Jump to content
Sign in to follow this  
Lotte

Achterwand

Recommended Posts

Ik wil de achterwand insmeren met tegellijm en bij de laatste laag pigment toevoegen. Spuiten lijkt me namelijk erg onnatuurlijk. Moet ik dan nog een verharder gebruiken? Ik wil geen glimmende achterwand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gewoone kleur van tegellijm is al erg natuurlijk hoor... ik weet niet goed wat pigment is maar ik doe enkel tegellijm en ik ben er zeer tevreden over!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pigment kan je in tubes kopen om latex een kleurtje te geven. Ik had ergens gelezen dat je dat bij de laatste laag ook door de tegellijm kan doen. Ik wil namelijk geen grijze achterwand maar een zandkleur of zoiets.

Dus jij hebt ook geen vernis gebruikt om het af te werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lotte..

ik heb verschillende bakken tegel lijm nodig gehad en daardoor was er bij mij kleur verschil, uiteindelijk heb ik acht tinten kleur gebruikt!

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beezwax

 

Heb jij er ook nog houtlijm overheen gesmeerd? Of was het al hard genoeg?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook op de laatste laag tegellijm een paar lagen acryl vernis doen dit is onschadelijk voor als je baardjes er aan likken het word dan keihard en je kan die vernis in mat krijgen zodat je geen glimmende achterwand hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lotte,

ik heb daar geen houtlijm overgesmeerd, heb daar alleen maar slechte dingen over gehoord!

ik heb een droge bak, dus ik heb mijn bak niet behandeld met een waterdichte laag.

als de tegellijm droog is kun je daar gewoon met muurverf of betonverf overheen schilderen.

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ beezwax

 

Wat voor slechte dingen dan? Kan je baardje de tegellijm er dan niet afkrabben als er geen versteviging overheen zit? Bovendien hoe kan je het dan schoonmaken als het niet waterdicht is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb over de houtlijm gehoord, dat je het zou kunnen blijven ruiken, en dat het door de temperatuur in het terra de lijm niet volledig uithard en dat het dan klevrig blijft.

ik heb mijn achterwand van pur met 3 lagen tegellijm, de laatste laag had ik flink verdunt zodat alle laatste kiertjes en gaatjes gevuld waren.

toen dit droog was heb ik er 3 lagen verf overheen gedaan. verder heb ik zand in het terra liggen en als een baardje dan op de achterwand poept of zo gooi ik er wat zand over en schep het er dan uit. door het zand droogt het verder op en heb hier nog nooit problemen door gehad!

 

hier wat foto's van mijn terra met achterwand

 

gr jeroen

 

IMG_0011.jpg

 

IMG_0012.jpg

 

IMG_0013.jpg

 

IMG_0010.jpg

 

IMG_0022.jpg

 

IMG_0015.jpg

 

IMG_0036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje, wat een ontzettend gaaf terra!!!! Ik ben er jaloers op.... Lekker groot ook.

Met die houtlijm kijk ik nog wel even. Dat klinkt inderdaad niet als een goed plan! Maar ik doe verf door de tegellijm dus daarna spuiten is ook niet zo'n goed idee!

Dacht dat ik eruit was... toch maar even verder speuren!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan er niets aan doen, als ik ergens aan begin, wil ik het koste wat kost zo goed mogelijk maken. er gaat wel veel moeite en geld inzitten maar dan heb je wel wat!! :D

Dit is trouwens het eerste yerra wat ik gemaakt heb!

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×