Jump to content
Sign in to follow this  
Fragrancy

Kheb Het Gevoel Dat Ik Iets Verkeerd Doe

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik maak me eignlijk een beetje zorge, wnt ik voel me niet zeker of ik Chuck wl fatsoenlijk verzorg.

Ik ga ff zgge watk allemaal met em doe.

 

Vastpakken

Ik til zijn hoofdje omhoog totdat hij zijn voorste pootjes in mijn vinger zet;

Ik pak hem voorzichtig bij zijn lichaam;

Soms pak ik hem, als hij te snel is, bij zijn staartje maar dat probeer ik te vermijden.

 

Terrarium 100-50-50

Hij heeft een lamp van 100w

UV-lamp van 23 V

Een houtblok

Terrazand

Een schuilrots

 

De lampen staan aan van +/- 10 tot +/- 22 u

 

Voedsel

Ik heb krekels (zitten in Kricketkeerper met Dragon Food en fruit,...)

Buffalowormpjes (zitten verdeeld over 2 doosjes)

Bearded dragon Juvenile Food

Gedroogde garnalen

Enkel van de ltste 2 eet hij niet, ze staan in een bakje in zijn terra.

Ik probeer ook stilletjes aan met groente, gistr beetje sla gegete (normaal andijvie,weetet)

 

Eten

In een grote bak (curver) en af en toe een wormpje in de terra.

Nu op dit moment wil hij niet eten, en dat maakt mij ietsiepietsie zorgen.

 

Vitamines

Ik heb D-Vital calcium met Calcium/vitamine D3+K

Miner-all

Nekton MSA

 

Ik probeer om de dag een vitamine en de rest kalk.

 

Water

Ik besproei hem iedere dag tot er druppeltjes op hem hangen, dit doe ik wel maar 1 keer. Hij steekt dan gwn zijn tong uit als ik klaar ben met sproeien maar likt nergens aan voor wat vocht. Is dat normaal?

Meestal na zijn eten, maar nu heb ik het gwn gedaan, mits hij niet eet :(

Badje weer geprobeerd, sprong er steeds uit en opt einde dan tog ff blijven zitten, maar likken deed ie niet in het water

 

Willen jullie aub zeggen of ik iets fout doe? Of iets vergeet.

Bedankt voor de moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

dit lijkt mij toch redelijk

alleen een paar opmerkingen en tips

waarom eten geven buiten het terra ?

laat hem maar rustig achter zijn voedsel jagen in zijn vertrouwde omgeving

meestal zijn ze te gestresst door de verplaatsing dat ze niets willen eten in de curverbox, sproeien daarentegen kan je dan wel doen in de curverbox

alhoewel ik dit ook binnen het terra doe maar dan het liefst s'morgens als de lichten aan gaan of s'avonds, in de natuur stijgt de luchtvochtigheid ook s'nachts

je moet natuurlijk niet alles kletsnat spuiten, een beetje op het bekje of op een tak of rots is voldoende

eenmaal ze groenten eten hoeft dit ook niet meer zo vaak

sla, zit inderdaad weinig voedingstof in dus beter bv. andijvie maar dit lukt blijkbaar niet zo goed bij jou, een tip is veldsla daar zitten meer voedingsstoffen in en kun je in kleine hoeveelheden aankopen, wat er ook nog goed in gaat is witlof

gedroogd voedsel gaat er trouwens zelden in bij jonge baardjes

een lamp van 100 watt is redelijk zwaar dus probeer deze uit het midden te hangen, zodat er een koudere kant beschikbaar is

zo ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker heb ik dr iets aan.

In zijn terra loopt ie niet achter de beestjes aan.

In de curver wel :)

Ale behalve gister.

 

Natspuiten doe ik ook in de terra. Maar zal dat dan ook beter savonds doen voor de lampen uit gaan.

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Hoe warm is het onder de lamp van 100watt? Heb je een glazen of houten terrarium?

Wij hebben in onze terre van 170x60x60 een lamp van 100 watt hangen en een uv lamp en daar is het 42 graden onder de spot, in de koudste hoek 26 graden en het is een houten terra.

