Jump to content
Sign in to follow this  
Saratjeuh

Ayla Eet Niet Meer

Recommended Posts

Ons USA baardje heeft hier een moeilijke start genomen maar na de zorgen die nu al een tijdje van de baan zijn was ze goed aan het eten, vinnig en mooi op kleur, at super veel groenten en dierlijk voedsel.

Nu sinds 5 dagen eet ze plots van de ene op de andere dag niets meer. Ze is 6 gram afgevallen. We zijn maandagavond naar de dierenarts geweest gespecialseerd in reptielen. Ze is onderzocht, niets uiterlijk aan te zien, geen verstoppingen, mooi op kleur alles ok. Nu in het mestonderzoek zat een klein aantal coccidiose waar normaal een baardagaam geen last van zou mogen hebben.

 

Is het mogelijk dat ze super gevoelig is aan coc ofzo? Het rara is dat ze zelfs geen wasmotten eet en dat plots van de ene op de andere dag.

Ik ben er niet gerust in, geef ze nu dwangvoer.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sara,

 

Je bent niet de enige met problemen hoor.

 

Deze week is er bij ons plotseling een sunburst doodgegaan. :(

 

Zomaar plotseling, was bijna de grootste van allemaal.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het raar dat ze van een klein aantal coccidiose plots niet meer eet

 

hoop voor jou dat alles goed komt

sterkte

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Saratjeuh en ben vandeweek bij personen geweest die ook baardjes van deze zending hadden en daar is er ook al eentje van dood gegaan maar dit niet lang nadat ze haar aangekocht hadden , bij mij doen de baardjes het nog steeds goed en heb er tot nu toe geen problemen mee en ik hoop voor jou dat het vlug in orde komt met je diertje.

@Marc dat is echt kl... om dit te horen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je al deze moeite hebt moeten doen om een baardje van de usa te krijgen en dan krijg je met deze problemen af te rekenen kan ik mij inbeelden dat dit echt balen is, mag er niet aan denken

maar als er zoveel problemen mee zijn bij verschillende personen

zou er dan geen geurtje kunnen aanhangen van teveel inteelt <_<

ook ik hoop voor jou dat alles goed komt

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties!

Marc dit is echt niet tof, doe je al die moeite en plots sterft er eentje! :angry:

 

Ze heeft nu vandaag haar laatste druppeltje voor coccidiose gekregen. Ze eet nog altijd niet zelf maar drinkt wel veel. Ik hoop dat ze snel beter is en dat ze snel de oude is alhoewel ik er geen goed oog op heb.

Morgen terug naar de dierenarts en misschien een andere arts raadplegen? Ik weet het niet...

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi eej sterkte ik hoop dat het goed komt.

 

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het kuurtje is nu dus achter de rug en vandaag heeft ze al enkele blaadjes golliwoog opgegeten. Hopelijk is dit een teken dat ze toch terug beter wordt.

 

Ze is nu ook wel aan het vervellen, ik weet dat ze dan minder kunnen eten, maar plots helemaal niet eten klopt niet h

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ze eet terug zelf, nog niet zo heel veel maar ik vind het al super goed dat ze iets zelf eet! Hopelijk komt alles in orde!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×