Jump to content

Recommended Posts

Hoi hoi,

 

Vanochtend heeft mijn baardje voor de 11e keer eieren gelegd. In totaal ongeveer 15 en ik heb er 10 kunnen redden. Ik heb al meerdere malen geprobeerd om de eieren uit te broeden, maar tot op heden is het nog niet gelukt. Ik hoop in iedergeval dat het nu wel gaat lukken. Jammer dat ik op dit moment geen digitale camera heb. Zodra deze weer thuis is zal ik mijn eieren even op het forum knallen.

 

 

 

Groeten Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi maarten ;)

 

proficiat met het legsel

zorg wel dat je vrouwtje eens tot rust kan komen

want 11 legsels is al heel wat

dus zorg eens voor een pauze en sla zeker eens een jaartje over

anders komt dit niet ten goede voor het vrouwtje haar gezondheid

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

bedankt voor de tip! Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen want ik heb namelijk geen terraria meer leeg staan en ik denk niet dat de weder helft blij is met nog een terrarium in huis. maar ik vindt wel een oplossing.

 

Groeten Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi maarten,en welkom.

je zegd niet hoe oud je vrouwtje is!15 eieren is geen groot legdel,hoeveel eitjes legde ze de andere keren,gewoon nieuwschitigheid hoor.maar zoals jo al zei,11 legsels is veel.om haar nu eens even apart te zetten zou goed voor haar zijn,een 2de terra is eigenlijk toch noodzaak,wat doe je als er 1 ziek word ofzo. en hoe doe je de opfok als de eitjes uitgekomen zijn dan?

sucses met de leg,en vertroetel het dametje maar goed,ze kan wel wat extras gebruiken.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi anita,

 

Ik heb twee koppels zitten! Het vrouwtje dat nu eieren heeft gelegt is nu zo'n drie en een half jaar oud . De legsels die ik nu allemaal heb gehad hebben niets opgeleverd. Ben al op marktplaats aan het kijken geweest voor een ander terrarium erbij maar kan nog niets beslissen omdat mijn vriendin op wintersport is. Er zal in iedergeval nog een terrarium bij moeten komen om de kleintjes in op te laten groeien. Misschien heeft er iemand uit de omgeving Tilburg nog een terrarium over voor een prikkie, maar dat moet ik nog informeren . Nou heb ik ongeveer 55 dagen de tijd om een opfok terrarium te vinden.

 

 

 

Groeten Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

suc6 dit keer met de eieren

maar als ik het goed lees heb je dus 2 terrariums nodig .

1 voor de nakweek en 1 om het vrouwtje rust te geven.

 

het hoeft niet altijd 55 dagen te zijn he , het kan ook korter duren

 

weet je misschien de reden dat het de andere keren niet is gelukt om de eieren uit te broeden ?

 

wat was de temperatuur ?

wat is de luchtvochtigheid ?

wat voor broed machine is het droog of met water ?

heb je ze gedraait of veel bewogen tijdens het in de broedstoof leggen ?

wat voor materiaal heb in je broedbakjes ?

 

als je deze info hebt , kom je er misschien achter of je iets fout doet .

 

edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×