze sprinkhanen toch ook redelijk lang houden hoor. Wij kopen ze meestel per 50 of 100 en dan zitten ze hier soms 2 weken.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het wel zeggen tegen de mensen waar ik ze vandaan haal. Dachten zeker dat ze een nieuweling wel slechte spullen konden geven..... Anders zou ik het ook niet weten. Bedankt in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem is vaak dat ze van alleen groenvoer ook snel doodgaan,sprinkies zijn gulzige vreters... en kunnen dus letterlijk verzuipen in het vocht,gebruik er dus altijd zemelen bij zodat het vocht peil goed blijft in het lichaam van de sprinkhaan,als ze paarsig worden ben je zeker te laat,dasn zijn ze al min of meer verzopen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is dat denk ik het probleem.... Heb ze misschien te veel groenvoer gegeven... Zal het volgende week ff anders doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×