Het kan ook zijn van de plaats waar je terra staan hebt of het daar kouder enzo is en ja een glazen terra zonder achterwand daar heb je een hogere wattage lamp voor nodig.

 

Je moet maar eens meten en laten horen hoe het met de temperaturen zit :)

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het koele plekje isset 22 graden

En onder de spot loopt het op dat boven de 50 :s Dat wist ik niet :s

Denk 57, thermo gaat mr tot 50, mss moet ik zo een temperatuurregelaar kopen.

 

Of een ander watt van lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

onmiddelijk die lamp eruit

met twee lampen gaan werken

een 60 en een 25 bijvoorbeeld

of een 60 watt erin hangen

even uit testen dus

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ja ik dacht het al hoor dat het te warm ging zijn. Daarmee dat je baardje misschien ook niet zoveel eet enzo.

Je moet eens proberen zoals gbf zegt met 60 watt proberen of 75waat. Het is uittesten en hangt van terra tot terra af dus wij kunnen nu ook niet precies zeggen welke lamp erin moet hangen.

 

Probeer het nu uit welke wattage goed zou zijn voor jou terra maar geen meer van 100watt hoor, veel te warm voor je baard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja

wat JDG zegt klopt helemaal. Ik zou zelf met verschillende niveaus in watt proberen en uittesten wat het beste is voor jouw baardje.

Onder de lamp moet je ongeveer een temperatuur hebben van ongeveer een 30 tot 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me just nr de winkel gehaast voor een 60w lamp te halen.

Heb de thermo onder de lamp gelegd.

Vndg heeft Chucky zeer goe gegeten. En als ik hem besproei neemt ie wel een paar likjes.

 

Op dit moment is hij tgn de kant aan het oplopen, hij ziet zijn eigen in het glas, is dit normaal gedrag?? Zal wel e. Mss om hem bezg te houden een spiegeltje int terra zette :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ok :)

 

De temperatuur bedraagt ronde de 45 graden onder de 60w lamp. Maar als ie het te warm heeft kan ie ng nr de koele plek gaan h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je doet het echt goed hoor,je moet aleen wat zelfvertrouwen krijgen.de temp is nu al een stuk beter.dat zal al veel schelen.plaats geen spiegel in het terra,daar word hij krankzinnig van hoor! echt.

het is jou keuze of je in of buiten het terra wil voeren.voeren in het terra is relaxed,voeren buiten het terra betekend dat er geen voedsel dier achter blijven in het terra om je achter wand op te vreten ,of aan je dier te knagen snachts.maar voer wel op vaste tijden,daar went hij aan.

rustig aan,geef een badje een paar keer per week,sproei niet net voordat de lamp uit gaat,dan is hij nat als hij gaat slapen!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de 60 watt lamp zal het wel lukken denk ik. Hoe warm is het nu in de koude hoek van je terra?

 

De rest ga ik mee akkoord wat anita en de andere verteld hebben.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de hoeken 20/22 graden zijn,is prima toch?

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de hoek is het nu 22 graden.

Dus tzl wel goed zijn.

Aha owkee.

 

En met de voedseldieren, hij gaat enkel achter de krekels aan, en de wormpjes moetk al echt voor zen neus leggen, hij gaat niet nr het schoteltje.

 

Mja zelfvertrouwen zal wel komen as ie het een maand hft overleefd. Dan weetk datk het tog goed doe :)

 

Strx weet ik de uitslag van het mestonderzoek, hoop dat er nix in zit :)

 

Merci voor de info enzo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

aan krekels is hij gewent,wormpjes zullen dus vreemd voor hem zijn,wat je kan proberen is om de wormpjes te geven met een pincetje.of zet ze eerst een kwartiertje in de koelkast,dan onder het lampje,worden ze zeer levendig en veel intresanter voor je diertje.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

je kan ook wat krekels in het bakje van de wormpjes laten vallen

dan komt die op de krekels af , en ziet hij de wormpjes

dan wend die ook aan het bakje .

dan zal je vanzelf merken dat hij automatische naar het bakje toe gaat lopen als je deze erin zet . omdat hij denkt dat er dan krekels gaan komen ,

 

edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×